موضوعات داغ

تویوتا GT86 مجدد رکورد طولانی‌ترین دریفت را جابجا کرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در سال 2011 میلادی، دو شرکت خودروساز ژاپنی سوبارو و تویوتا در قالب یک همکاری مشترک، دست به تولید خودرویی اسپرت زدند که ما آنان را با نام‌های تویوتا GT86 و یا سوبارو BRZ می‌شناسیم. این خودرو با خصوصیات اسپرت و قیمت نسبتا پایین خود در مقایسه با رقبا، از همان ابتدای کار موفقیتش پیش بینی می‌شد و پس از عرضه هم به این مهم دست پیدا کرد، ولی تنها قیمت گذاری اتومبیل نبود که مشتریان بسیار زیادی را به سمت تویوتا GT86 جذب میکرد، بلکه عملکرد فنی و تواناییهای تویوتا GT86 یکی دیگر از دلایل اصلی مشتریان برای خرید این اتومبیل بود که این اواخر یک خبرنگار اهل آفریقای جنوبی با نام "جسی آدامز" در همکاری مشترک خود با کمپانی خودروسازی تویوتا برای اثبات این ادعا، با یک دستگاه خودروی تویوتا GT86 موفق به ثبت رکورد طولانی‌ترین دریفت جهان شده است.

اگرچه هنوز این رکورد در انتظار تایید کارشناسان گینس است، اما "جسی آدامز" با صرف 5 ساعت و 46 دقیقه زمان برای تکمیل رکورد خود، موفق شده بیش از 165 کیلومتر با خودروی تویوتا GT86 در حالت دریفت رانندگی کند که در صورت تایید کارشناسان گینس، به عنوان رکورد طولانی‌ترین دریفت جهان شناخته خواهد شد. این درحالیست که رکورد قبلی با مسافت 144 کیلومتر، در سال 2014 میلادی به نام راننده آلمانی "هارلد مولر"ثبت شده است که آن هم برای ثبت رکورد خود از تویوتا GT86 استفاده کرد که نشان از عملکرد و توانایی‌های بالای این اتومبیل برای دریفت زدن دارد.
در آخر هم بد نیست بدانید که جدیدترین نسخه از تویوتا GT86 در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه‌ 2 لیتری تنفس طبیعی سود می‌برد که با 5 اسب بخار قدرت و حدودا 7 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به نسخه قبلی، می‌تواند قدرت 205 اسب بخاری و گشتاور 211 نیوتن متری تولید کند که برای ارسال نیروی خود به سمت چرخ‌ها از جعبه دنده 6 سرعته دستی کمک می‌گیرد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/28
اخه اين فرشته چرا ديگه وارد نميشه؟؟ نه واقعا چرا؟؟ فقط خوب بلديم سانتافه وارد كنيم!!!
1396/3/28
هر ماشینی جایگاه خودشو داره !! پراید هم زیاد تولید میشه
1396/3/28
آخ آخ گفتی...
واقعا چرا؟
1396/3/28
واقعا ماشین باحالیه ، لایک
1396/3/28
واقعا این ماشین عالیه، عاشقشم