موضوعات داغ

بهترین خودروهای سوپر اسپرت که ارزش خرید دارند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به طور معمول، خودروهای سوپراسپرت علاوه بر قیمت بالا و همچنین جذب اقشار ثروتمند جامعه، تبدیل به یک ابزار زورآزمایی برای شرکت های مختلف خودروسازی شده اند تا دانش فنی و توانایی های خود را داخل یک خودروی سریع و قدرتمند به نمایش بگذارند، اما برخی از آنان به طور خاص طراحی و ساخته شده اند تا فراتر از یک زورآزمایی بین شرکت های خودروسازی باشد، حال در همین خصوص وبسایت بزرگ و معتبر انگلیسی "کاربایر" لیستی از بهترین خودروهای سوپر اسپرت منتشر کرده است که با شتاب بسیار خوب، قدرت بالا و همچنین عملکرد منحصر به فرد خود ارزش خرید بالایی در مقایسه با هزینه پرداختی دارند که در ادامه توجه شما را به این لیست عموما اروپایی در خودروبانک جلب می کنیم.
قبل از پرداختن به این لیست توجه داشته باشید که از پرداختن به خودروهای هایپرکار از جمله بوگاتی شیرون و یا محصولات کونیگ زگ اجتناب شده است، زیرا خودروهای موجود در این سگمنت بسیار محدود هستند و عمدتا دارای قدرت و سرعت بسیار بالایی خواهند بود که برای خرید هریک از آنان نیاز به پرداخت هزینه های میلیون دلاری خواهد بود، به همین دلیل در این لیست صحبتی از آنان به میان نیامده و بیشتر سعی شده است تا بر روی خودروهای سوپراسپرت موجود در بازار مانور داده شود که تیراژ تولید بسیار بیشتری در مقایسه با خودروهای هایپرکار دارند.

مکلارن 720S

مکلارن 720S

- مکلارن 720S
یکی از جدیدترین اتومبیل ها در این لیست و همچنین یکی از سریع ترین ها، می تواند خودروی مکلارن 720S باشد که قادر به پر کردن شتاب صفر تا صد خود در عرض تنها 2.9 ثانیه، شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت خود تنها در عرض 7.8 ثانیه و همچنین قادر به ثبت حداکثر سرعت بیش از 340 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که با استفاده از یک پیشرانه هشت سیلندر توربودوقلو با حداکثر قدرت 710 اسب بخار میسر شده و می تواند با ظاهر دراماتیک، وزن بسیار پایین، استفاده گسترده از فیبرکربن، روکش های چرمی آلکانتارا و همچنین آیرودینامیک بسیار خوب خود، یکی از بهترین انتخاب ها برای مشتریان باشد.

فراری 488 GTB

فراری 488 GTB

- فراری 488 GTB
جانشین افسانه ای فراری 458 ایتالیا، یعنی خودروی فراری 488 GTB به همان اندازه قابل توجه است که یک خودروی سوپراسپرت تمام عیار می تواند باشد. اما ممکن است که قدرت تولیدی آن با نیروی پیشرانه 4.5 لیتری هشت سیلندر فراری 458 ایتالیا متفاوت باشد، زیرا خودروی جدید فراری در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه جدید 3.9 لیتری هشت سیلندر سود می برد که توربوشارژرهای نصب شده بر روی آن اندکی از غرش پیشرانه این خودرو کاسته است، ولی در مقابل یک شتاب بی نظیر به این خودرو هدیه کرده است تا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها نیاز به صرف مدت زمان 3 ثانیه باشد.
درحالی که خودروی مکلارن 720S بسیار مینیمالیستی است و از یک غربیلک بسیار ساده بدون هیچگونه کلیدیاستفاده می کند، در مقابل کمپانی خودروسازی فراری برای 488 GTB یک غربیلک فرمان حرفه ای ارائه کرده است که با الگوبرداری از ماشین های فرمول 1، برای دسترسی بهتر راننده به تجهیزات اتومبیل پر از کلید و دکمه شده است که بدون شک در زیبایی بیشتر این اتومبیل بسیار تاثیر گذار بوده است. حال اگر عملکرد بی نظیر این اتومبیل را در کنار برند خوش نام و باتجربه "فراری" بگذارید، دیگر دلیلی برای پس زدن این خودرو وجود نخواهد داشت.

