موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از اولین راند مسابقه موتور ریس

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
مسابقات موتورسواری هیجان خاص خود را دارد. چندسالی است که در ایران به همت فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و علاقه مندان به این رشته ورزشی، شاهد برگزاری رقابت‌های مختلفی در حوزه موتورسواری هستیم. مسابقات موتورریس نیز با وجود محدودیت‌های فراوان در خصوص تردد موتورهای 250 سی‌سی به بالا همچنان با نظم خاصی برگزار می‌شود. اولین راند از مسابقات موتور ریس در سال 96 نیز طبق تقویم تنظیم شده توسط کمیته موتور ریس در تاریخ 8 اردیبهشت ماه در یک روز نسبتاً گرم بهاری برگزار شد. این مسابقه در چهار کلاس 125، 250، 600 و 1000 سی‌سی با حضور بیش از 30 شرکت کننده از استان‌های تهران، البرز، مشهد، مازندران و... برگزار شد. حضور تماشاچیان نیز همانند دوره‌های قبلی قابل تقدیر بود. تماشاچیانی که در هر چهارفصل از سال برای دیدن این مسابقات به پیست مجموعه ورزشی آزادی مراجعه می‌کنند.

مسابقات موتور ریس

مسابقات موتور ریس

سورپرایز برای قهرمانان موتورسوار
از جمله نکات مثبتی که در زمان برگزاری مسابقات موتورریس می‌توان به آن اشاره کرد، زمان بندی مناسب و دقیق در خصوص شروع و پایان مسابقه است. در مراسم آغازین مسابقه، امیرحسین خاکسار رئیس کمیته موتور ریس خبر ویژه‌ای را برای قهرمانان این رشته ورزشی اعلام کرد. او گفت: در راند دوم مسابقات قهرمانی موتور ریس نفرات برتر جهت شرکت در اردوی تیم ملی معرفی می‌شوند. نفراتی که از عملکرد بسیار خوبی در این چند دوره برخوردار بوده‌اند و توانسته‌اند مقام‌های زیادی کسب کنند. وی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است با تشکیل تیم ملی موتورسواری جمهوری اسلامی ایران به زودی در مسابقات آسیایی حضور پیدا کنیم. مسابقاتی که برای فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود. ما باتوجه به استعدادهای خوبی که در این رشته ورزشی داریم حتما می‌توانیم رقیب سختی برای دیگر تیم‌های خارجی باشیم.

شروع خوب 125سی‌سی‌ها
اولین کلاس همانند همیشه، 125 سی‌سی‌ها بودند. 10 شرکت کننده در این کلاس حضور داشتند. حسین برومند در روز تایمگیری با ثبت زمان 1.05:288 توانست شروع مسابقه را از جایگاه اول آغاز کند. علیرضا برقمدی، محمد امین کارخانه و یاسین سینه سپر، نفرات دوم تا چهارم بودند که در خط استارت قرار گرفتند. برای این کلاس 10 دور درنظر گرفته شده بود. رقابتی در آن با حادثه همراه بود و یکی از شرکت کنندگان در پیچ انتهایی مسیر400 متر تعادل خود را از دست داد و به زمین خورد. رقابت در این کلاس نسبت به راندهای قبلی هیجان بیشتری داشت. عملکرد و توانایی شرکت کنندگان افزایش چشمگیری پیدا کرده بود. به طوری که در بسیاری از مواقع شاهد جابجایی‌های خوبی بین نفرات بودیم. جابجایی‌هایی که شاید علت آن ترمز گرفتن زودهنگام یا دیر هنگام بوده است. در این کلاس حسین برومند با شماره 93 از استان مشهد مقدس توانست جایگاه اول را بدست آورد. زمان کلی ثبت شده وی 11.33:628 بود. علیرضا برغمدی از استان تهران با شماره 36 و زمان کلی 11.34.145 جایگاه دوم این کلاس را کسب کرد. همچنین محمدامین کارخانه، جوان خوش آتیه این رشته ورزشی از تهران با شماره 7 و زمان کلی 11.35:611 توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد.
دومین کلاس 250 سی‌سی‌ها بودند. کلاسی که با هشت شرکت کننده آغاز شد. در روز تایمگیری علیرضا هاشمی با ثبت زمان 58.907 توانست مسابقه را از جایگاه اول شروع کند. پشت سر وی نیز مصطفی کهنی و محمود کهنی نیز حضور داشتند. در این کلاس علی هاشمی با شماره19 توانست جایگاه اول را کسب کند. پس از وی مصطفی کهنی با شماره 44 جایگاه دوم را ازآن خود کرد و علیرضا میرمجیدی با شماره 29 در جایگاه سوم ایستاد.

