موضوعات داغ

10 خودرو با نامگذاری خاص

عکس مطلب اول
در دنیای خودرو، انتخاب نام برای مدل های مختلف خودرو، از اهمیت خاصی برخوردار است. برخی شرکت های خودروسازی، از حروف و اعداد برای نامگذاری استفاده می کنند، اما خودروهای خاص، همیشه نام خاص دارند. در ادامه 10 خودرویی که نام آنها برای همیشه در ذهن شما ثبت شده و این نام با خودرو، عجین شده است، آمده است.

آستون مارتین ونکوئیش

آستون مارتین ونکوئیش

آستون مارتین ونکوئیش (Aston Martin Vanquish)
آستون مارتین همیشه برای خودروهای خود، نام های جذابی برگزیده، ونتیج، ویراژ و والکان، اما ونکوئیش، خاصترین نام در بین همه این مدلهاست.

فورد موستانگ

فورد موستانگ

فورد موستانگ (Ford Mustang)
انتخاب نام یک گونه اسب وحشی در غرب آمریکا برای این اسب سرکش فورد، شاید بهترین ترکیب نام و خودرو در طول تاریخ بوده است.

آلفارومئو دیسکو ولانته

آلفارومئو دیسکو ولانته

آلفارومئو دیسکو ولانته(Alfa Romeo Disco Volante)
دیسکو ولانته، اسمی که حتی در زبان فارسی نیز به لحاظ صوتی و آوائی جذاب است، نخستین بار در سال 1952 بر روی یکی از خاصترین ساخته های آلفا رومئو گذاشته شد.

دوج وایپر

دوج وایپر

دوج وایپر(Dodge Viper)
هم خوانی نام وایپر، با این ماسل کار آمریکایی، به حدی است که در دهه 90 میلادی سریالی با همین نام، بر پایه دوج وایپر ساخته شد و این سریال در ایران با نام افعی نیز پخش شد.

فراری تستاروسا

فراری تستاروسا

فراری تستاروسا(Ferrari Testarossa)
فراری با خودروهای محبوب خود شناخته می شود، اما نام گذاری فراری، معمولا بر مبنای حروف و اعداد بوده است به غیر از تعداد محدودی از این مدل ها. یکی از زیباترین نامگذاری های فراری بر روی مدل تستاروسا بود که به معنی سر قرمز است.

جنسن اینترسپتور

جنسن اینترسپتور

جنسن اینترسپتور(Jensen Interceptor)
اینترسپتور به معنی رهگیر، نامی است که کمپانی بریتانیایی جنسن، بر روی خودروی اسپرت خود گذاشته است. خودرویی که با موتورهای 5.9 ، 3.6 و 2.7 لیتری به بازار عرضه می شد و توانایی تعقیب و گریز با بیشتر هم دوره های خود را داشت.

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر(Land Rover Defender)
دیفندر به زبان انگلیسی به معنی مدافع است و به خوبی توانایی های لندروور دیفندر، قدرت، استحکام و قابل اعتماد بودن را به شما القا می کند.

ای سی کبری

ای سی کبری

ای سی کبری(AC Cobra)
هیچ خودرویی به اندازه کبرا، با مار کبری تطابق ندارد. خودرویی پرقدرت، با واکنش فوق العاده سریع. البته این خودرو به راننده ای حرفه ای نیاز دارد، در غیر این صورت مثل کبری سمی و کشنده است.

پورشه کاررا

پورشه کاررا

پورشه کاررا(Porsche Carrera)
کاررا یکی از لغات پر کاربرد در نامگذاری مدل های اصلی پورشه است که از سال 1954 برای مدل 356 مورد استفاده قرار گرفته و تا امروز نیز در مدل 911، تایپ کاررا تولید می شود.

پونتیاک فایربرد

پونتیاک فایربرد

پونتیاک فایربرد (Pontiac Firebird)
فایربرد یا پرنده آتشین، نامی است که پونتیاک، آمریکایی تعطیل شده، برای یکی از ماسل کارهای خود برگزیده بود. نامی که به خاطره تبدیل شده است.

نویسنده:امیرعلی سبزه پرور- کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/12
ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ ماستنگ
1396/6/12
پراید
1396/6/13
:)))))))