موضوعات داغ

فرمان‌های آینده خودروها از دید جگوار این شکلی هستند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با Sayer آشنا شوید، چشم اندازی از آینده غربیلک‌های فرمان اتومبیل‌ها که توسط کمپانی خودروسازی جگوار لندروور در مراسم افتتحایه "Tech Fest" در دانشکده هنر، طراحی و فناوری مرکز "سنت مارتین" لندن رونمایی شده است که بسیار جذاب و جالب خواهد بود.
Sayer فقط یک فرمان معمولی برای چرخاندن و هدایت اتومبیل نیست، زیرا این غربیلک فرمان برمبنای هوش مصنوعی ساخته شده و به سیستم صوتی فعال مجهز شده است که می‌تواند در تمامی خودروهای مستقل و خودران کاربرد داشته باشد. حال کمپانی جگوار لندروور آینده خودروهای مستقل و خودران را به همراه این غربیلک فرمان متصور شده است که قابلیت استفاده بر روی تمامی اتومبیل‌ها را خواهد داشت.
علاوه بر این، Sayer به عنوان دستیار انتقال شخصی شما نیز کاربرد خواهد داشت، به عنوان مثال می‌توانید آن را در یک زمان خاص تنظیم کنید تا شما را بیدار کند و یا وقتی داخل اتومبیل در حال استراحت هستید و ماشین در حالت خودران قرار دارد، وقتی به درب منزل رسید شما را از خواب بیدار خواهد کرد که در برخی مواقع به شما اجازه می‌دهد تا هدایت اتومبیل خود را برعهده بگیرید.
طراحی مینیمالیسی و مدرنیستی آن هیچ دکمه و نمایشگر فیزیکی ندارد، اما بر روی سطح آلومینیومی آن یکسری اطلاعات به راننده نمایش داده شده است که به نظر می‌رسد ثابت باشند، هرچند ناگفته نماند که در قسمت بالای این غربیلک فرمان از یک کلید فیزیکی استفاده شده است که "جگوار لندروور" کاربرد آن را آشکار نکرده است.
در ادامه برای طراحی این غربیلک فرمان ساده و عجیب، کمپانی خودروسازی جگوار لندروور از نام کارمند وفادار خود، یعنی "مالکوم ساییر" استفاده کرده است که از سال 1951 میلادی تا 1970 میلادی برای این کمپانی خودروسازی برتانیایی خودرو طراحی می کرد.
پروژه ساییر بخش کوچکی از نمایشگاه "Tech Fes" در قلب لندن است که از 8 سپتامبر لغایت 10 سپتامبر برای عموم مردم باز خواهد شد که در آن بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به نمایش آخرین دستاوردهای فناوری خود مشغول می‌شوند که بخشی از آن همانند پروژه "جگوار لندروور" می‌تواند متعلق به صنعت خودروسازی باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/15
خخخخ چقدر خیال بافن اینا
1396/6/16
تو عقب مونده هستی عزیزم ن انگلیسی ها