موضوعات داغ

افت‌ و‌ خیز مقبولیت خودروهای چینی

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: خودروهای چینی در شرایطی توانسته‌اند طی چند سال گذشته سهم مناسبی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند که طبق آمارهای کیفی موجود، میزان رضایتمندی مشتریان از آنها طی 15 ماه ابتدایی خرید، در حد قابل‌توجهی افت می‌کند. براساس گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مشتریان معمولا از سطح کمی و کیفی خودروهای چینی طی سه ماه ابتدایی خرید، ابراز رضایت می‌کنند، با این حال طی دوره 12 ماهه بعدی، میزان این رضایتمندی سیر نزولی به خود می‌گیرد.
شرکت بازرسی جدا از گزارش رضایتمندی مشتریان از خودروها طی سه ماهه اول خرید، میزان رضایتمندی آنها را در 12 ماه بعدی نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد، که در این بین، خودروهای چینی کارنامه مناسبی را در گزارش دوم از خود به جا نمی‌گذارند. در واقع خودروهای چینی معمولا تنها طی ماه‌های ابتدایی خرید، نظر مساعد مشتریان را جلب می‌کنند، اما رفته رفته و با آشکار شدن ایرادات فنی، رضایتمندی اولیه جای خود را به شکوه و شکایت می‌دهد. دلیل رضایت ابتدایی از خودروهای چینی، وجود انواع و اقسام آپشن‌ها و امکانات در آنها است، با این حال مشکلات فنی و ساختاری که بعدها هویدا می‌شود، سطح رضایتمندی مشتریان را از چشم بادامی‌ها پایین می‌آورد.

نظرات کاربران

25 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/2
والا بازم همون یه سال که رضایت دارن خوبه ؛ ماشینهای ایرانی که یه هفته هم طول نمیکشه رضایتش و باید ببریش نمایندگی برای حل مشکل فنی !!
1396/7/2
خواهش میکنم قبل از نشر اخبار مقداری خودتون تحقیق کنید، یکی نیست بگه چرا هیچ وقت راجب به ماشین های به اصطلاح ایرانی یه همچین آماری داده نمیشود.بنده خودروی چینی ندارم و در اطرافم اکثرا ماشین چینی دارند و میتونم بگم اینقدر راضی هستند که سمت ماشین ایرانی نمیرن ، وقتی پول آدم به یه کره ای مونتاژ داخل نمیرسه و از ریخت و کیفیت سمند و پرشیا و 206 و 405 و پراید و تیبا و غیره خسته میشیم به نظر دوستان انتخاب دیگری به غیر از خودروی چینی داریم؟
1396/7/2
من بقیه خودروهای چینی رو نمیدونم اما خودم ی سال و خورده ایه جک j5 دنده ای دارم فوق العاده راضی ام و نظرم حتی نسبت ب روز اولشم عوض نشده.بدون ذره ای اغراق میگم
1396/7/2
حالا اگر ماشین های تولید داخل رو هم بخوایم رضایت مشتری هارو بگیریم، از همون اولش چون هیچ امکانات رفاهی و فنی مناسبی ندارن، توقع هامون در حد فقط شنیدن صدای گاز خوردن ماشین میشه!
1396/7/2
تو تولیدات داخل یکی از بهترین کیفیت ها رو محصولات رنو دارند
ما ولکس C30 داشتیم بار اول و اخرمون بود ماشین چینی بخریم
1396/7/2
تولیدات داخلی قطعه فراوان و مکانیک و تعمیرگاه فراوان.... چینی قطعه نایاب و مکانیک نادر!
1396/7/2
والا اگه تولیدات داخل قطعه نداشتن که بدبخت بودیم. هر روز یه جاش خرابه.
الان برلیانس همه جور قطعه داره.
1396/7/2
خواهشاً اگه ممكنه دليل دشمني اين سايت با برليانس 330 رو بگيد اين ماشينو دو سال و نيم دارم با بيش از 70 هزار كيلومتر كاركرده عين اولش با كيفيته
سه سؤال در اثبات حرفم كه اميدوارم جوابشو بديد:
1- چرا در آمار خودروي محبوب سال 95 اسمي از اين خودروي بسيار پرفروش در ليست شما نبود در حاليكه محصولاتي كه يه ماه نبود تو بازار بودند حضور داشتند؟
2- چرا با وجود درخواستهاي مكرر مخاطباتون يه فيلم براي بررسي خودروي 330 درست نكرديد؟
3- اين ماشين از ماشينهاي با كيفيت چيني مونتاژي در داخل كشور مي باشد من بيش از دو سال مسيرهاي خاكي و جاده با اين خودرو طي كردم كمترين افت كيفيتي مشاهده نكردم، الان براي اين مقاله با محتواي خودروي چيني عكس برليانس گذاشتيد يعني عكسي از ... كه آه از خريداراشون بلند كردند نبود كه بذاريد؟
در پايان با توجه به اينكه به شخصه از بعضي مطالب وب سايت شما استفاده نموده ام، ميخواهم كه با توجه به بودجه قشر متوسط جامعه كه اكثريت آن را هم تشكيل ميدهند خودروهايي با قيمت اقتصادي و با كيفيت بسيار قابل قبول مثل برليانس رو نديد نگيريد يا لااقل در راستاي تخريبش كار نكنيد وجداني اين ماشين به لحاظ فني سواري و آسايش در رانندگي كاملاً قيمتشو كه توجيه ميكنه هيچ از بسياري ماشيناي بالاترش هم توجيه بيشتري در خريد داره.
1396/7/2
سلام
من خودم خودروی چینی دارم ولکسc30 بسیار راضیم قبلشم پراید ۱۳۲ داشتم بسیار ناراضی بودم هر کی هم هر چی میخواد بگه
1396/7/2
والله من خودم بسترن B50f دارم. توی ماههای اول به خاطر ایراداتی که داشت خیلی رضایت نداشتم اما بعد از رفع ایرادات و بعد از گذشت بیشتر از دو سال رضایتم از روز اول بیشتر شده و الان تقریباً مشکل خاصی با ماشینم ندارم.
1396/7/2
دروغ که کنتور نداره اگه راست میگن یک سازمان بی طرف بیاد نظر بده معلومه هیچ بقالی نمی گه ماستم ترشه من 5 سال ام وی ام 530 داشتم و فقط موقع فروش کمکاشو عوض کردم و الان هم X33S Sport دارم اگه بد بود که دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شدم ما که از چینی راضی هستیم هر چند اگه داشتیم و مافیا اجازه میداد ماشین با قیمت عادلانه وارد بشه بنز و پورشه و فراری سوار می شدیم ولی در شرایط فعلی سگ چینی شرف داره به آشغالهای داخلی
1396/7/2
با سلام و احترام
من یکی از طرفداران پروپا قرص خودروبانک هستم اما بعضا با دیدن چنین مطالبی شک می کنم که شاید خدایی نکرده غرض ورزی یا اهداف جهت دار در مطالب درج شده موجود می باشد!!!
بنده از سال ۱۳۹۱ یکی از کم کیفیت ترین خودروهای چینی یعنی ام وی ام ۵۳۰ رو خریداری کردم و بمدت ۴ سال تمام هم ازش تمام و کمال استفاده کردم و همه جا رو هم باهاش گشتم و حسااابی هم گازوندمش و در نهایت هم بدون کوچکترین اذیتی و بدلیل ارتقای ماشین فروختمش و واقعا بی آزار بود و همچنین قدرتمند،از دوستان و اطرافیانم هم چند نفری انواع خودروهای چینی رو دارن که از قضا همه شون ابراز رضایت میکنن بعد از گذشت بیش از یکی دوسال!!!!
حالا دیگه این مطلب رو مهندسین محترم درج میکنن،شاید سواد ما به اینجاها نمیرسه!!!!
1396/7/2
سلام ..واقعا متاسفم برای سایتتون که ماشین ها رو فقط از روی کشور قضاوت میکنه من الان یه سال و نیمه برلیانس h330 AT دارم و اینقدر ازش راضیم که با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم ...همین ماشینی که شما اینقدر ازش بد نوشتین ..........واقعا متاسفم براتون
1396/7/2
کاملا معلومه دارید به نفع خودروسازهای ایرانی مطلب مینویسید قابل توجه مدیر سایت
1396/7/2
من نمیدونم این چرت و پرتها چیه هر دفعه نوشته میشه؟ الان منظور از این خبر این بود که ماشین ایرانی بخریم؟ من برلیانس دارم و واقعا ازش راضیم و به ماشینهای ایرانی شرف داره.
1396/7/2
من یکساله بیشتره حدود 15ماهه که لیفان 820 دارم. صفر از کرمان موتور تحویل گرفتم، قبلش هم ماکسیما اتومات 87 و گرندیتارا91 داشتم. به جرات میگم که لیفان 820 از گرند ویترا با کیفیت تره و جز سرویس های دوره ای توی این یکسال من تعمیرگاه نرفتم و هیچ مشکلی نداشتم
1396/7/2
لطفا 207 اتومات جدیدو بررسی کنید.
1396/7/2
با درود
من یه x33 مدل 91 خریدم؛سال چهارم با 60000 کارکرد یاتاقان زد،دیگه از هرچی ماشین چینیه بدم اومد،ماشین هم سه ماه بعد فروختم.
1396/7/3
من 206 داشتم خیلی اذیتم کرد فروختم پژو پارس tu5خریدم واقعا ماشین افتضاحیه از این که چرا ماشین چینی نخریدم خیلی پشیمانم.
1396/7/3
یه چند ماهیه توی این سایت واون سایت دارن مطلب چاپ می ککنند که ماشین چینی بده واز این حرفا به خدا بعنوان جامعه آماری میگنم اونایی که چینی نداشتن وسوار نشدن میگن چینی بده وگرنه بیش از 80 درصد آدمایی که من می شناسم راضی بودن خدایی حتی برای بار دوم هم چینی خریدن ولی خدایی دارن بهتر از ایرانیا کا می کنن
1396/7/3
دمت گرم
دو نفرن که اشتباه خودشون رو توجیه میکنن
یکی اونایی که زن گرفتن و تشویقت میکنن زن بگیری
دوم اونایی که ماشین چینی خریدن و تشویقت میکنن تو هم بگیری

ماشین چینی خوب هم داریم مثل ترامپچی که از کره ای ها هم گرون تره
1396/7/3
تا حالا ماشین چینی سوار شدی؟ البته منظورم mvm 110 نیست.
1396/7/3
نمی دونم چرا احساس می کنم تمام این نظرات را یک یادو نفر نوشته است
1396/7/3
اینجا پر شده از کارمندای شرکت های مونتاژی آشغالای چینی. این عده همیشه برای ماله کشی خرابی های ماشین های چینی همیشه در صحنه خالی بندی حضور مستمر دارند. عدم کیفیت و تقلب و کپی کاری که ذات کمپانیای چینی هست . با کلک حداقل قیمت و اقساطی کسایی رو گول می زنند برای خرید این عروسک های بی کیفیت.
1396/7/4
سلام ايفان ٦٢٠داشتم اومدم مسافرت چالوس كله پلوس شكست دوروز ماشين خابيد هيچ نماينگي جواب تلفن هم نداد. البته اشورا بود. خلاصه بعد دوروز دربه دري از اصفهان فرستادن برام اونم نه از نمايندگي از لوازم يدكي. ي قطعه بسيار ساده بيچارم كرد. تا برگشتم فروختم شيش مليونم روش ضرر كردم. ي ماكسيما ٨١خريدم جونم راحت شد. قيمت كله پلوس ليفان ٢٢٠تومن مال ماكسيما ١٠٠تومن. هردو جنس چيني.