پورشه 911 توربو S

پورشه 911 توربو S

- پورشه 911 توربو S
شاید ظاهر این خودرو تکراری توصیف شود، اما کیفیت و اعتبار کمپانی خودروسازی پورشه باعث شده است تا مخاطب به سادگی از کنار محصولات پورشه عبور نکند. دیگر خودروی لیست به انتخاب کارشناسان "کار بایر" می تواند خودروی رشد کرده برمبنای نسخه های اصلی 911، یعنی خودروی پورشه 911 توربو S باشد که دارای چرخ های بزرگ تر بوده، ابعاد آن بزرگ تر شده و همچنین با سود جستن از یک پیشرانه 3.8 لیتری تخت توربوشارژر در قسمت عقب بدنه، می تواند حداکثر 572 اسب بخار قدرت داشته باشد که با دریافت و ارسال این نیرو توسط یک جعبه دنده اتوماتیک PDK به سمت چرخ های محرک اتومبیل، می توان به یک شتاب صفر تا صد تنها 2.9 ثانیه دست یافت که یک عملکرد بهتر از خودروی فراری 488 GTB و یکسان با خودروی مکلارن 720S داشته است.

فراری 812 Superfast

فراری 812 Superfast

- فراری 812 Superfast
در جایگاه چهارم، به یکی دیگر از اعضای خانواده فراری، یعنی فراری 8812 Superfast خواهیم رسید که مدت زمان زیادی از معرفی رسمی آن توسط شرکت خودروسازی فراری نمی گذرد، اما در همین مدت زمان اندک توجه کارشناسان وبسایت "کار بایر" را به خود جلب کرده است تا حالا به عنوان یکی از ارزشمندترین خودروهای سوپراسپرت موجود در بازار شناخته شود که برخلاف خودروهای سوپراسپرت و یا محصولات حضور یافته در این لیست، می تواند علاوه بر راننده و شاگرد 2 سرنشین دیگر هم داخل خود جای دهد. هرچند به نظر می رسد که برای استفاده از صندلی های عقب نیاز به تنظیم صندلی های جلو و کاهش فضای پای سرنشینان جلو باشد.
علاوه بر این ها، گفتنی است که خودروی سوپراسپرت فراری در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه دوازده سیلندر 6.5 لیتری بنزین سود می برد که در دور موتور 9000 قادر به تولید نیروی حیرت انگیز 789 اسب بخار خواهد بود که می تواند با آن یک شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه، شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت حدودا 7.9 ثانیه و همچنین می تواند حداکثر سرعت نزدیک به 340 کیلومتر بر ساعت داشته باشد که در نوع خود شگفت انگیز است. حال چرا حیرت انگیز، زیرا این پیشرانه بدون کمک گرفتن از توربوشارژر و به صورت کاملا تنفس طبیعی موفق به تولید چنین قدرت ارزشمندی برای اتومبیل شده است که با قیمتی بیش از 250 هزار پوند در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
این پایان ماجرا نیست، زیرا خودروی منحصربه فرد فراری به سیستم های ویژه و منحصربه فرد دیگری هم مجهز شده است که نمونه آن می تواند دریچه های تیتانیومی هوا، روکش های چرمی لوکس و همچنین استفاده از یک سیستم فرمان پذیری برای چرخ های عقب اتومبیل باشد که هدایت این اتومبیل را آسان تر کرده و باعث چابکی بالای آن در زمان حرکت شده است.

 آئودی R8

آئودی R8

- آئودی R8
آئودی R8 را می توان جزو تعداد انگشت شماری از خودروهای سوپر اسپرت دانست که می توانید هر روز با آن رانندگی کنید و کارهای روزمره خود را انجام دهید. در حال حاضر این خودروی سوپر اسپرت آلمانی در نسل دوم خود قرار دارد که به خاطر طراحی ظاهری ظریف خود، بسیاری آن را یک سوپر اسپرت خنثی می دانند! اما حقیقت ماجرا چیز دیگری خواهد بود و با پرداختن به بخش فنی این اتومبیل، می توان به عمق توانایی های این خودرو دسترسی پیدا کرد.
همانطور که احتمالا می دانید، این خودروی سوپر اسپرت در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 5.2 لیتری ده سیلندر که برگرفته از لامبورگینی هوراکان بوده، سود می برد که حداکثر خروجی قدرت آن 533 اسب بخار و یا 602 اسب بخار در مدل های "پلاس" خواهد بود که به یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک مجهز شده و می تواند یک سرعت و شتاب سریع برای مالکان خود داشته باشد، هرچند داخل کابین این خودرو خبری از پیچیدگی های خودروهای سوپراسپرت همچون فراری نبوده و بیشتر شاهد استفاده از کنترل های مشابه آئودی A3 و A4 در داخل کابین R8 هستیم.

فورد GT

فورد GT

- فورد GT
معمولا همه شرکت خودروسازی فورد را به عنوان یک تولید کننده ماشین های استاندارد برای استفاده های روزمره می شناسند، به همین دلیل است که تولید یک خودروی سوپر اسپرت توسط "فورد" می تواند بسیار هائز اهمیت باشد که پس از یک وقفه تقریبا طولانی، در سال 2016 میلادی شاهد رونمایی از جدیدترین خودروی سوپر اسپرت فورد با همان نام GT بودیم که حالا در لیست ارزشمندترین خودروهای سوپراسپرت قرار گرفته است.
در ادامه گفتنی است که برای ساخت فورد GT از مواد فیبرکربنی در بدنه استفاده شده و برای تامین انرژی مورد نیاز آن برای حرکت نیز شاهد بکارگیری پیشرانه 3.5 لیتری اکوبوست هستیم که از همان خانواده موتورهای 1 لیتری اکوبوست فورد فیستا است، اما نیروی بسیار خوبی تولید کرده و می تواند چابکی و عملکرد قابل قبولی برای نسل جدید فورد GT داشته باشد.

مرسدس بنز AMG GT R

مرسدس بنز AMG GT R

- مرسدس بنز AMG GT R
برمبنای مرسدس بنز AMG GT تاکنون نسخه های متفاوتی ساخته شده است، اما قوی ترین نسخه آن AMG GT R خواهد که برای موفقیت های بیشتر کمپانی خودروسازی مرسدس بنز طراحی و ساخته شده است. بر روی این خودرو، شرکت خودروسازی مرسدس بنز از خروجی‌های اگزوز تیتانیومی و همچنین از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو استفاده کرده است که نیروی 515 اسب بخاری در نسخه AMG GT S را ارتقا داده و حالا می تواند در حداکثر کارایی خود نیرویی معادل 577 اسب بخار تولید کند که باعث شده در لیست ارزشمندترین خودروهای سوپر اسپرت قرار گیرد.
اگر می خواهید که یک خودروی سوپر اسپرت با قیمت 6 رقمی داشته باشید، قطعا خودروی مرسدس بنز AMG GT R یکی از بهترین گزینه های این لیست خواهد بود که حتی بهتر از پورشه 911 GT3 برای مشتریان توصیف شده است که با استفاده از سیستم تعلیق قابل تنظیم و همچنین سیستم های کنترل کشش، می توان کارهای روزمره خود را بدون مشکل با مرسدس بنز AMG GT R انجام داد.

