موضوعات داغ

آیا بی ام و سری ۷ جدید رکورد سرعت را خواهد شکست؟

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی که زمان زیادی به آغاز عرضه ی بی ام و سری ۷ آلپینا با نام B7 Bi-Turbo در بازار انگلستان باقی نمانده است این تیونر صاحب نام آلمانی تصمیم گرفته است تا تغییراتی را در حداکثر سرعت این خودرو اعمال کند.
در حالی که پیش از این حداکثر سرعت این خودرو ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده بود جدیدترین اخبار حاکی از این است که آلپینا سرعت این خودرو را به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا خواهد داد تا به این ترتیب این خودرو تبدیل به سریع ترین خودروی سدان جهان شود.
برای دستیابی به چنین سرعتی، آلپینا این سدان لوکس را به موتور V8 تویین توربو به حجم ۴.۴ لیتر مجهز کرده است که می تواند ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. توربوشارژرهای طراحی شده برای این موتور کاملا اختصاصی هستند و می توانند فشار ۱.۲ بار را با کم ترین میزان اینرسی تولید کنند.
آلپینا برای این خودرو یک اینترکولر مخلوط آب و هوا نیز طراحی کرده است که از یک اینترکولر مرکزی و دو اینترکولر جانبی بزرگ و چند رادیاتور تشکیل شده است تا بتوانند دمای این موتور V8 توربو را در تمامی شرایط در حد نرمال حفظ کنند.
گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز از نوع هشت دنده ی اتوماتیک ساخت کمپانی ZF است که برای این گیربکس نیز سیستم خنک کنندگی جدیدی طراحی شده است و سایز مبدل گشتاور آن افزایش پیدا کرده است.
بی ام و B7 Bi-Turbo در بازار انگلستان در نسخه ی دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد و برای مدل دارای فاصله ی محوری بیشتر سیستم تعلیق بادی، سیستم فرمان محور عقب آلپینا و سیستم پایداری جانبی فعال نیز نصب شده است. سیستم فرمان الکترونیکی این خودرو به صورت ویزه ای تنظیم شده است و ضرایب آن تغییر یافته است ضمن اینکه زاویه ی کمبر چرخ های جلو افزایش پیدا کرده است تا پایداری بیشتری داشته باشند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو نیز دقیقا ۴ ثانیه است.
به گفته ی نمایندگی آلپینا در بریتانیا این خودرو با قیمت ۱۱۵ هزار پوند در این کشور عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد