موضوعات داغ

اولین گردهمایی رنو کپچر در تهران برگزار شد

عکس نویسنده
بامداد صفائیان
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
روز جمعه 24 شهریور در ساعت 10 صبح در محل پارکینگ پارک پردیسان تهران، صاحبان خودروی رنو کپچر اقدام به برگزاری همایشی کردند که با توجه به اینکه این دورهمی برای اولین بار برگزار می‌شد، تعداد قابل توجهی از مالکان این خودرو حضور پیدا کردند.
علاقمندان و مالکان رنو کپچر در این گردهمایی توانستند اطلاعات و مسایل مربوط به این خودرو را با یکدیگر در میان بگذارند. همچنین در حاشیه‌ی این گردهمایی گروه تلگرامی کپچرسواران نیز به حضار معرفی شد تا در آن عضو شوند و در این گروه به تبادل نظر بپردازند.

رنو کپچر

رنو کپچر

رنو کپچر خودروی جدیدی است که توسط کمپانی رنو تولید می‌شود و در ایران توسط ایران خودرو و بصورت محدود عرضه می‌شود. دربازار فعلی کشور، کراس‌اوورهای چینی و غیرچینی فراوانی برای ارائه موجود است که در این میان نظرات کارشناسانه متفاوتی وجود دارد و باعث بوجود آمدن بازارهای رقابتی بین خودروهای چینی، کره‌ای و برندهای معتبری چون رنو شده که انتخاب خودرو در این رده را برای خریداران سخت کرده است.

اولین گردهمایی رنو کپچر

اولین گردهمایی رنو کپچر

رنو کپچر در داخل کشور توسط ایران خودرو و تنها با پیشرانه 1.2 لیتری توربو و جعبه دنده خودکار عرضه می‌شود. پیشرانه یاد شده از 4 سیلندر و 16 سوپاپ بهره می‌برد ضمن آنکه عملکرد سوپاپ‌های آن توسط سیستم VVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شود. طبق اعلام ایران خودرو این پیشرانه قادر است حداکثر توان 120 اسب بخار و حداکثر گشتاور 190 نیوتن‌متر را به ترتیب در دورهای موتور 4900 و 2000 دور بر دقیقه، تولید کند. حداکثر سرعت رنو کپچر 192 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تاصد آن به 10.9 ثانیه می‌رسد که این رقم در شهر تهران با توجه به ارتفاع از سطح دریا کندتر است.

گردهمایی رنو کپچر در تهران

گردهمایی رنو کپچر در تهران

ایران خودرو، میزان مصرف سوخت رنو کپچر را در حالت ترکیبی 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام کرده است. در مورد سیستم تعلیق رنو کپچر نیز باید گفت کمپانی سازنده فرانسوی، سیستم تعلیق جلو را از نوع مک فرسون مستقل و بخش عقب را ازنوع سیستم تعلیق نیمه مستقل با فنرهای پیچشی انتخاب کرده است.
این همایش و رویداد خودرویی که برای اولین بار توسط گروه رنو کپچر سواران برگزار می‌شد با پذیرایی از طرف گروه در ساعت 12 ظهر به کار خود پایان داد.
در ادامه می‌توانید تصاویر تهیه شده از این گردهمایی توسط خودروبانک را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/25
من خودم رنو کپچر دارم نه ماشین خوبیه نه بده متوسطه
1396/6/25
میشه آدرس کانال تلگرام رو بگید؟
1396/6/25
دمت گرم داداش اسم کانال رو میدادی یکم اطلاعات جمع کنیم ببینم ماشین خوبیه و نظر مردم روبدونیم که در خرید راحت باشیم
1396/6/28
دوست عزیز، گروه‌ها و کانالهای تلگرامی خودرویی لزوما منبع خوبی‌ برای دریافت اطلاعات در مورد خودروها نیستن. چون در بعضی‌ از این گروه‌ها، تعصب زیادی در مورد خودروی مربوطه وجود داره و در موردش اطلاعات صحیح داده نمیشه و اجازه نقد هم نمیدن.
برای نمونه در گروه تلگرامی همین خودروی کپچر، اجازه نقد اصلا داده نمیشه و در موردش به شدت اغراق میشه. بیشتر وقت گروه هم صرف بد گفتن از خودروهایی مثل تیوولی، نیسان جوک، پژو ۲۰۰۸، تویوتا CHR ، مزدا ۳، سراتو، جک S5 ، هایما و ... میشه.
پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات از کیفیت خودروها، به سایتهای معتبر (بویژه سایتهای خارجی‌) رجوع کنین. همچنین فورومها که مصرف کننده‌ها در اونجا مشکلاتشون رو مطرح میکنن.
1396/8/19
خودرو بانک طرفدار پروپا قرص کپچره! این از این، اونم از حداکثر سرعت فیک و تقلبی کپچر که بین خبرها بود! فکر کنم واسه همینه که 5-6تا از مشخصات پژو2008 رو اشتباه نوشته. اینا که هر دو محصول یه شرکت هستن پس فرقش واسه شما چیه؟ چون خودتون یکی رو دارید اون یکی اخ شده؟!!!!
1396/9/28
تصور خيلي از مردم فقط حجم موتوره..در صورتيكه رنو كپچر با استفاده از تكنولوژي فرمول1 توانسته از حجم 1200، توان 120 اسب بخار قدرت بگيره.و بالاترين گشتاورو بين همكلاسهاي خودش داره.در تمام سربالاييهاي اتوبان انديمشك به خرم آباد امتحان كرديم.يه كپچر با 6نفر سرنشين قوي هيكل(5نفر+يك نفر سرنشين در صندوق عقب) كه مجموع وزنهامون به 700كيلوگرم ميرسه بعلاوه وزن خود ماشين ميشد 1900كيلوگرم.برديم واسه تست.كولرش هم روشن كرديم.باك بنزين پر(45ليتر)..با دنده 5، سرعت 150كيلومتر در ساعت سربالاييهاي شديد رو ميخورد.. دنده 6 هم زديم براحتي 135تا ميكشيد بالا..
1397/3/19
این متن حاصل تحقیق و نتایج پرسشنامه از تجربه رانندگی و نگهداری 90 نفر از مالکان رنو کپچر در طی 3سال با مجموع کارکرد 3.000.000 کیلومتر میباشد.کمترین کارکرد 500 کیلومتر و بیشترین کارکرد 92000 کیلومتر میباشد.سیستم تعلیق کپچر در سرعت های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش های حاصل از ناهمواری های جاده را جذب می کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت ترین تجربه های سواری را در کلاس خود ارائه می دهد؛ این کراس اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو و نگين خودرو)نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی بصورت كاملاً وارداتی،بدون كوچكترین دخالت شركتهای واردكننده،مستقیماً بدست مصرف كنندگان ایرانی میرسند.رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند.
اوج تكنولوژی در رنو كپچر را باید در هماهنگی قدرت موتور خوب به همراه گشتاور عالی گیربكس جستجو كرد كه باعث میشود راننده بتواند با دور موتورهای پایین،در دنده های سبك،همچنان پر قدرت،به سرعتهای بسیار بالا برسد كه باعث كاهش مصرف سوخت میگردد.موتور رنو كپچر،گواهینامه تست 800هزار كیلومتر دوام و پایداری كارخانه سازنده را بر پیشانی خود دارد.استهلاك كم،آرامش و بیصدایی،مشخصه بارز موتور و گیربكس رنو كپچر میباشد.
سال های گذشته در بازار خودروی کشورهای دنیا، کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به محبوبیت چشم گیری دست یافته است؛خودروهای کراس اوور جمع و جور بدلیل عملکرد قابل قبول،فضای مناسب و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب خیلی از افراد بخصوص جوانان بدل شده اند.شرکت رنو برای بهره گیری از این گرایش به وجودآمده ، با عرضه ی خودروی زیبایی همچون کپچر،سعی دارد به رقابت با کمپانی های دیگر فعال در این حوزه بپردازد.
شاید رنو تمام تجهیزات مورد نیاز را در این خودرو نگنجانده باشد ولی کپچر آپشن‌های مختلفی دارد که در برخی از رقبای این خودرو این تجهیزات وجود ندارند، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی، چراغ های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغها، آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، سیستم ضد سرقت خودرو(ایموبیلایزر)، سنسور پارک و دوربین دنده عقب ، قفل مرکزی و ورود بدون کلید،کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدودکردن فشار وارده و پیش کشنده، سیستم استارت دکمهای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم و … برخی از تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند.
رنو کپچر مظهر تخصص موتوری رنو بوده که در طول 35 سال سابقه در فرمول 1 و 11 عنوان قهرمانی جهان توسعه یافته است.کم کردن مصرف سوخت بدون کاهش توان-مدیریت دمای موتور که به افزایش دمای موتور شتاب بخشیده و راندمان انرژی را بالا می برد.از آیرودینامیک بهبود یافته و مصرف سوخت پائین تر که به لطف دریچه های هوای فعال ایجاد می شود، لذت ببرید.
رنو كپچر از معدود خودروهای بنزینی غیر هیبرید میباشد كه سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز دارد.چنانكه به مانند یك خودروی هیبرید،در هنگام کاهش سرعت، با بهره گیری از سیستم مدیریت هوشمند انرژی (ESM)، که انرژی را در هنگام ترمز گیری بهبود می بخشد، دینام باطری را که منبع تغذیه بخاری، سیستم تهویه مطبوع، رادیو، چراغ های جلو و فرمان برقی می باشد، شارژ می کند.
كپچر،پرفروشترین كراس اور شهری در جهان میباشد كه زیر نظر "لارنس ون دن اکر"، مدیر واحد طراحی کمپانی رنو طراحی شده است و"بنویت بوشارد"،مدیر واحد تولید رنو از آن به عنوان «کراس اوور غیرتهاجمی و کامپکتی» یاد می کند که «بسیار کاربرپسند» است.این کراس اور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا،از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.
طراحی بیرونی کپچر،بسیار جوان پسند و شیک است .خطوط جانبی برجسته با بدنه ۲ رنگ،یک هماهنگی کامل را ایجاد کرده و شما هیچگاه از ظاهر خودروی خود خسته نخواهید شد . طراحی و رنگ های کپچر در بازار آنقدر خاص است که در هنگام رانندگی متوجه چرخیدن سرها به سمت اتومبیلتان میشوید.کپچر را می توان یکی از کراس اورهای پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نیز محسوب می شود.
رنو کپچر اولین خودروی شرکت رنو است که نیمی از طراحان آن را زنان تشکیل می دهند. این تعدیل جنسیتی در طراحی خودرو، باعث شده خودرو با سلیقه و ذائقه زنان هماهنگ شود.
برخی از افتخارات کپچر//5ستاره ایمنی از یورو انکاپ//فروش 255000 دستگاه در مدت 20 ماه در اروپا//سومین اس یو وی سال2014 در اروپا//اولین اس یو وی سال 2015 در فرانسه//بهترین خودرو در نمایشگاه 2013 سئول//فروش 1000 دستگاه در کره جنوبی در مدت 7 دقیقه//خودرو سال 2014 کره//خودروی پرفروش برند رنو در سال 2014//اصول طراحی موتور،مطابق خودروهای فرمول یک رنو// 90درصد قدرت،در دنده یک در دور موتور 1500 بدست می آید.
قدرت موتور زیاد و گشتاور بالای گیربكس رنو كپچر و البته هماهنگی خوب موتور و گیربكس،سبب میشود این خودرو با دنده 6(سبكترین دنده)،در دور موتور 4250 ، به سرعت 210كیلومتر در ساعت برسد.كه باعث آرامش كامل اتاق و بدنه خودرو شده و صدای موتور و گیربكس و زوزه باد،شنیده نمیشود.
رنو كپچر ، با بهره بردن از ترمز كاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون كنترل پایداری الكترونیكی یورو انكپ ، 27 سانتی متر لغزش جانبی كمتری نسبت به پژو2008 (با بهره گیری از ترمز دیسكی در چرخهای عقب) دارد.تمامی رنو كپچرهای موجود در ایران ، وارداتی بوده و همگی ، ساخت و مونتاژ سایت رنو اسپانیا میباشد.
شرکت رنو کراس اوور زیبای خود را به مجموعه ای متنوع از سیستم های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری EBA، سیستم ضدلغزش ASR ،سیستم کنترل کشش TCS،قلاب های ISOFIX برای نصب صندلی های ویژه ی کودک، قفل مرکزی و ورود بدون کلید و در نهایت کمربند ایمنی جلو به همراه پیش کشنده اشاره کرد.رنو كپچرهای وارداتی به ایران در سایت رنو اسپانیا مونتاژ شده و بدست مصرف كننده ایرانی میرسد.
رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند. کیسه های هوای جانبی نیز از بدن سرنشینان ردیف جلو در برخوردهای جانبی محافظت می کنند.رنو کپچر از موسسه ی Euro NCAP موفق به کسب پنج ستاره ی ایمنی شد.//محافظت از سرنشینان بزرگ سال: ۸۸ درصد//محافظت از سرنشینان خردسال: ۷۹ درصد//سیستم های ایمنی و کمکی راننده: ۸۱ درصدرنو كپچر از یک موتور پرقدرت کم مصرف بهره میبرد.موتور EDC TCE 120 خواسته شما را برآورده می کند. این موتور یک رانندگی اقتصادی با کارایی بالا را به همراه فراهم آوردن120 اسب بخار و 190 نیوتن متر گشتاور در 2000 دور در دقیقه ، در اختیار شما می گذارد. یک رانندگی نرم و روان از طریق همراهی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 2 کلاچه با موتور فوق در انتظار شماست.
بخاطر گشتاور فوق العاده گیربكس و توان خروجی موتور و هماهنگی بسیار خوب با یكدیگر، در دنده 5 ، امكان افزایش سرعت بیشتر تا 200 كیلومتر در ساعت مهیا میباشد.

سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو ، موانع را به کمک سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو، سریعتر شناسایی کنید. روشنایی با میزان زاویه فرمان و سرعت خودرو تغییر می نماید. اکنون شما می توانید در مناطق با نور کم با ایمنی کامل بپیچید.
از مهمترین معیارهای خرید خودرو برای ایرانیان،صندوق عقب بزرگ و فضاهای قابل دسترسی جهت نگهداری اشیاء ، میباشد كه در این زمینه رنو كپچر به تمام نیازهای شما پاسخ میدهد.رنو كپچر در بین تمامی خودروهای همكلاس خود،بزرگترین و جادارترین صندوق عقب را ارائه میدهد.همچنین فضای بالای سر و جلوی پای سرنشینان عقب بسیار مناسب است.
رنو كپچر علیرغم حجم موتور كوچك ، بدلیل توان خروجی موتور و گشتاور بالای گیربكس،با سبكترین دنده،میتواند شیبهای تند را با سرعت بالا بپیماید و نیاز به معكوس كشیدن ندارد.
رنو كپچر ، با بهره بردن از ترمز كاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب ، با كسب 81 درصد مجموع امتیازات در بخش سیستمهای كمك ایمنی در تستهای سختگیرانه یورو انكپ ، نسبت به رقبای همكلاس خودش مثل پژو 2008 (70درصد) و نیسان جوك (71درصد) ، در جایگاه بالاتری ایستاده است.