موضوعات داغ

ملاقات با لکسوس LX570 نسخه 2017 در تهران + عکس

عکس مطلب اول
مقدمه
لکسوس LX بزرگترین و لوکس ترین محصول شاسی بلند لکسوس است که نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۵ و بر روی پلتفرم تویوتا لندکروزر سری ۸۰ وارد خط تولید شد. از آنجایی که محصولات لکسوس عموما بر روی پلتفرم های تویوتا ساخته می شوند تمامی نسل های LX نیز بر روی پلتفرم های تویوتا لندکروزرهای هم نسل خود ساخته شده اند و به همین دلیل می‌توان این خودرو را مدلی لوکس و قدرتمند از تویوتا لندکروزر دانست که البته به دلیل امکانات رفاهی زیاد و کیفیت ساخت مثال زدنی خود باید به جنگ رقبایی چون ولوو XC90، آئودی Q7، مرسدس بنز GLS و رنجروور برود.
این خودرو در حال حاضر در نسل سوم خود تولید می شود که البته نسل های قبلی آن به بازار کشورمان راه پیدا نکردند. نسل سوم این خودرو بر اساس تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ ساخته شده است و از سال ۲۰۰۷ در بازار جهانی حضور دارد. در بازار داخلی ایران نیز این خودرو هم اکنون دارای قیمت بسیار بالایی بوده و مورد توجه لوکس سواران است. اما برای سال ۲۰۱۶ لکسوس تصمیم گرفت تا برای همخوانی این خودرو با محصولات جدید خود اقدام به فیس لیفت نسل سوم کند. اخیرا نیز یک دستگاه از مدل فیس لیفت شده ی نسل سوم این خودرو به صورت گذر موقت وارد ایران شده است که در ادامه نگاهی دقیق تر به این خودرو خواهیم داشت.

لکسوس LX570

لکسوس LX570


طراحی ظاهری
لکسوس با عرضه ی کراس اوور کوچک NX زبان طراحی جدیدی را برای مدل های شاسی بلند خود تعریف کرد. در ادامه نیز نسل جدید مدل RX نیز با ظاهری جدید و مطابق با زبان طراحی جدید لکسوس معرفی شد. آخرین شاسی بلندی هم که لکسوس ظاهر آن را با طرح جدید خود مزین کرد همین مدل LX است. بارزترین نکته ی طراحی این خودرو جلو پنجره ی بسیار بزرگ آن با خطوط تیز است که توجه هر کسی را در خیابان به خود جلب خواهد کرد. در دو طرف جلو پنجره نیز چراغ های اصلی جای گرفته اند که بر خلاف مدل NX چراغ های روشنایی در روز آنها به صورت یکپارچه با چراغ اصلی هستند. ارتفاع سپر نیز گویی پایین تر آمده است که این مورد علیرغم تاثیر مثبتی که روی آیرودینامیک این شاسی بلند سنگین وزن دارد اما قطعا توانایی های خارج جاده ای LX570 را تحت شعاع قرار خواهد داد. نمای جانبی کم ترین تغییرات را به خود دیده است به طوری که در این بخش تنها می توان به طرح رینگ های جدید و حاشیه ی کرومی پنجره ها اشاره کرد.
در نمای عقبی نیز طراح چراغ‌های عقبی کاملا جدید بوده و ساختاری کشیده و استخوانی دارند. در این بخش البته می توان از طرح بیش از حد ساده ی سپر عقب گلایه کرد.

طراحی داخلی
با وارد شدن به فضای داخلی LX570 خود را در میان دریایی از مرغوب ترین چرم و چوب موجود در بازار خواهید یافت که با بهترین کیفیت ممکن در کنار یکدیگر مونتاژ شده اند. یکی از موارد منفی نسل سوم LX570 طراحی ساده و فاقد هیجان داخلی این خودرو بود که حالا این نقص در مدل فیس لیفت شده بر طرف شده است. طرح کلی کنسول به مدل GS و LS شباهت دارد و خط چوبی بزرگی که در امتداد ان کشیده شده حس لوکس بودن را منتقل می کند. ضمن اینکه در میان خروجی های سیستم تهویه نیز یک ساعت عقربه ای بسیار شکیل نصب شده است. اما لکسوس عاشقان رانندگی را نیز فراموش نکرده است و یک غربیلک فرمان اسپرت را که احتمالا با مدل RX مشابه است روی این خودرو نصب کرده است. در این میان شیفترهای تعویض دنده ی پشت فرمان و دسته دنده ی کوتاه و خوش دست این خودرو شما را دعوت به یک رانندگی هیجان انگیز می کنند.

لکسوس LX570

لکسوس LX570

در بالای داشبورد نیز نمایشگر با کیفیت 12.3 اینچی لمسی نصب شده است و که ابعاد بزرگ آن جلب توجه می کند. در این بخش اما باید از طرح ساده ی نشان دهنده ها به عنوان یک نکته ی منفی یاد کرد که ای کاش پشت آمپر دیجیتال مدل های F اسپرت در LX570 نیز موجود بود. فضای داخلی نیز بسیار بزرگ است و حتی در ردیف سوم نیز فضای کافی برای نشستن بزرگ سالان وجود دارد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی
لکسوس همانند سایر محصولات خود، در مدل LX570 نیز از نظر تجهیزات رفاهی چیزی کم و کسر نگذاشته است و از این نظر باید گفت که این خودرو یکی از کامل‌ترین محصولات در بین رقبای خود از نظر امکانات رفاهی است. از لیست امکانات رفاهی این خودرو می توان به مواردی چون تنظیم برقی صندلی های جلو، باز و بسته شدن برقی صندلی های ردیف سوم، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو و عقب (در نمونه ی وارد شده به کشور صندلی های عقب فاقد گرمکن بودند)، تهویه ی چهارگانه‌ی مجزا برای سرنشینان جلو و عقب، پرده‌ی جانبی سرنشینان عقب، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۹ اسپیکر (که این آپشن قیمتی بیش از ۲ هزار دلار دارد)، چراغ شور، درب صندوق بار برقی، دی وی دی پلیر و نمایشگر مجزا برای سرنشینان ردیف دوم، ترمز پارک برقی، چراغ های LED خودکار، حافظه ی صندلی راننده، بلوتوث، سانروف برقی، تنظیم ارتفاع خودکار و دستی و پوشش چرم و چوب طبیعی داخل کابین اشاره کرد.
اما در بحث تجهیزات ایمنی نیز لکسوس برای این مدل سنگ تمام گذاشته است و امکاناتی چون کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم نمایشگر سر بالا (HUD)، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کالیپرهای ترمز چهار پیستونه در جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم کمکی پارک را می توان نام برد.

لکسوس LX570

لکسوس LX570

اما در کنار همه ی این موارد، در کنسول مرکزی و در کنار دسته دنده یک سری تجهیزات برای رانندگی خارج از جاده نیز موجود هستند که از آن‌ها می توان به کروز کنترل آفرود (کرول کنترل) اشاره کرد که با وجود آن در هنگام کوه نوردی نیز می توانید کنترل پدال گاز را به کامپیوتر خودرو بسپارید و سرعت آن را نیز می توانید با استفاده از یک جوی استیک در کنسول مرکزی تنظیم کنید. سیستمی هم در این خودرو موجود است که در هنگام دور زدن در مسیرهای خارج از جاده ای ترمز چرخ های عقب را به صورت خودکار قفل می کند (حالتی شبیه به دستی کشیدن) تا شعاع گردش خودرو کاهش پیدا کند. کلیدی هم با نام ECT 2nd موجود است که با فشردن آن خودرو حرکت خود را با دنده ی ۲ آغاز می کند. سه نوع حالت رانندگی نرمال، اسپرت و اکونومی را نیز می توان با اهرم مربوطه انتخاب کرد. کلید دیگری نیز وجود دارد که با فشردن آن می توان دیفرانسیل مرکزی را قفل کرد.

قوای فنی
لکسوس LX570 به یک موتور V8 تنفس طبیعی به حجم ۵۶۶۳ سی سی مجهز است که به سیستم بندی متغییر سوپاپ ها یا Dual VVT-i مجهز بوده ولی فاقد سیستم تزریق مستقیم سوخت است. این موتور ۲۲۲ کیلوگرمی در بین موتورهای تویوتا با کد 3UR-FE شناخته می شود و یکی از با دوام ترین موتورهای ساخته شده توسط این کمپانی است به طوری که عمری بالای ۱.۳ میلیون کیلومتر برای آن تعریف شده است. در لکسوس LX570 فیس لیفت این موتور می تواند ۳۸۳ اسب بخار قدرت را در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۵۳۰ نیوتون متر گشتاور را در ۳۶۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. ضریب تراکم این موتور ۱۰.۲ به ۱ است که عدد خیلی بالایی نیست و خبر خوبی برای کشورهای فاقد سوخت با کیفیت محسوب می شود.

