موضوعات داغ

ملاقات با تنها پورشه ماکان منصوری در تهران

عکس نویسنده
بامداد صفائیان
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
اگر عشق ماشین هستید و دنیای شما با خودرو عجین شده، بدون‌شک با کورش منصوری آشنا هستید. کورش منصوری متولد 1339 و اهل چالوس است. وی قبل از آن که به آلمان برود، در انگلستان تحصیل کرده است. کورش منصوری سال 1989 به دلیل علاقه شخصی‌اش به اتومبیل، در شهر مونیخ آلمان کمپانی MP Design را تاسیس کرد و تا سال‌ها مشغول خرید قطعات اتومبیل‌های خاص و همکاری با کمپانی‌های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بود ولی بعد از چندی تصمیم به تاسیس شرکتی به نام منصوری گرفت که با تولید قطعات آغاز به کار کند و به این ترتیب وارد بازار رقابتی تیونینگ گردید.
اولین قدم وی در این راه تیونینگ بنتلی بود که بسیار موفق و مورد توجه بسیاری قرار گرفت. امروزه این شرکت، طیف وسیعی از خودروها با برندهای مطرح مانند استون مارتین، بی ام و، رنجرور، لامبورگینی، فراری، مرسدس بنز، مازراتی، رولزرویس، مک لارن، آئودی، پورشه و لوتوس را بطور ثابت تیونینگ می‌کند.
شاید کسی جرات نمی‌کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد را تقویت کند، اما کورش منصوری این کار را با جسارت هر چه تمام‌تر انجام داد و به سراغ سریع‌ترین خودروی جهان یعنی بوگاتی ویرون رفت و بین 85 تا 90 اسب بخار به قدرت بوگاتی ویرون اضافه کرد که در نتیجه آن باعث معروفیت بیشتر نام منصوری در عرصه بین‌المللی گردید و این جهش و موفقیت کمتر از نیم دهه به طول انجامید.

پورشه <a href='https://www.khodrobank.com/cars/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87/389/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86'>ماکان</a> منصوری

پورشه ماکان منصوری

حال در ادامه بعد از معرفی اجمالی در مورد آقای کورش منصوری قصد داریم به یکی از محصولات منصوری که در ایران موجود است بپردازیم که یک پورشه ماکان مدل 2017 با کیت منصوری است و یکی از تنها پورشه‌های کیت واقعی منصوری در ایران است.
پورشه ماکان را می‌توان یکی از معدود محصولات پورشه دانست که پس از قانون منع واردات بالای 2500 سی‌سی وارد ایران می‌شود.
همانطورکه پیش‌تر اشاره شد، کمپانی منصوری بر روی پورشه ماکان هم کار کرده است و دربخش‌هایی از بدنه آن تغییراتی ایجاد کرده که البته قیمت این خودرو به مراتب گران‌تر از نسخه‌های عادی ماکان است .
منصوری با تغییراتی که در بدنه این خودرو اعمال کرده است ظاهر آن را بسیار شکیل و اسپرت‌تر از قبل کرده است. برای مثال تمام اجزای کیت بدنه این خودرو از فیبرکربن بسیار سبک و حتی چرخ‌هایش هم از سبک‌ترین آلیاژهای ممکن ساخته شده که این موارد وزن خودرو را بسیار کم و به بهبود سرعت و شتاب آن کمک فراوان کرده است.

طراحی ظاهری
گلگیر عضلانی جلو، ارتفاع نسبتاً کوتاه و سقف و فرم متورم گلگیر عقب در ترکیب با طراحی ساده نمای جانبی سرعت نهادینه شده در خودروهای پورشه را یادآور می‌شود و در نمای عقب هم طرح چراغ‌های کشیده و طویل ماکان، اشتباه گرفتن آن با هر خودرو دیگری را غیرممکن می‌کند.

پورشه ماکان منصوری

پورشه ماکان منصوری

همچنین دراین بخش تفاوت خروجی‌های اگزوز قابل اشاره است.

پورشه ماکان منصوری

پورشه ماکان منصوری

طراحی داخلی
محفظه بار پورشه ماکان، فضایی به وسعت 500 لیتر را برای قرار دادن لوازم و چمدان‌ها به سرنشینان این کراس‌اوور عرضه می‌کند. درصورتیکه صندلی‌های ردیف دوم را به حالت تا شده درآورید این فضا افزایش یافته و به 1500 لیتر می‌رسد و این بدان معنی است که با وجود اینکه ماکان ظاهری جمع و جور داشته و به نوعی یک خودرو نیمه اسپرت به حساب می‌آید اما فضای موجود آن کافی و مناسب بوده و مشکلی را برای سرنشینان بوجود نخواهد آورد و قابلیت استفاده به عنوان یک خودروی خانوادگی را به مالک می‌دهد.

پورشه ماکان منصوری

پورشه ماکان منصوری

تجهیزات وامکانات ایمنی
امکانات ایمنی و رفاهی ماکان شامل مواردی چون رادار بین خطوط، رادار فاصله جلو، رادر نقطه کور، ESP، اتو هلد، دکمه اسپرت، دکمه اسپرت پلاس، استارتر بدون کلید، حالت ECO، اگزوز اسپرت، ترمز دستی برقی، دوربین 360 درجه، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پاناروما، کیسه‌های هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ایی، فرمان الکتریکی، تهویه مطبوع اتوماتیک باتنظیم دوگانه، سیستم صوتی وتصویری BOSE، نمایشگر لمسی، نویگیشن، چنجر شش‌تایی، اتصال USB و iPod، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرم کن و تهویه صندلی‌های جلو، گرم کن صندلی‌های عقب، سنسور باران و کروز کنترل هوشمند هستند.
پورشه ماکان 2017 با 4 سیلندر و حجم موتور 2 لیتری با اسب بخار 252 توسط شرکت معین موتور وارد شده است و از مدل تیونینگ شده آن توسط کمپانی منصوری تنها یک عدد در ایران موجود است و قیمت آن در ایران در حدود 850 تومان است. این در حالی است که می توان به راحتی در محدوده 600 میلیون تومان یک پورشه ماکان خرید.

پورشه ماکان منصوری

پورشه ماکان منصوری

مشخصات فنی پورشه ماکان 2017 را در جدول زیر می‌توانید مطالعه کنید.

مشخصات فنی
مدلپورشه ماکان
پيشرانه۴ سیلندر خطی توربو
حجم موتور۱۹۸۴ سی سی
حداکثر قدرت۲۵۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ تا ۶۸۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۳۷۰ نیوتون متر در ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمی۶.۵ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبی۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن۱۸۶۵ کیلوگرم
قيمتبین ۷۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/13
ولوو xc90 بنظرم خیلی بهتر و لوکستره و تازه قیمتشم کمتره.
1396/6/13
درود بر آقای منصوری من خودم عاشق خودرو هستم و همیشه به آقای منصوری افتخار می کنم اگر افرادی مانند ایشان به جای خیلی از افراد دیگه که در ایران فقط به ماشین های 50 ساله پیش تولید می کنند که تازه آن هم نسبت به همان وق بی کیفیت تر است میامدند ایران در صنعت خودرو سازی مانند کره جنوبی و حتی بیشتر از آن هم پیشرفت می کرد.
1396/6/13
اسگل کردی؟
چهارتا برچسب چسبوندی 250 کشیدی روی ماشین؟! فکر کردی ملتم گاگولن
فوق با ر ینگها 10 تومن هزینه کردی
خیلی هم زشت شده
1396/6/13
بازم گداگشنه ها پیداشون شد .
عمو با پراید تو فرق داره این برچسبا . برو لگن 5 ملیونیت رو سوار شو و در باره ماشین آرزو هات نظر نده.
همین برچسب ها آیرودینامیک و هندلینگ خودرو رو از این ور به اون ور کرده. بدبخت بیچاره اصلا تو چه میفهمی کیت ینی چی؟
1396/6/15
خودرو بانک نظرهای این امیر فقط سطح سایتتون رو میاره پایین و به مرور خالی از بازدید کننده میکنه
مراقب تایید نظرهای حاوی توهین و همینطور نقد دروغین باشین
1396/6/13
از اون ماشين هاي تو دل برو هستش،خدا رو چه ديدي شايدم يه روزم قسمت ما بشه
1396/6/14
رینگ اسپرتش خیلی اسپرته شورشو در آورده
1396/6/14
قدرت جذبه رینگاش از چند ماه پیش که تو سایت باما دیدم رو بدجور منو گرفته
1396/6/14
منصوری دیگه تبدیل به نماد ثروتمندی توی دنیا شده!!
با توجه به این قوانین جدید بازم خیلی خوبه که وارد میشه و پلاک ملی هم داره.
کسی میدونه اون پرچم سوئیس اونجا چی میگه ؟؟؟؟ مگه منصوری تو آلمان نبود؟؟
1396/6/14
منصوری کارش عالیه.
با تشکر
1396/6/15
هم مقاله و هم ماشین فوق العاده ای بود فقط یه نکته اینکه نگارنده سقف پانوراما رو پاناروما نوشتن که غلط هست. لطفا اصلاح بفرمایید...
1396/6/19
با تشکر
1402/1/24
رینگاش خیلی رفته رو مخم
واقعا هوش از سرم پرید
من عاشق AMG منصوریم