بی ام و i8

بی ام و i8

- بی ام و i8
زمانی که خودروی منحصربه فرد i8 در سال 2014 میلادی رونمایی و سپس فروش آن به مشتریان آغاز شد، خیلی ها آن را متعلق به سال 2014 میلادی نمی دانستند و معتقد بودند که این خودرو حتی اگر در سال 2024 میلادی رونمایی شود، باز هم یک خودروی جدید و منحصربه فرد خواهد بود که دلیل اصلی آن می تواند منحنی‌های زیاد طراحی، زوایای تیز، طراحی خاص در کنار درب‌های منحصربه فرد باشد که با تمام پیچیدگی های ممکن، کمپانی خودروسازی BMW آن را به مرحله تولید رساند تا بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ جهان بکشد.
موارد ذکر شده تمام آن چیزی نیستند که باعث شده خودروی i8 منحصربه فرد باشد، بلکه بدنه آن از فیبرکربن ساخته شده و همچنین در بخش مولد قدرتی آن هم از یک سیستم هیبریدی قدرتمند استفاده شده است که متشکل از یک پیشرانه 1.5 لیتری درون سوز (برگرفته از محصولات "مینی") در کنار یک موتور الکتریکی بوده و می تواند حداقل شتاب صفر تا صد 4 ثانیه داشته باشد، هرچند برای استفاده‌های روزمره از این خودرو، می توان در حالت تمام الکتریکی تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها تا مسافتی 35 کیلومتر از خودرو استفاده کرد.

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان

- لامبورگینی هوراکان
منتقدان می گویند که لامبورگینی هوراکان صرفا برای کارهای بزرگ ساخته شده است، اما در واقع خودروی لامبورگینی هوراکان می تواند یکی از قابل استفاده ترین محصولات لامبورگینی برای صاحبانش باشد که از DNA مشترک با خودروی آئودی R8 سود می برد و می تواند پاسخگوی کارهای روزمره صاحبانش باشد.
بر روی نسخه های محور عقب محرک لامبورگینی هوراکان با کد LP 580-2، از یک پیشرانه 5.2 لیتری ده سیلندر استفاده شده است که حداکثر خروجی قدرت آن به عدد 572 اسب بخار خواهد رسید، درحالی که با استفاده از همین پیشرانه بر روی مدل چهارچرخ محرک LP 610-4، می توان حداکثر 602 اسب بخار استخراج کرد که باعث حداقل شتاب صفر تا صد 3 ثانیه برای آن شده است.

هوندا NSX

هوندا NSX

- هوندا NSX
هوندا NSX نام خود را از سوپراسپرت سابق هوندا دریافت کرده است که برای اولین بار در دهه 90 میلادی تولید و به مشتریان عرضه شد، حال خودروی سوپر اسپرت فعلی NSX به نوعی نسل دوم آن به شمار می‌رود که در بخش فنی خود از یک پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری 267 اسب بخاری در کنار سه موتور الکتریکی سود می‌برد که باعث شده مجموع قدرت این خودرو در حالت ترکیبی به عدد 573 اسب بخار برسد تا یک شتاب صفر تا صد حدودا 3 ثانیه و حداکثر سرعت بالای 307 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.
گفتنی است که این خودرو دارای سه حالت رانندگی "اسپرت"، "اسپرت +" و همچنین "Track" خواهد بود که از طریق جعبه دنده 9 سرعته اتومات دوکلاچه در اختیار راننده قرار گرفته و می تواند پویایی رانندگی در شرایط مختلف برای اتومبیل داشته باشد. هرچند ناگفته نماند که سیستم چهارچرخ محرک این خودرو به هیچ وجه مانع دریفت زدن خودرو نخواهد شد و هیچگونه تاثیر منفی بر روی عملکرد اتومبیل نخواهد گذاشت، زیرا نیرو به اندازه و در مواقع مورد نیاز به سمت چرخ های اتومبیل ارسال می شود تا بهترین عملکرد و هندلینگ برای اتومبیل محقق شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/11
شما که همه رو نام بردید
1396/6/11
عشق است مک لارن!
جالبه فقط فراری دوتا نماینده داشت!
1396/6/11
نیسان جی تی آر ارزش خریدش خیلی بهتر از همه اینا هستش
1396/6/12
دقیقا به نظر من اولین گزینه GTR هستش.
1396/6/11
همنیم بلد نیستید که بی ام و i8 اسپرت هست سوپر اسپرت نیست
1396/6/12
فقط R8 بزرگ