لکسوس LX570

لکسوس LX570

نیروی این موتور از طریق یک جعبه دنده ی خودکار 8 سرعته به صورت دایمی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می کند. ضمن اینکه این خودرو توانایی یدک کشی باری به وزن ۳۳۵۰ کیلوگرم را نیز دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر لکسوس LX570 فیس لیفت ۷.۳ ثانیه است و توانایی رسیدن به سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد. از نظر مصرف سوخت البته وضعیت مناسبی در مقایسه با رقبای خود ندارد به طوری که مصرف شهری آن حدود ۲۰ لیتر در هر صد کیلومتر، مصرف جاده ای ۱۰.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف میانگین آن ۱۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است هرچند با وجود مصرف سوخت بالا اما آلایندگی مناسبی دارد و موفق به کسب استاندارد ULEV II شده است.

لکسوس LX570

لکسوس LX570

شاسی نردبانی این خودرو خبر خوبی برای آفرود بازان است ضمن اینکه وجود سیستم تعلیق مستقل دوبل جناغی در جلو و چهار اتصالی در عقب در کنار کمک فنرهای تنظیم شونده نیز نوید هندلینگ بالاتری را در مقایسه با لندکروزر می دهند. دیسک های ترمز نیز در جلو و عقب از نوع خنک شونده هستند که در جلو ۱۳.۴ و در عقب ۱۳.۶ اینچ قطر دارند.

نتیجه گیری
لکسوس LX570 را باید یکی از بهترین انتخاب ها در کلاس خود دانست هر چند از نظر فنی نوآوری های کمتری نسبت به رقبای خود دارد و مصرف سوخت آن نیز بالاست اما کسانی که به دنبال راحتی و کیفیت بالا هستند را به خوبی راضی می کند. از نکات مثبت این خودرو می توان به توانایی های خارج جاده ای بالا، پیشرانه ی قدرتمند، کابین جادار، امکانات رفاهی بالا، ایمنی بالا و ترمزهای قدرتمند اشاره کرد و نکات منفی آن نیز شامل مواردی چون قیمت بالا، مصرف سوخت زیاد، هندلینگ نسبتا پایین و بیش از حد نرم در کلاس خود و طراحی کابین نه چندان اسپرت در قیاس با رقبا هستند. در ادامه مشاهده ی گالری تصاویر و تیزر معرفی این شاسی بلند لوکس ژاپنی را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات کاربران

