موضوعات داغ

ضیافت کارمانیا با اولین تسلا ایران، حمایت از خودروهای برقی

عکس مطلب اول
دو جهانگرد خوش ذوق سوئیسی به نام مگ دنلا و بندیگت حدود 50 روز قبل سفری را با خودروی تسلا S خود از سوئیس آغاز کرده اند و با گذر از چند کشور و بازگشت مجدد به سوئیس قصد دارند تا فرهنگ استفاده از خودروهای برقی را رواج دهند. این دو جهانگرد در چند روز گذشته به ایران و سپس به تهران رسیدند و به همین مناسبت دیروز کارمانیا که نماینده شرکت BYD در ایران است، ضیافتی را ترتیب داد تا تسلا این دو جهانگرد در کنار بی وای دی E6 قرار بگیرد. خودروی برقی بی وای دی E6 سال گذشته وارد کشور شد و حتی قیمت این خودرو نیز اعلام شده اما متاسفانه هنوز استفاده گسترده از این خودروی برقی معروف در سازمان هایی چون تاکسیرانی آغاز نشده است.
بی وای دی شرکت چینی معروفی است که در سطح جهانی فعالیت گسترده ای در زمینه تولید خودروهای برقی مخصوصاً برای حمل و نقل عمومی دارد و اگر به چین که بزرگ ترین بازار خودرویی جهان است نگاهی بیندازید، استفاده گسترده خودروی بی وای دی E6 را در تاکسیرانی این کشور خواهید دید.

تسلا

تسلا

دیشب تسلا S این دو جهانگرد از نوع S85 بوده که می تواند 85 کیلووات را تولید کند. مدل تسلا برای سال 2015 است و این دو جهانگرد این خودرو را زمانی که حدود 40 هزار کیلومتر کار کرد داشته خریداری کرده و سفر خود را آغاز کردند.
این خودرو برای شارژ باطری خود به برق سه فاز احتیاج دارد و تا بحال و در طول سفر توانسته اند در هر شهری به کمک مردم برق مورد نیاز برای شارژ خودروی خود را تهیه کنند. آنها از استقبال خوب مردم ایران نیز تعریف کردن و گفتند که در هر شهری از ایران که احتیاج به برق سه فاز برای شارژ باطری داشتند، مردم به گرمی و داوطلبانه به کمک آنها آمده اند و امیدوارند که تا آخر سفر بتوانند خودروی خود را شارژ کنند.

تنها ایستگاه شارژ خودرو برقی در کارمانیا

تنها ایستگاه شارژ خودرو برقی در کارمانیا

معمولاً برای خودروهای تسلا ایستگاه هایی برای شارژ خودرو قرار داده شده که در بازارهای اروپایی و آمریکا به صورت گسترده وجود دارد و استفاده از آنها برای خودروهای تسلا کاملاً رایگان است اما در کشورهای دیگر باید این برق را پیدا کنند و با کابل مخصوصی به خودرو برای شارژ برسانند. فعلاً در ایران تنها در شرکت کارمانیا ایستگاه شارژ خودروی برقی موجود است و دیشب نیز تسلا در این ایستگاه توانست به راحتی باطری های خود را شارژ کند.
کارمانیا نیز در این ضیافت بی وای دی E6 را در کنار تسلا قرار داد تا از این صنعت و تکنولوژی حمایت کرده و امیدواریم به که زودی این خودرو نیز در حمل و نقل عمومی کشور استفاده شود. بی وای دی E6 خودروی تمام برقی است که به یک باطری 80 کیلوواتی مجهز شده و می تواند 121 اسب بخار و حداکثر 450 نیوتن متر را تولید کند. برای شارژ سریع باطری ها به 2 ساعت زمان نیاز است و زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باطری ها، حدود 8 ساعت است. با شارژ کامل، بی وای دی E6 می تواند بیش از 400 کیلومتر را بپیماید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/10
دوران سوخت فسیلی داره تموم می شه
1396/3/10
سلام. هیچ کس منکر کیفیت تولیدات بی وای دی و همچنین مدل E6 نیست اما شرکت کارمانیا قیمت گزافی بابت این خودرو می طلبد. قیمت بالا موجب می گردد استفاده از این خودرو 145 میلیون تومانی در ناوگان خودروهای عمومی داخل و برونشهری البته با ساختار راننده محوری در ایران بیشتر به یک شوخی شبیه باشد.
1396/3/11
قیمتش درسته خیلی بالاست ولی استهلاکش خیلی کمه. روغن نمیخواد تسمه تایم نمیخواد فیلتر هوا فیلتر روغن هیچکدوم رو نمیخواد. به نظر من اگر قسطی بتونن بفروشن ارزش خرید داره برای ناوگان عمومی.
1396/3/10
داداش اون عددی که تسلا بعد p می نویسه قدرت موتورش نیست قدرت باتریشه یعنی باتریش 85 کیلوواتیه!