موضوعات داغ

تیونینگ عجیب از کیا اسپورتیج جدید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تیونینگ، یکی از هیجان انگیز‌ترین بخش‌های صنعت بزرگ خودروسازی به شمار می‌رود که تاکنون پروژه‌های متفاوتی بر روی محصولات سوپر اسپرت بازار شاهد بوده‌ایم. خودروهای وحشی با اسب‌های بخار بسیار بیشتر که صرفا برای به آتش کشیدن جاده‌ها طراحی و تولید می‌شود. اما بیشتر از خودروهای سوپراسپرت و هایپرکارهای تقویت شده، این ماشین‌های استاندارد و تولید انبوه بازار هستند که پس از سپری کردن دوره تقویت، در کانون توجهات رسانه‌های بین المللی قرار می‌گیرند، درست مثل این خودروی کیا اسپورتیج که حالا با یک بدنه تقویت شده توسط آلمان‌ها در رسانه‌های بین المللی مطرح شده است.
با یک نگاه کلی به این خودرو می‌توان فهمید که بدون ایجاد تغییرات بزرگ و استفاده از قطعات سنگین، همچنان طراحی پایه کیا اسپورتیج حفظ شده است، ولی در مقابل شرکت تیونینگ MTCHBX به ریزه کاری‌های کیا اسپورتیج توجه ویژه داشته و حالا از یک تیغه آیرودینامیکی بزرگ در زیر سپر جلو، نصب لوگوی اختصاصی خود در جلو و عقب اتومبیل، از چراغ‌های پیشانی و مه شکن‌های مشکی رنگ، جلوپنجره‌ای کاملا مشکی، رینگ‌های اسپرت بنفش آلیاژی، یک سپر جدید، اسپویلر سقفی، دیفیوزری جدید، چهار خروجی اگزوز اسپرت و در نهایت از یک سیستم تعلیق جدید با ارتفاعی کمتر استفاده کرده است تا یک چهره اسپرت برای کیا اسپورتیج دست و پا کرده باشد.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

در خصوص تغییرات فنی هم صحبتی به میان نیامده، پس می‌توان برای بخش مولد قدرتی انتظار همان 2 پیشرانه اصلی را داشت که به صورت شرکتی و استاندارد، برای دو مدل LX و EX یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌شود که در حداکثر کارایی خود می‌تواند قدرتی 181 اسب بخاری و گشتاوری 237 نیوتن متری تولید کند، ولی بر روی نسخه اسپرت یا به قولی نسخه بروزرسانی شده SX، یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر 2 لیتری نصب خواهد شد که حداکثر 241 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور را به واسطه یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، تحویل خروجی ماشین خواهد داد که انتظار می‌رود بر روی این نسخه تقویت شده هم از قوی‌ترین پیشرانه مجموعه استفاده شده باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/29
از نظر من این اسپورتیج جدید از نمای جلو کاملا زشته! درست برعکس اسپورتیج نسل قبل که به نظر من یکی از بهترین طراحی ها رو داره. البته این تیونینگ کمی قابل تحمل تر اش کرده... البته فقط کمی!
1396/1/30
جلو کپی بد از پورشه و نیسان جوک، عقب هم کپی ام جی
نسل عقب بهتر بود و این نسل واقعا خوب نیست تیونیگش هم که افتضاحه
درسته کره ای ها و چینی ها در برابر ژاپن هیچی نیستند ولی کپی کاریاشون واقعا زشته وبی اصالت