46 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/2
واقعا محشره ، مدتی لندکروزشو داشتم واقعا خوراک جاده بود ، ایشالا دو قطعه زمینم بفروش بره حتمااا میخرمش
1396/5/2
داداش ایشالا زمینت فروش بره یکیشو بخری...ایشالا منم یه دوتومن دیگه گیرم بیاد یه پراید شرایطی میتونم بخرم...بعد از 6 سال کارمندی
1396/5/2
منم عاشق این ماشینم اما فروش زمین برای ماشین اشتباه بزرگیه چه پراید باشه چه لکسوس ! نکن برادر من
1396/5/2
الان فهمیدین پول داره، زمین اینام داه یا بیشتر بگه؟ داداش منم ب رخ بکشم خییییییییلی دارم خداروشکر ولی متواضع بودن فرق داره... نظراتی در مورد اموال شخصی تون ندید، در حوزه‌ی خودرو باشه لطفا
1396/5/2
فهمیدیم پول داری بابا
1396/5/2
زمین میفروشی یا فخر میفروشی ؟
1397/7/27
دروغ خوبی گفتی
1397/9/27
میتونستی کم تر این پولداریتو به رخمون بکشی انشاالله منم بعد از سال 98 دنا ایکه ثبت نام کردمو تحویل میگیرم که مانیتور داره
1398/10/9
باشه حالافهمیدیم پولداری
1396/5/2
راجع به این ماشین چی میشه گفت؟؟
سراسر قدرت و ابهت و کیفیت و راحتی و زیبایی
واقعا باید به احترام ژاپن کلاه از سر برداشت که موتوری ساختن با عمر بیش از 1.3 میلیون کیلومتر که اکثر خودرو ها حتی خواب 1.3 میلیون کیلومترم نمیبینن اما لکسوس و در مجموع ژاپن تو این کار موفق بوده...
1396/5/2
خودرو های المانی و ولوو هم فوق العاده با دوام هستند دوست عزیز. کلاهتو بزار سر جاش چون اگه اینجوری باشه باید کلا کلاه نپوشی تو المان
1396/5/4
@احمد موتورا های تویین و تویین پاور بی ام دبلیو و بنز تو ایران بعضیاشون دو سال هم عمرشون نمی رسه نیاز به تعمیر پیدا می کنن!دلیلش شاید بنزین باشه ولی تویوتا ولکسوس هم با همون بنزین کار می کنن.
1396/5/4
@احمذ موتورهای تویین توربو و تویین پاور توربو بی ام دبیلیو و بنز هم بعد از دو سال تو ایران به مشکل می خورن و نیاز به تعمیر پیدا می کنن.شاید به خاطر بنزین ایران باشه ولی تویوتا و لکسوس هم با همون بنزین کار می کنن.
1396/5/2
نسبت اسب بخار به موتورش کمه مصرفشم تو شهر مطمئنا حداقل 22. در کل ماشین خوبی برای خانوادست بنظرم نه برای یکی دو نفر.
1398/4/17
@هومن به جای سرعت قدرت داره
1396/5/2
نمیدونم چرا وقتی از جلو نگاش میکنم یاد لیفان X60 میافتم! یا لیفان از لکسوس تقلید کرده یا لکسوس از لیفان!!! در کل با این پول خیلی لوکس نیست و ماشینهای بهتری میشه میخرید
1396/5/3
شما چینی سوارها باید همه جا خودتون و تابلو کنین؟!!
1396/5/2
برا داشتن همچين چيزي ژن مرغوب لازم ما نداريم
1396/5/2
یا حضرت کیفیت !!!!!!!!!!!
1396/5/2
واقعا اين ماشين فوق العادس.يكي از بهترين انتخاب ها در كلاس خودش هست.وحشتناك عاشقشم.قيافش خيلي پر جذبه و زيباست.
1396/5/2
واقعا دوست داشتنی و باحاله ولی متاسفانه محدودیت 2500 سی سی به بالا و قیمتگذاری تخیلی !!!!!
1396/5/2
ماشین بسیار زیبا و بی نقصی هست ولی خیلی گرونه با این پول نیسان پاترول نیسمو یا کادیلاک اسکالید مطشه گرفت.
1399/8/24
ناموسا لگن شرکت نیسانو با شاه ایرتویوتا مقاییه نکن،رو چ حسابی ماشین 43000 دلاریو(پاترول) با اعلی حضرت lx570 ک چیزی حدود ۲.۵ برابر ازش گرونتره مقایسه میکنی،بنظر من از همون کادیلاکیم ک میگی بهتره
1396/5/2
امکانات رفاهی خاصی ک نداره مثل سورنتو 2017 هست امکاناتش تقریبا که من انتظار بیشتری داشتم از لکسوس.
کیفیتش عالیه ولی خب بنظر من قیمت فوق العاده بالای این ماشین در ایران ک بالای 1 میلیارده اصلا نباید خریدش چون گزینه های بهتری مثل ائودی Q7 وجود داره.
1396/5/3
جان کیا سورنتو 2017 همونا که وقتی 7 نفر توش میشینه سر بالایی کم میاره رو میگی دیگه ! کرول کنترل و 2nd start و قفل دیفرانسیل مرکزی وتنظیمات زیر ارنج صندلی عقب و ترمز خنک شونده و ... بابا وقتی حرف از اپشن میشه چون اسمشون یکیه که دلیل نمیشه بگیم تو هر دو هست کیفیت دوربین 360 و مانیتور صندلی های عقبو رادار بین خطوط این ماشین با اون چیزی که تو سورنتو هست زمین تا اسمون فرق داره مقایسه کن بعد بیا بگو هر چی تو این هست تو اونم هست اصن یه نگاه به اعداد و ارقام بندازید اگه نگیم بهترین خودرو برای افرود حتما جز 3 تا خودرو تاپ برای افرود هست ولی در عین حال میانگین مصرف سوختش 14.4 لیتر و این غول 3.3 تنی تو 7.3 ثانیه سرعتش به صد میرسه اصن q7و 0xc9 چه ربطی به این داره q7 برای جاده و مسافرت ساخته شده این برای افرودرقیب مستقیم این اسکالید وپاترول
1396/5/2
لطفا آقای نویسنده حرفاتون رو با ذکر مرجع عنوان کنید.دقیقا کجا گفته شده عمر بیش از یک میلیون کیلومتر واسش تعریف شده؟؟؟بدون مرجع مطمئن حرفتون هیچجا خریداری نخواهد داشت...با تشکر
1396/5/2
امشب يكي ميخرم فقط بايد مواظب باشم زيادي تند نرم جو گير نشم كه پتوم پاره نشه

آخه با اين تعرفه واردات و قانون مسخره ممنوعيت ورود بالاي ٢٥٠٠ از داشتن چنين ماشين هايي محروم شديم
1396/5/3
آره جون خودت یکی کمه دوتا بخر
1396/5/2
لعنت به این کافر ها که همیشه دوست دارند مردم از بهتری کیفیت ها لذت ببرن و انقدر کیفیت میزارن
خخخخخ
1396/5/2
صدا موتوره لکسوس کجا میره ااااا
بنز و بی ام و هم صدا داره ولی انگار لکسوس موتور خاموش راه میره .امتحان کنید پیش یه لکسوس ارایکس وایسید غیر ممکنه صداشو بشنوید
1396/5/2
حیف که بالای 2500 سی سی نمیتونه وارد بشه
1396/5/2
دیگه هیچ حرفی باقی نمیذاره
1396/5/2
یا خدا....عجب تانکی ..................بالاخره....میگن تکنولوژی در بشره.......
1396/5/2
وحشتناکه خدا از بس غرور داره با خودش میگه اهای اروبای عزیز کجایین چیزی در خورش نیست
1396/5/4
بابا دلتون خوشه ها اگرم وارد بشه که قیمتش اینقد نجومی میشه که تو خواب که هیچی تو دنیای دیگم نمیتونیم ببینیمش
1396/5/4
به نظرم خیلی ماشین فوق العاده ای به چند دلیل. یک اینکه قرار نیست ماشین های با این حجم و قدرت مثل ماشین های اسپرت شکیل باشند. مثل بنز g63با تمام قدرتی و قیمتی که داره زیبا نیست ولی یه چیزی که تو ماشین های این سبکی هست اینه که همشون خشنن. به نظرم داشتن همچین ماشینی افتخاره. چون نشستن پشتش حس ارامش میده. فوق العادس. در ضمن بنظرم مسئولین باید جلوی کامیون های رو بگیرین که با یک گاز دادن محیط رو الوده و سمی میکنه که قدمتشون مال ۵۰ سال پیشه. جلو گیری از ماشین های +2500cc یک کار غلط است و تمام کشور های جهان و اول با این فکر و عقیده کاملا مخالفند. برای همین دلیلاست که ما جزو کشور های جهان سومیم
1396/11/2
سلام دوتا lx 570 پلاک ملی اصفهان هست خودم دیدمشون
1396/11/2
داداش میدونستی گاز های سمی گازویئل از بنزین کمتره بعدش یه کامیون ۵۰ سال پیش از یه کامیون ۲۰۱۷ چینی آلایندگیش کمتره
1396/5/6
اين ماشين اگه پلاك ملي بگيره يه چيزي حدود 2-2/5 ميليارد مايشه كه اگه بخوايم قيمتش رو با تويوتا لندكروز v8 فول مقايسه كنيم،لندكروز رو با 500-550 ميليون ميشه خريد كه اين اختلاف قيمت خيلي زياد رو نميشه توجيه كرد چرا كه لندكروز هم (بخصوص مدل v8) قابليت هاي افرود عالي داره و تو ابهت و قدرت چيزي كم از اين ماشين نداره و Lx570فرقش تو ابشن بالا و خوش تيپ تر بودنه ولي لند كروز با قيمتي كه داره بي شك بهترين ماشين از هر جهت ميتونه باشه.مرسي از خودروبانك.
1397/5/15
سلام دوست عزیز من به دبی سفرکردم میدونید این ماشین لکسوس570درانجاهیچ طرفداری نداره درانجا فقط لندکروزربه درد انها میخوره چون مدل جدیدش ازلکسوس قدرتمندتره وخیلی بزرگتروپهن ترشده ودرانجا لقبش به عربی مفخره الارض است. ممنون
1396/5/8
چرا قيمه هارو ميريزى تو ماستا 😕 ؟ يعنى ديزاين و مرتب بودن داخل كاپوت لكسوس جوريه كه كمد لباساي من نيست 😐👌🏻
1397/2/10
من nx200دارم اون که اصلا میری 10 سال آخ مکیگی
وای به حال 570
بعد شما حرف از کیا میزنید
کیا به گرد پای هینودا نمیرسه حالا بیاد با حضرت در بیوفته
1397/4/3
سلام من همین ماشین با پلاک ملی دارم خیلی ماشین خوبیه
1397/4/16
تو خوزستان هم از این لکسوس خیلی هست
1397/6/16
منتظرم باش دختر به زودی میام که فرمونتو بگیرم
1399/3/22
سلام چرا خیلی از عکسا باز نمیشه؟😕