موضوعات داغ

دی اس 7 با چه مشخصاتی به ایران عرضه می‌شود؟ مراحل تست DS7 قبل از عرضه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
درست اسفندماه سال گذشته بود که در نمایشگاه خودرو ژنو شاسی‌بلند لوکس دی اس به نام DS7 رسماً معرفی شد و این شرکت وارد سگمنت جدیدی شد تا به زودی وارد رقابت با بزرگان خودرویی در سگمنتی کاملاً جدید شود. دی اس 7 شاسی‌بلند بزرگ دی اس است که با توجه به نمایندگی رسمی آرین موتور در ایران، همزمان با بازارهای جهانی به ایران نیز عرضه خواهد شد. دی اس 7 به جدیدترین سیستم‌های کنترلی و رفاهی روز دنیا مجهز است و چهره مدرن آن می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن در بازار داخلی کشور داشته باشد.
حال آرین موتور به همکاری دی اس فرانسه قصد دارد تا در نمایشگاه خودروی تهران از دی اس 7 رونمایی کند و حدود زمستان سال جاری این خودرو را عرضه کند. اما روند آماده‌سازی این خودرو در بازار داخلی کشور چگونه است؟ چه مراحلی لازم است تا دی اس 7 برای آب و هوای مناطق مختلف کشور آماده شود و اصلاً این خودرو با چه پیشرانه و مشخصات فنی عرضه خواهد شد؟ برای جواب این سوالات هفته گذشته آرین موتور مراسمی را ترتیب داد تا با حضور مسئولین دی اس در ایران، و البته حضور خودروی Prototype که برای تست به ایران آمده مراحل آماده‌سازی و تست این خودرو برای سازگاری با ایران را توضیح دهد.

دی اس 7

دی اس 7

کریستین چهاب، مدیر تحقیق و توسعه خاورمیانه و آفریقا دی اس در این مراسم حضور داشت و مراحل تست این خودرو را برای خبرنگاران توضیح داد. یک نمونه خودروی دی اس 7 به صورت تست در ایران حاضر شده که در این مراسم نیز وجود داشت اما به دلیل اینکه این خودرو برای تست است و با نمونه عرضه شده تفاوت‌هایی دارد، اجازه عکاسی و انتشار از این خودرو وجود نداشت اما قبلاً و در خلال نمایشگاه خودرو ژنو، این خودرو را به صورت کامل معرفی کرده بودیم که برای آشنایی بیشتر با این خودرو به صفحه دی اس 7 مراجعه کنید.
در زیر می‌توانید فیلم کوتاهی که خودروبانک در نمایشگاه خودرو ژنو تهیه کرده بود را مشاهده کنید و ابتدا و قبل از هر چیز با این خودرو بیشتر آشنا شوید:


دی اس 7 پیشرانه‌های مختلفی دارد که قدرتمندترین آن به یک موتور 1.6 لیتری توربو با توانی بیش از 200 اسب بخار مجهز است اما متاسفانه به دلیل کیفیت پایین بنزین در ایران، این خودرو سازگار نیست و در صورت عرضه با افت توان مواجه خواهد شد که در بعضی خودروهای وارداتی مجهز به توربوشارژ نیز مشاهده می‌کنیم و به اجبار دی اس برای بازار ایران پیشرانه 1.6 لیتری توربو و البته با توان خروجی حدود 165 اسب بخار را در نظر گرفته است و گیربکس روی آن از نوع 6 سرعته خودکار خواهد بود که سازگاری بیشتری با بنزین ایران دارد و خروجی مناسب‌تری از آن خواهد گرفت.

مسیر تست دی اس 7

مسیر تست دی اس 7

اما روند آماده‌سازی این خودرو و تست آن قبل از عرضه به صورت کاملاً صبورانه و در مناطق مختلف ایران انجام شد و طی مسافت 6 هزار کیلومتر، سعی شد تا از شمال تا جنوب کشور، تمامی مناطق مختلف آب و هوایی تجربه شود و خروجی این پیشرانه در همه شهرهای این مسیر مورد بررسی قرار بگیرد تا دی اس مطمئن باشد هر مشتری در هر جای ایران، تجربه‌ای مناسب با این خودرو را داشته باشد.
برای این منظور و مقایسه با یکی از رقبا، در تمامی طول مسیر یک خودروی لکسوس NX200t نیز حاضر بود و مقایسه‌هایی در مناطق مختلف آب و هوایی برای عملکرد پیشرانه‌ها صورت گرفت که نتایج آن جالب است. لکسوس NX200t به یک پیشرانه 2 لیتری توربو مجهز است که می‌تواند حداکثر بیش از 230 اسب بخار را تولید کند. نکته قابل توجه در طول مسیر و مقایسه بین این دو خودرو، افت توان خروجی لکسوس در مناطقی با رطوبت بالا بود. مناطق جنوبی کشور با رطوبت بالا باعث عملکرد ضعیف‌تر توربوها شده بود بطوریکه تفاوت زیادی بین این دو خودرو نبود و هر دو عملکردی نسبتاً مشابه داشتند.
در طول مسیر، خودروهای دیگر دی اس نیز حضور داشتند که همگی به پیشرانه‌هایی کوچک‌تر نسبت به لکسوس مجهز بودند و این موضوع باعث شده بود تا همیشه لکسوس زودتر از سایر خودروها به بنزین نیاز داشته باشد و این موضوع مستقیماً به دلیل حجم بیشتر پیشرانه است.

مراحل آماده سازی دی اس 7

مراحل آماده سازی دی اس 7

مشکلی که در بعضی شهرستان‌ها برای تیم تست وجود داشت، عدم وجود بنزین سوپر است که باعث شده بود تا مدت زیادی را بعضاً برای پیدا کردن بنزین سوپر بین پمپ بنزین‌ها جستجو کنند. با توجه به بوست سیستم پرخوران، می‌بایستی بنزین سوپر در این گونه خودروها استفاده شود و حتی در موارد همچون بی ام و که بوست توربوی بالایی دارند، به علاوه بنزین سوپر، استفاده از اوکتان نیز توصیه می‌شود.
چهاب ادامه داد که دی اس 7 در ارتفاع‌های بالایی نیز در شهرهای مختلف تست شد و افت عملکردی از نظر توان خروجی در این ارتفاع‌ها دیده نشد.
در نهایت طی مسافت 6 هزار کیلومتر در شهرهای مختلف ایران، این خودرو برای عرضه در ایران آماده می‌شود. تست‌هایی که روی این خودرو انجام شده و مراحلی که برای ما توضیح داده شده نشان از وسواس دی اس برای عرضه یک خودرو با استانداردهای ایران است و دی اس به عنوان یک برند لوکس قصد دارد تا به همه مشتریان خود در سراسر ایران، خودرویی با کیفیت مطلوب خود را ارایه دهد. این مراحل، روند استاندارد یک خودرو برای عرضه در یک بازار جدید است که به نظر می‌رسد بسیاری از خودروهای عرضه شده در بازار کشور چنین مراحلی را طی نمی‌کنند و در نهایت شاهد صدمه دیدن خودرو به دلیل عدم سازگاری به شرایط جوی و بنزین در بعضی موارد هستیم.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/26
ماشین جذابیه بویژه از نظر طراحی، تکنولوژی و خاص بودن. ولی قطعا با این قیمت و در صورت وجود رقبای فعلی (مثل لکسوس NX200t ، NX300h، بی ام دابلیو X3 و X4 و ....) در زمان عرضه، موتور ضعیف و کم حجم DS7 و برچسب ساخت فرانسه بودنش، پاشنه های آشیل پرچمدار جدید DS خواهند بود.
البته اگه رنجرور ایوک رسمی و درست درمون وارد بازار کشور بشه که کلا معادلات بازار نه چندان رقابتی کشور و بهم میزنه. اما در هر صورت ورودشو به فال نیک می گیریم و منتظرش می مونیم.
1396/6/26
محصولات دی اس واقعا ارزش پولی ک پرداخت میکنی رو دارن...
فقط باید از نزدیک لمس کنی تا ببینی چی هستن.....امیدواریم رقبای این برند هم بتونن وارد بازار داخل بشن
1396/6/26
بنزینی که ما الان به خودرو های میدیم طبق استاندارد 40 ساله پیش اروپاست! هخامنشیان سه هزار ساله پیش جرثقیل می ساختند!(دستی) اما ما الان همونو هم توی تکنولوژیش موندیم!!خخخخ
1396/6/26
دی اس نمیدونم چرا نمیخاد بفهمه مشکل ایرانیا کیفیت ماشینای دی اس نیست مشکل ما قیمت بالاشونه
1396/6/26
تمامی مقالات و فیلم های موجود در این برند در تمامی پیجهای خودرویی رپورتاژ و تبلیغی هست.این یک برند ورشکسته در ایران هست با ادعای بزرگ و خودرویی ضعیف ولی قیمتی بزرگتری از ادعاش .در ایران هستند افراد ماجرا جویی که هر ماشینی رو بخرن حتا ماشین ها بسیار عجیب چینی یا بعضی از انگشت شمارهای وارداتی رو اما این برند رو هیچ کس حتا اون ماجراجوها طرفش نرفتن. شما امکان نداره بتونید نمونه در حال حرکتش رو به این راحتی ها ببینید.من توی تمام این دوران یک دونه دیده ام.
1396/6/27
دقیقا همینطوره. شما برو تو آلمان از ده نفر بپرس دی اس چیه؟ نه نفر نمیدونن چیه. دو هفته پیش دوتا مهمان آلمانی و یه مهمون سوئیسی داشتم که باهم رفتیم پاساژ ارگ تجریش. اونجا دی اس و دیدن. از دور اول گفتن این ماشین چینیه؟ گفتم :نه بابا این برند لوکس فرانسویه مگه شما نمیشناسین؟ خیلی لوکسه. اون هام خندیدن گفتن: تو اروپا هرکس که بخواد ماشین لوکس بخره فرانسوی نمیخره بنز، بی ام و و آئودی جز انتخاب های بیشتر مردم بعنوان خودرو لوکس هستند.
1396/6/26
أصلا در حد nx نيس ! چرا ميخواد لكسوس رو خراب كنه :))
1396/6/26
اتفاقا" خودروی بسیار خوبی هستش ولی گویا شما اینو از نزدیک ندیدی و داری طبق علاقه ی شخصی نظر میدی، اگر مطلب رو درست میخوندی متوجه میشدی که با موتور قوی تر هم عرضه شده ولی بخاطر بنزین بی کیفیت ما آسیب پذیره. در ضمن nx بسیار خوب و باکیفیته ولی فکر نکن که افت نداره و توربوهاش به مشکل نمیخوره. همه ی توربو ها تو ایران همینن ولی اینا دارن سعی میکنن با کمترین اصطحلاک موتور رو انتخاب کنن
1396/6/26
این موتور و گیربکس دقیقا همون نمونه 2008 و بقیه ماشین های DS هست !!!
انتظار میرفت واسه این ماشین از موتور بهتری استفاده شود ( موتوری با قدرت بالاتر )
1396/6/26
یعنی مردم از خنده. دارید موتور 2008 که روی این خودرو هست را با لکسوس nx مقایسه می کنید؟؟؟ 300تا350 میلیون برای این موتور؟ خب آدم عاقل صبر میکنه پژو 3008 با قیمت حدود 200میلیون با موتور 180 اسبی که از این قویتره و خودروی سال اروپا هم شده را بگیره. یکن تامل کنید.
1396/6/26
خیلی فلسفه ی وجود DS تو ایران رو نمی فهمم بجز طراحی های جذاب کیفیت متریال داخلی خیلی خوب تو هر کلاس قیمتی 2 یا 3 تا گزینه ی بهتر از DS وجود داره از نظر کیفیت سواری هندلینگ و خدمات پس از فروش بازار دست دوم تو این کلاس NX200T بد خب NX300H و BWM X1 هستن که DS فقط یه دلیل واسه خریدش لازمه اونم خاص بودن به هر قیمتیه .
1396/6/27
به جای این اشغالا فولکس واگن ارتئون وارد کنید که هم خوشگل تره و هم بهتر.
1396/6/27
خیلی از کسانی که محصولات لاکچری را میخرن اصلا" در بحث های این محیط های عمومی شرکت نمی کنند. معیارهای آنها هم از خرید با توجه به مصرف گرایی شدید و اشرافیت دروغینی که سر تا پای جامعه مارا گرفته، در راستای دیگری است. اینجا بیشتر نظرات برپایه سلیقه افرادی مطرح می شود که قدرت خرید زیر 100میلیون دارند یعنی طبقه متوسط جامعه(از جمله خودم)
اکثر هموطنانی که دیدگاه می گذارند داشتن یک سری آپشن ها و میزان قدرت موتور و حجم آن در تناسب با قیمت آن خودرو را فرمول ارزش یابی یک محصول قرار می دهند و این بر می گردد به شرایط بازار و خودروهای اکثرا" بی کیفیت با توان ضعیف قابل دسترس برای طبقه متوسط جامعه.....
فرض کنید قصد خرید ساعت دارید، یک رولکس 850میلیونی، یک ریموند ویل 245 میلیونی و یک سیکو اورجینال 5میلیونی و یک ساعت بدل 100هزار تومانی برای خرید در دسترس است، شما با توان خرید خودرو زیر 100 میلیون کدام ساعت را می خرید...
داستان دی اس، همان داستان ساعت ریموند ویل است که کار و کیفیت آن را دقیقا" سیکو 5میلیونی هم انجام میدهد اما تولید محدود و خاص با متریال ویژه و بازاریابی و تبلیغات و از همه مهم تر مشتری مداری خیلی ویژه سبب می شود که فروش و بازار خودش را داشته باشد.
1396/6/27
دوست عزیز برند ساعت الان دیگه فقط کیفیت و نشان دادن زمان نیست. ساعت قسمتی از تیپ آدم ها شده. و کسی هم که سطح زندگی بالایی داره فرق ساعت اصل و فیک و میفهمه.
1396/6/27
کاملا درست میگی. اما بحث اینه این خودرو را چرا دارید با لکسوس مقایسه می کنید؟ بله رولکس قیمت 1میلیارد هم داره، چون هم لوکسه هم خاص و از همه مهمتر باکیفیت ترین ساعت دنیا. افرادی هستند که میرن برای یک خودرو 20میلیون دلار هم میدن! چرا؟ چون مثلا مارکش بنز است. اما همین فرد را بهش بگی پژو ساخته شده با الماس! حاضری 20میلیون دلار بدی، امکان نداره قبول کنه. چون برند پژو براش معنایی نداره. داستان DS هم همینه.
1396/6/27
Big like
1396/6/27
اگر با مدل تك ديفرانسيل وارد بازار ايران بشه عقل آدم سليم ميگه اين خودروي شكست ميخوره. يكي از معيارهاي لوكس بودن تو بازار ايران براي شاسي بلندها دو ديفرانسيل بودن ماشينه چون مردم باخودشون ميگن مگه شاسي بلند چيني خريديم كه تك ديفرانسيل باشه؟؟ جهت تحليل هاي ديگر در زمينه هاي مختلف بنده در خدمت هستم
باتشكر از سايت عزيز خودروبانك
1396/6/27
با اینکه بر خلاف بسیاری از ماشین های فرانسوی و از جمله این ماشین خوشم میاد ولی این موتور یعنی 165 اسبی که با پزو 2008 مشترکه باعث شکست این ماشین خواهد شد... جالبه برای تستش موتور 225 اسبی رو آوردن و گفتن به جز چند تنظیم کوچک چیز دیگه ای نیاز نداره و تو ایران 6000 کیلومتر جواب داده! با این موتور ارزش خرید نداره. نمیشه یک ماشین 3/5 برابر ماشینی که همون موتور و گیربکس را دارد قیمت داشته باشه! در ایران بنزین ارزان است و مردم به موتورهای حجیم و قوی علاقه دارند. یکی از دلایل فروش پایین دی اس های فعلی همین موتور ضعیفشونه... و الا فرانسوی بودن دلیل شکست نیست چون مردم از رنو تلیسمان و کولئوس خیلی خوب استقبال کردن.
1396/6/27
چه فشاریه که دی اس داره به خودش میاره ؟! واقعا محصولاتش توان رقابت با برندهایی مثل لکسوس که اینجا هم باهاشون مقایسه شده رو ندارن ، یه صفت خاص و لاکچری هم گذاشته رو خودش که یه بازی تبلیغاتی بیشتر نیست !
1396/6/28
خودروي زيبا و لوكسي هستش، ولي واقعا چقدر تو ايران گرونه، دوبرابر قيمت كارخونه رو بايد اينجا بريزيم تو جيب يه عده معلوم الحال اختلاس گر!