مسابقات موتورسواری

مسابقات موتورسواری

600سی‌سی‌ها سومین کلاسی بودند که وارد پیست شدند. 10 شرکت کننده در این کلاس حضور داشتند. علیرضا عباس جی نیز در روز تایم گیری با ثبت زمان 50.435 توانست بهترین زمان را در این کلاس به نام خود ثبت کند. پشت سر وی نیز سلمانی عضایی و میثم کبودیان قرار داشتند. کلاس 600 سی‌سی نیز همانند کلاس 1000سی‌سی دارای هیجان و رقابت تنگاتنگی بین شرکت کنندگان است. علیرضا عباس جی از استان تهران در این کلاس عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. وی در سال پیش با بدشانسی‌های زیادی روبرو می‌شد و شانس ایستادن برروی سکو را نیز از دست می‌داد. اما در این مسابقه شانس با او یار بود خوشبختانه عباس جی بدون هیچ مشکلی توانست جایگاه اول کلاس 600 سی‌سی را کسب کند و به طلسم طولانی مدت خود پایان دهد. بعد از وی سلمان عضایی از خط پایان عبور کرد. میثم کبودیان نیز نفر سوم این کلاس شد. در این کلاس مهدی ایمانیان بر اثر برهم خوردن تعادل موتور خود به زمین افتاده و از ادامه مسابقه بازماند.

موتورسواری

موتورسواری

اخرین کلاس 1000 سی‌سی‌ها بودند. چهارده شرکت کننده در این کلاس حضور داشتند. مهدی جابری همانند ادوار قبلی با درخشش در روز تایمگیری و ثبت زمان 48.573 مسابقه را از جایگاه اول شروع کرد. با شروع مسابقه و خاموش شدن چراغ استارت، مهدی جابری به خوبی توانست فاصله خود را با ساسان اکبری و مهدی نعیمی افزایش دهد. رقابت در این کلاس همیشه حساس و نفسگیر است. کوچکترین اشتباه باعث خواهد شد تا جایگاه خود را از دست بدهید. موضوعی که برای ساسان اکبری در دورهای پایانی اتفاق افتاد. وی در رقابت با مهدی جابری توانست برای چند ثانیه از او پیش بی افتد. اما در حین ورود به پیچ با بهم خوردن تعادل موتور به زمین خورد و جایگاه اولی را از دست داد. البته وی پس از برخورد با زمین مجدداً مسابقه خود را از سر گرفت و به رقابت پرداخت. اما نتوانست جایگاه دوم یا سوم را کسب کند. در این کلاس مهدی جابری، حمید محسنی و محسن مرگن به ترتیب برروی سکوی اول تا سوم ایستادند.
طبق گفته مسئولین برگزاری، 5 راند برای مسابقات موتور ریس درنظر گرفته شده است. راند دوم این مسابقات در تیرماه برگزار می‌شود.

کلاس ۱۲۵
۱.حسین برومند مشهد
۲.حمید برقمدی تهران
۳. محمد کارخانه تهران

کلاس ۲۵۰
۱.علی هاشمی تهران تهران
۲.مصطفی کهنی تهران تهران
3. علیرضا میرمجیدی تهران

کلاس ۶۰۰
۱.علی رضا جی تهران
۲.سلمان عضایی تهران
۳.میثم کبودیان تهران

کلاس ۱۰۰۰
۱.مهدی جابری تهران تهران
۳.حمید محسنی تهران تهران
۳.محسن مرگن تهران تهران

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد