موضوعات داغ

هایپرکار جدید مرسدس AMG برای نمایشگاه فرانکفورت آماده می‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مدت زمان زیادی به برگزاری نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان باقی نمانده است، از این رو شرکت‌های مختلف خودروسازی به معرفی محصولات جدید خود می‌پردازند و یا برخی از آنان پیش نمایش‌های تاریک ارائه می‌دهند تا ذهن مخاطب را برای معرفی رسمی در نمایشگاه فرانکفورت آماده کنند. حال در این میان کمپانی خودروسازی مرسدس بنز و بخش پرفورمنس آن یعنی AMG، تصویری پیش نمایش از خودروی هایپرکار مورد انتظار خود منتشر کرده است تا در ساعات اولیه نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان و یا حتی قبل از آن به صورت آنلاین شاهد رونمایی از آن باشیم که می‌توانید این تصویر پیش نمایش را در خودروبانک شاهد باشید، اما در ادامه قصد داریم مروری کلی بر روی مشخصات این خودروی هایپرکار داشته باشیم که به طور رسمی از سوی کمپانی خودروسازی مرسدس بنز ارائه شده است.
به گزارش خودروبانک، سیستم محرک این هایپرکار براساس گفته‌های مرسدس بنز همچون سایر هایپرکارهای نسل جدید، از یک سیستم محرک هیبریدی تشکیل می‌شود که پیشرانه درون سوز آن با حجم 1.6 لیتری برگرفته از نسخه‌های 2015 ماشین فرمول 1 تیم مرسدس – AMG بوده و حالا براساس ادعای شرکت سازنده، درست همچون پیشرانه‌های اصلی فرمول 1 قابلیت کارکرد در دور موتور حدودا 10 هزار دور بردقیقه را دارد که نتیجه آن تولید حداکثر قدرت بیش از 1000 اسب بخار به صورت ترکیبی خواهد بود. هرچند در این خصوص کمپانی خودروسازی مرسدس بنز قول داده است که یک تجدید نظر کلی بر روی این پیشرانه داشته باشد تا امکان استفاده از این پیشرانه بر روی خودروهای مخصوص جاده نیز وجود داشته باشد.
علاوه بر پیشرانه درون سوز، گفته شده دو موتور الکتریکی هم وظیفه حرکت چرخ‌های جلو را برعهده خواهند داشت که برای آنان حداکثر خروجی قدرت 160 اسب بخار پیش بینی می‌شود. حال طبق گفته‌ها، این سیستم محرک در صورت داشتن قدرتی بیش از 1000 اسب بخار، می‌تواند شتاب زیر 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت بیش از 350 کیلومتر بر ساعت داشته باشد که در واقع بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود، زیرا خودروی بوگاتی ویرون در نمونه‌های اولیه با وجود داشتن نیروی تقریبا یکسان، به راحتی می‌توانست به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که یک خودروی هایپرکار را به خوبی معنا می‌کند.
در پایان هم باید به این موضوع اشاره داشت که خودروی هایپرکار جدید AMG به تعداد محدود تولید خواهد شد که قیمت هریک از آنان چیزی معادل 2.6 میلیون دلار پیش بینی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد