موضوعات داغ

سانگ یانگ کوراندو جدید، نسلی نو از گذشته ای دور

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
سانگ یانگ کوراندو را باید یکی از محبوب ترین خودروهای سانگ یانگ دانست که چه در بازار جهانی و چه در بازار داخلی کشورمان توانسته نظر مثبت بسیاری از شاسی بلند سواران را به خود جلب کند. این خودرو که از سال ۱۹۸۳ تا کنون روی خط تولید سانگ یانگ کره قرار دارد وتوانسته است نام خود را به عنوان با قدمت ترین نام خودرویی که تا کنون در کشور کره ی جنوبی روی خط تولید قرار داشته به ثبت برساند. نام کوراندو نیز به روایتی در زبان کره ای به معنای "کره ای ها می توانند" است.

سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو

اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۸۳ به بازار عرضه شد. خودرویی که همانطور که در تصویر می بینید بیشتر به یک جیپ شبیه بود. در حقیقت نسل اوب کوراندو همان خودروی جیپ CJ-7 دهه هفتادی بود که تحت لیسانس جیپ در کره و با نام سانگ یانگ به ولید می رسید. سانگ یانگ از سال ۱۹۸۶ حتی صادر کردن این خودرو به بازار ژاپن را نیز آغاز کرد و از سال ۱۹۸۸ کوراندو به اروپا نیز صادر شد. این خودرو که حتی نسخه های ۹ نفره از آن نیز به تولید رسید تا سال ۱۹۹۶ روی خط تولید قرار داشت.

سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو

نسل دوم سانگ یانگ کوراندو در سال ۱۹۹۶ به بازار معرفی شد و تولید آن در کشور کره تا سال ۲۰۰۶ ادامه یافت البته این خودرو تا سال ۲۰۱۴ همچنان در کشور روسیه به تولید می رسید. این خودرو اولین مدلی از کوراندو بود که به بازار ایران راه پیدا کرد و به لطف قوای فنی قابل توجه خود و البته ظاهری که باب میل آفرود سواران بود توانست محبوبیت نسبی را به دست بیاورد. نسل دوم این خودرو، اتومبیلی کاملا متفاوت با نسل اول آن بود و از قوای فنی مرسدس بنز استفاده می کرد. یک موتور دیزلی ۲.۹ لیتری و دو موتور بنزینی برای این خودرو وجود داشت که هر دو در بازار ایران موجود هستند. موتور اول که ضعیف تر است یک موتور ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر است که می تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۴ نیوتون متر گشتاور را تولید کند که از طریق گیربکس ۵ دنده ی دستی ساخت بورگ وارنر آلمان و یا ۴ سرعته ی خودکار به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. مدل قوی تر مجهز به موتوری شش سیلندر به حجم ۳.۲ لیتر است که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتون متر گشتاور دارد. این موتور قدرتمند شش سیلندر خطی می تواند این خودرو ۱۸۶۰ کیلوگرمی را در عرض ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو

اما نسل سوم کوراندو امروز آماده تر همیشه آماده ی رقابت با رقبای خود در سگمنت کراس اوورها است. نسل سوم کوراندو از سال ۲۰۱۰ معرفی شد و از این نسل دیگر سانگ یانگ تصمیم گرفت تا کوراندو را تبدیل به یک خودروی کراس اوور خانوادگی با طراحی بروز و زیباتری کند. این نسل از کوراندو در کلاس خودروهایی چون کیا اسپرتج و هیوندای توسان قرار می گیرد. این مدل در دو نوع دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسل به تولید می رسد. طراحی این خودرو از نظر فنی کاملا جدید و منطبق بر علم روز است به طوری که برخلاف نسل های قبلی، در این نسل از شاسی مونوکوک و گیربکس شش دنده ی خودکار استفاده شده است. به تازگی نیز سانگ یانگ مدل فیس لیفت این خودرو را معرفی کرده است که در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد. این مدل با امکانات و طراحی بروز خود دارای یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر است که می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مصرف سوخت این خودرو تنها ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن نیز در مدل اتوماتیک معادل ۱۰ ثانیه است و می تواند به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر نیز دست پیدا کند. از امکانات این خودرو نیز می توان به سیستم کنترل پایداری، ده عدد ایربگ، تعویض دنده از روی فرمان، تهویه ی خودکار، سانروف برقی، فرمان برقی، چراغ های روشنایی در روز، گرمکن صندلی های جلو و سردکن صندلی راننده اشاره کرد.

سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو

این خودرو قیمت نقدی این خودرو در حال حاضر ۱۴۵ میلیون تومان بدون احتساب مالیات است. اما رامک خودرو به عنوان نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات سانگ یانگ موتورز جشنواره ی تابستانی فروش را نیز آغاز کرده است که شرایط آن را در جداول مربوط در گالری تصاویر می توانید مطالعه کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/29
واقعا نسل قبلش طرای بهتری داشت . . . . شبیه ماشینای چینی شده!!!