موضوعات داغ

آخرین وارث اسکای لاین: نیسان GT-R مدل 2017

عکس مطلب اول
همه می دانیم که Nissan GT-R چیزی بیش از یک سوپراسپرت سریع می باشد و رقبای گران قیمت و بزرگی را شرمنده کرده است. حالا مدل 2017 با یک ظاهر و کارایی جدید از راه رسیده است. با این که این خودرو از سال عرضه خود 2007 تا کنون در پیشرفت مداوم بوده ولی در مدل2017 بیشترین بروزرسانی ها را به خود دیده است.GT-R به خاطر سر و صدای موتور معرکه اش و یک اتاق اسپرت و داغ و مجموعه ای از صداها و حالات ویژه که موقع راندن این گودزیلای آسیایی Asian zing در جاده ایجاد می شود همیشه در منطقه جذاب تر و متشخص تری از سوپرماشین ها جدا افتاده است.چه به چشم مشکلات طراحی به این موارد نگاه کنید و چه آن ها را ارزش افزوده ی یک خودروی ویژه بدانید نشان می دهد که شما از عشاق وسایل مکانیکی هستید ولی نیسان GT-R سعی کرده با گذر زمان تغییر کند.

نیسان GT-R

نیسان GT-R

اگر از بیرون ماشین شروع کنیم می فهمیم مدل جدید این خودرو چهره ای تا حدودی تازه دارد به گونه ای که Nissan سعی کرده هرچه بیشتر اشکال V شکل به آن تزریق کند ولی باعث خوشحالیست که ظاهر ماهی گونه اش همچنان دست نخورده مانده است. تغییرات در قسمت پشت وضوح بیشتری دارد، جایی که سطوح دلپذیر با شدت بیشتری تقسیم بندی شده اند. با خطوطی تیزتر، چند انحنای اضافی و همچنین هواگیرهای جدید که نزدیک به سر اگزوزها به منظور خنک کردن آنها جا خوش کرده اند. همچنین طراحی مجدد و تغییرشکل رکاب های جانبی GT-R (به منظور آیرودینامیک بیشتر) از عبور جریان هوا در زیر خودرو جلوگیری می کند.

نیسان GT-R

نیسان GT-R

برای تعدیل حس رانندگی خشن ماشین، صندلی هایش راحت تر شده اند. روکش چرم روی بخش کنترل ها کشیده شده و شاهد یک داشبورد بروزشده هستیم که تعدادی از دکمه ها که روی بخش مرکزی بودند را حذف کرده و یک نمایشگر بزرگتر 8 اینچی نیز در آن نصب شده است. یکی از حرکتهای اشتباه که توجه ما را جلب کرد این بود که نیسان تعویض کننده های دنده رو از روی ستون به روی فرمان منتقل کرده است (طبق نظر John Davis مجری معروف برنامه ی آمریکایی Motor Week).

نیسان GT-R

نیسان GT-R

موتور تویین توربوشارژ 3.8 لیتری 6 سیلندر ۲۴سوپاپ حالا 565 اسب بخار قدرت یعنی تقریبا 20 اسب بخار بیشتر نسبت به قبل و 633 نیوتن متر گشتاور یعنی 5.5 واحد اضافه تولید می کند و طبیعتا این مدل GT-R هم دو دیفرانسیل (AWD) است و از گیربکس 6 سرعته ی دوکلاچه بهره می برد. هرچیزی با بیشتر از 4000 دور در دقیقه نتیجه اش عجله برای انتقال نیرو ست که برای اینکه قدرش را بدانید باید آن را تجربه کنید. داریم از شتاب صفرتاصد 2.9 ثانیه ای و همچنین رکورد 400 متر11.2 ثانیه ای با سرعت 200کیلومتربرساعت حرف می زنیم. مصرف سوخت GT-R در هر 100کیلومتر ،9 لیتردر شهر،7 لیتردر بزرگراه و 8 لیتر بصورت ترکیبی می باشد و ظرفیت باک سوخت آن 74 لیتر است. وزن خالص GT-R حدود 1784کیلوگرم و ظرفیت بار (صندوق عقب) این ماشین هم 315 لیتر است.

نیسان GT-R

نیسان GT-R

وقتی با GT-R به پیست بروید نواقص این ماشین را می بخشید چون برخلاف تصور هنوز هم مقدار زیادی کارایی از خود نشان می دهد. در پیست مسیرهای مستقیم را کوتاه می کند و سر پیچ ها به بهترین نحو عمل میکند و بیرون آمدنش از پیچ ها به هیچ ماشین دیگری شباهت ندارد و هنوز هم می توانیم مقدار زیادی از صدای موتور و چرخش توربو را بشنویم.
امسال همچنین یک نسخه ی مخصوص پیست با نام Track Edition هم عرضه شده است که اساسا فنربندی آن برای خود نیسان است،البته موتور نیسان در این مدل بروز نشده است؛ بنابراین کنترلش بهتر است و هنوز هم بشدت حس سرعت می دهد. ولی در خیابان آیا هنوز سنگین و بی دست و پاست؟ بله، ولی آن را جور دیگری نمی خواهیم؛ این جزئی از شخصیت GT-R است. سوال دوم این است که آیا این تغییرات باعث می شود افراد بیشتری بخواهند ماشین خود را با GT-R عوض کنند؟ شک داریم؛ بیشتر به نظر می رسد این تغییرات فقط به مالکین فعلی دلیلی برای خریدن مدل بالاتر را می دهند و باعث می شوند تعداد ماشین های کم کارکرده بیشتر شود.
Nissan GT-R در 3 نسخه ی Premium،Track Edition وNISMO به ترتیب با قیمتهای 111685، 129585و 176685دلار به فروش می رسد. نسخه ی قدرتمندتر سوم (NISMO) با 592 اسب بخار قدرت (قدرت این نسخه نسبت به سالهای قبل افزایشی نداشته) و 652 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند.
Nissan GT-R 2017قطعا مسن تر شده است و شاید نسبت به قبل کمی آرامتر شده باشد؛ ولی خوشحالیم که (با این نسخه ی پیست جدید) هنوز هم یادآور همان ماشین خشن مسابقه ایست و همچنین یکی از عجیب ترین ماشین هاییست که می توان یافت و به نظر می رسد درسالهای پیش رو هم اینچنین خواهد بود .

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/8
استایل عقب ماشین خیلی شیک ـه
1396/5/9
بسیار هم زیبا