موضوعات داغ

10 خودروی مناسب بعنوان فیلمبردار را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر شما استودیوهای فیلم سازی صحنه‌های تعقیب و گریز خودروها را چگونه ضبط می‌کنند؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده خواهد بود!، آنان از وسایل نقلیه دیگر استفاده می‌کنند که بر روی آنان دوربین‌های بزرگ به همراه بازوهای مکانیکی نصب شده است. برای انجام این کار، معمولا از خودروهای استاندارد موجود در بازار استفاده می‌کنند و با ایجاد یکسری تغییرات بر روی آنان، عملکرد فنی هریک را ارتقا می‌دهند تا توانایی نصب جرثقیل‌های بزرگ بر روی سقف آنان وجود داشته باشد و یا برخی از آنان، دوربین‌های کوچک‌تر را بدون بازوی مکانیکی و جرثقیل حمل می‌کنند. حال پیرامون این موضوع، در ادامه سعی داریم برخی از خودروهای معروف در این زمینه را معرفی کنیم که محدوده آن خودروهای مختلفی از جمله پورشه، فراری و یا حتی بوگاتی را در بر می‌گیرد.

1- فورد F-150 رپتور
در حال حاضر، شرکت آمریکایی Filmotechnic USA این ماشین را به مشتریان هنرمند خود عرضه می‌کند که قابلیت عبور از جاده‌های ناهموار را به راحتی خواهد داشت. در زیر کاپوت این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژر استفاده شده است که می‌تواند 600 اسب بخار قدرت و 813 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که به لطف این گشتاور عظیم، می‌توان جرثقیل نصب شده بر روی سقف اتومبیل را به راحتی حرکت داد. در مسیرهای ناهموار، این خودرو به سیستم‌های ارتعاش گیر مجهز شده است که می‌تواند همانند حرکت در مسیرهای صاف آسفالت فیلم برداری کند.

2- پورشه کاین توربو
برخلاف دیگر محصولاتی که در این لیست مورد بررسی قرار خواهیم داد، بسیاری از استودیوهای سازنده فیلم علاقه دارند از خودروی شاسی بلند آلمانی‌ها برای ضبط صحنه‌های تعقیب و گریز خود استفاده کنند، زیرا این خودرو در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه هشت سیلندر 500 اسب بخاری سود می‌برد که دارای 700 نیوتن متر گشتاور بوده و حتی با استفاده از دوربین و جرثقیل بر روی سقف خود، می‌تواند یک شتاب صفر تا صد 4 ثانیه داشته باشد که برای کارگردان بسیار مطلوب خواهد بود. این خودرو همانند فورد F-150 رپتور، توسط شرکت Filmotechnic USA ساخته شده است و به ارتعاش گیرهای مبتنی بر ژیروسکوپ مجهز شده است تا هنگام فیلم برداری مشکلی برای ضبط تصاویر بوجود نیاید.

3- هامر H1
شاید با داشتن خودروی شاسی بلند پورشه کاین توربو، هنگام فیلم برداری سرعت عمل داشته باشید، اما با داشتن هامر H1، می‌توانید حتی از موانع نیم متری هم بدون مشکل بالا بروید. این پروژه درست همانند دو خودروی قبلی، توسط Filmotechnic USA ساخته شده است که بیشتر از همه مناسب فیلم برداری در مسیرهای ناهموار خواهد بود و از سیستم‌های ارتعاش گیر برای ضبط صاف فیلم استفاده می‌کند تا حتی در بدترین شرایط مسیر هم مشکلی برای ضبط تصاویر وجود نداشته باشد. یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این خودرو طبق ادعای سازنده، سیستم تنظیم فشار باد لاستیک‌ها خواهد بود که در شرایط مورد نیاز می‌توانید باد لاستیک‌های اتومبیل را کم کنید تا راحت‌تر از موانع بالا بروید.

4- مرسدس بنز ML55
شاید خودروی شاسی بلند مرسدس بنز ML55 کمی پیر شده باشد، اما به خوبی می‌تواند یک اتومبیل فیلم بردار باشد. این خودرو با تجهیزات فیلم‌برداری، حدود 3400 کیلوگرم وزن دارد که باعث شده همانند پورشه کاین توربو سریع نباشد، اما نباید فراموش کرد که در فیلم تبلیغاتی شرکت هیوندای برای ضبط عملکرد خودروی رالی هیوندای i20 ، از خودروی فیلم بردار مرسدس بنز ML55 استفاده شده بود.

