موضوعات داغ

بازار خودروی کشور در رکود

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: بازار خودرو کشور همچنان در رکود به‌سر می‌برد و این در شرایطی است که طی هفته‌های اخیر، نمودار قیمتی بیشتر خودروها روند صعودی را نشان می‌دهد. آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، خرید و فروش خودروهای داخلی و البته خارجی‌ها در طی تابستان معمولا با رونقی نسبی همراه است، با این حال امسال رکودی سنگین بر بازار نمایشگاه‌های خودرو حکمرانی می‌کند.به گفته آنها، در حال حاضر از یک سو با رکود در خرید و فروش خودروها روبه‌رو هستیم و از سوی دیگر قیمت‌ها نیز به‌دلایل مختلف بالا رفته‌اند.
از نظر فعالان بازار، مسائلی مانند بسته شدن سایت ثبت‌سفارش و اقدام خودروسازان مبنی‌بر افزایش قیمت محصولات‌شان، از جمله عوامل صعود قیمت‌ها در بازار به‌شمار می‌روند، هرچند البته تاثیر عامل دوم نسبتا کمرنگ بوده است. به‌عبارت بهتر، اگرچه خودروسازان قیمت رسمی محصولات خود را بالا برده‌اند، با این حال این موضوع اثری مطلق در بازار نداشته و دلیل آن به رکود سنگین فعلی برمی‌گردد.هرچه هست اما این هفته نیز در بازار خودروهای داخلی، با افزایش قیمت دو محصول مواجه شدیم و باقی خودروها تغییر قیمتی خاصی را به خود ندیدند. در این بین، تیبا و پراید هر دو حدود 200 هزار تومان افزایش قیمت را در هفته جاری تجربه کردند تا قیمت اولی به 25 میلیون و 700 هزار تومان برسد و دومی نیز 21 میلیون و 500 هزار تومان معامله شود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/2
یکمی از کلاشی و چاپیدنه مردم دست بردارن بازار بهتر میشه . هر روز گرون میکنن این لگن هارو در حالی که کیفیت در حد فرقونه تازه انقدر پررو هستن ادعا میکنن باید گرون تر باشه قیمت ماشین ها و ناراضی هستن عزیزم کم بخور کم بدزد
1396/6/2
بازار تابعی از عرضه و تقاضاست

ظرفیت بازار خودرو در ایران، داره به مرز اشباع میرسه
یعنی کم کم به نقطه ای نزدیک میشیم که تعداد خودروی ورودی به بازار با تعداد خودروی اسقاطی باید برابر بشه

اتفاقی که در برخی کشورهای اروپایی و ژاپن چند ساله برقرار شده

متاسفانه در طول سی سال گذشته هیچ تمهیدی برای این موضوع اندیشیده نشده و نیز به دلیل قیمت بالای خودور و معاملات عمدتاً نقدی، خودرو در ایران تبدیل به یک سرمایه شده است و نقش کالای مصرفی ندارد.
به همین دلیل اسقاط خودرو در ایران زمانی انجام میگیرد که خودرو عملا غیرقابل استفاده باشد.

اگر واقعا به دنبال حذف این رکود از بازار خودرو هستیم؛ باید:
1- قیمت خودور کاهش یابد.
2- معاملات، به صورت تقریبا از دم قسط، با بهره ی سالی 2 تا 3 درصد باشد.
3- قیمت بنزین به قیمت جهانی نزدیک گردد.
4- خودروهای بالای سه سال، مالیاتشان به نسبت بیشتر گردد.
5- شرکتهای بیمه، از بیمه کردن خودروهای بالای ده سال خودداری کنند.
6- کارخانه های اسقاط خودرو، در ابعاد وسیع، بازدهی بالا در کشور دایر گردد.
1396/6/2
فعلا تا میتونن من و شما رو سرکیسه می کنند
به درآمد کل ملت شریک هستند
80 میلیون کار می کنند هزار نفر میخورند
1396/6/2
دوست عزیز میم ، شما ظاهرا نفستون از جای گرم بلند میشه ، هر موقع قیمت خودرو و ملک و غیره و دستمزد و حقوق مثل بقیه کشورها شد باشه اونموقع مالیات و اسقاط اینطور که شمامیگید باشه !
1396/6/2
دکتر روحانی تورم رو با رکود کنترل کرد. زمان دولت دهم و نهم حداقل رونق داشتیم تورمم داشتیم ولی الان همچین رکوده ک مردم بدبخت شدند بعد میان تو تلویزیون میگن تورمو کنترل کردید. خب اینم بگید ک با رکود و بی رو نقی کنترل کردید. (امیدوارم تایید بشه)