موضوعات داغ

استون مارتین مستر بین به حراج گذاشته می شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
درست همانند شخصیت‌های برجسته دنیای فوتبال همچون کریستیانو رونالدو که علاوه بر یک فوتبالیست حرفه‌ای، به عنوان یک ماشین باز حرفه‌ای نیز شناخته می‌شود، در دنیای سینما هم می‌توان چهره‌های معروف و سرشناس ماشین باز پیدا کرد که شناخته شده‌ترین آنان را می‌توان "روآن اتکینسون"، یا همان "مستربین" معروف عنوان کرد که تاکنون ماشین‌های مختلفی خرید و فروش کرده است.
به غیر از محصولات رولزرویس و استون مارتین که در سری فیلم‌های "جانی انگلیسی" در اختیار روآن اتکینسون قرار گرفته بود و یا ماشین کوچک مینی که در سری فیلم‌های "مستربین" تبدیل به یک ستاره شده بود، می‌توان معروف‌ترین خودروی این هنرمند مشهور و محبوب سینما را یک دستگاه خودروی "مکلارن F1" معرفی کرد که در سال‌های گذشته با آن تصادف کرد و ماشین به طور کامل نابود شد که خوشبختانه اتفاق خاصی برای روآن اتکینسون رخ نداد. اما بعد از آن ماشین‌های مختلفی از جمله BMW، استون مارتین، مرسدس بنز SLS AMG، فراری و یا حتی محصولات اشکودا برای خود تهیه کرده است، ولی مهم‌ترین آنان می‌تواند یک دستگاه خودروی استون مارتین ونتیج مدل 1981 میلادی (سال ساخت) باشد که در سال 1984 میلادی به بهانه خرید یکی از محصولات فراری فروخته شد. حال این خودرو بعد از گذشت چندین سال بار دیگر سروکله‌اش پیدا شده است تا در یک حراجی معتبر به فروش گذاشته شود.

استون مارتین ونتیج

استون مارتین ونتیج

گفتنی است که این خودرو در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه هشت سیلندر 5.3 لیتری V شکل سود می‌برد که مقدار نیروی تولیدی آن در حداکثر کارایی به عدد 380 اسب بخار می‌رسد، اما با استفاده از همین قدرت 380 اسب بخاری موفق به ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 5.2 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت 281 کیلومتر بر ساعت شده که ممکن است با استانداردهای امروز چندان هماهنگ نباشد، ولی در سال 1978 میلادی پس از عرضه در بازارهای جهانی به عنوان یکی از سریع‌ترین ماشین‌های جهان با شتاب 5.2 ثانیه شناخته شد.

استون مارتین ونتیج

استون مارتین ونتیج

این خودرو آماده شده تا در حراجی "نیوپورت پاگنل" انگستان و توسط شرکت "بونامز" فروخته شود که کارشناسان بونامز محدوده قیمت 150 الی 180 هزار پوند را برای آن پیش بینی کرده‌اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/27
این خودرو چهل سال پیش هم دوره ی پژو هایی بوده که الان 2017 داره تو ایران تولید میشه!!!!!!!!!!
ولی اون کجاو این کجا...