5- بوگاتی شیرون
برخلاف شاسی بلندهای بالا، بوگاتی شیرون در پیست اتومبیلرانی به خدمت گرفته شده است تا ثبت لحظات کند. از آنجایی که خودروی بوگاتی شیرون سریع‌ترین وسیله نقلیه حال حاضر جهان در جاده‌ است، در نتیجه برای ثبت رکورد این خودرو نیاز به یک خودروی سریع خواهد بود تا از آن فیلم‌ برداری کند، به همین دلیل در جریان رکوردشکنی اخیرا بوگاتی شیرون که موفق شد در عرض تنها 32.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد، شرکت سازنده مجبور شد بر روی یکی دیگر از خودروهای بوگاتی شیرون دوربین نصب کند و اتومبیل اصلی را همراهی کند که در ادامه می‌توانید فیلم آن را شاهد باشید.


6- مینی کوپر هاردتاپ
احتمالا همیشه در فیلم‌های دریفت که عموما در پارکینگ‌های بزرگ عمومی ضبط می‌شود، با خود این سوال را پرسیده‌اید که چه اتومبیل سریع و چابکی وجود دارد که بتواند از این لحظات فیلم برداری کند. خب امروز به پاسخ سوالتان خواهید رسید، زیرا خودروی مینی کوپر هاردتاپ بهترین گزینه برای فیلم برداری دریفت در فضاهای محدود است که عموما در ثبت حرکات دریفت مشارکت می‌کند و در فضاهای محدود از جمله جاده‌های باریک و پارکینگ‌های عمومی شروع به فیلم برداری می‌کند.

7- فراری 458 اسپایدر
اگر به خاطر داشته باشد، روزهای گذشته در خودروبانک یک ویدیو منتشر کردیم که در آن خودروی معروف تویوتا GT86 به همراه پیشرانه فراری 458 ایتالیا، شروع به دریفت زنی در جاده‌های باریک می‌کند که در حین فیلم برداری دچار حادثه شده و تبدیل به یک سوژه ناب برای رسانه‌های مختلف بین المللی می‌شود. اما در پشت صحنه این ویدیو یک اتفاق جالب افتاد و آن هم نمایش دادن خودروی فیلم بردار این کلیپ بود که در واقع تهیه کننده این فیلم از یک خودروی فراری 458 اسپایدر برای تصویربرداری از دریفت زدن "تویوتا GT4586" استفاده کرده بود. گفتنی است که این خودرو همانند تویوتا GT4586، یک پیشرانه 570 اسب بخاری دارد که توانایی دنبال کردن آن را خواهد داشت.

8- کادیلاک CTS-V استیشن
طبق گفته شرکت سازنده، این ماشین می‌تواند در مسیرهای شهری و یا جاده‌های روستایی بهترین انتخاب ممکن باشد، زیرا این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژر با قدرت 700 اسب بخاری سود می‌برد، قفس رول محاظ داشته، تعلیق آن مغناطیسی بوده و همچنین کمک فنرهای بزرگ پیچشی بر روی آن نصب شده است که می‌تواند بخوبی نیازهای کارگردان را برآورده‌اند. علاوه بر این‌ها، شرکت سازنده ادعا می‌کند که این خودرو یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین دوربین‌های بازار و بازوهای مکانیکی را بر روی خود دارد که برای استودیوهای فیلم سازی اغوا کننده خواهد بود.

9- فراری 360 مودنا
فراری 360 مودنا، دومین خودروی این لیست از خانواده فراری خواهد بود که توسط شرکت Filmotechnic USA ساخته شده و در واقع به علاقه‌مندان اجاره داده می‌شود که می‌توان به حداکثر سرعت 258 کیلومتر بر ساعت با آن رسید.

10- پورشه 911 توربو کروکی
هنگامی که شما برای ضبط ویدیو تبلیغاتی خود نیاز به یک فیلم بردار سریع دارید تا بتواند پا به پای هواپیمای غول پیکر ایرباس A330 حرکت کند، خودروی پورشه 911 توربو کروکی می‌تواند گزینه مناسب برای شما باشد، زیرا این خودرو دارای سرعت کافی بوده و می‌تواند در عرض تنها 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد که در ادامه می توانید این ویدیو تبلیغاتی را در خودروبانک شاهد باشید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد