موضوعات داغ

بررسی شرایط فروش و قیمت هیوندای i30 در بازار آزاد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
هیوندای i30 محصولی است که با آمدنش به بازار، تحولی عظیم را برای این کمپانی رقم زد. این خودرو از سال 2007 تاکنون در دو نسل و در سه مدل هاچ‌بک 3 درب، هاچ‌بک 5 درب و استیشن تولید شده است. اولین نسل این خودرو در ایران توسط شرکت آسان‌موتور در سال 2010 به بازار عرضه شد و در همان سال‌ها توانست آمار فروش خوبی را از خود به‌جا بگذارد. زیرا در آن زمان خودروی هاچ‌بک دیگری که بتواند با i30 رقابت کند، در بازار موجود نبود. باوجود فروش خوبی که نسل اول این خودرو در ایران تجربه کرد، اما شاهد حضور نسل دوم این خودرو به‌صورت رسمی در بازار ایران نبودیم. هرچند تعداد انگشت‌شماری از نسل دوم آن به صورت شخصی به کشور وارد شد.
هیوندای i30 باتوجه به طراحی بروز و جوان‌پسندی که داشت، توانست به خوبی سلیقه بازار ایران را پوشش دهد. به‌طوریکه بسیاری از خانواده‌ها باتوجه به مشخصات فنی قابل قبول و همچنین فضای بسیار خوب کابین، این خودرو را به عنوان خودروی اصلی خود انتخاب کردند.

هیوندای i30

هیوندای i30

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های محصولات هیوندای، استهلاک کم و مصرف سوخت مناسب بود که i30 نیز به همین دلایل به خودرویی اقتصادی و مقرون به‌صرفه شناخته می‌شود. در حال حاضر باتوجه به اینکه چندسالی از حضور این خودرو در کشور می‌گذرد، بازهم شاهد خرید و فروش این خودرو در بازار خودروهای کارکرده هستیم، به طوریکه نمونه‌های کارکرده آن با قیمتی حدود 65 تا 80 میلیون تومان باتوجه به میزان سلامت فنی و کارکرد خودرو قیمت‌گذاری می‌شوند. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، مدل 2012 بوده که با کارکرد حدود 100 هزار کیلومتر، برچسب قیمتی 68 میلیون تومان روی آن نصب شده است. البته باید خاطرنشان کرد که خودروی مذکور دارای چند لکه رنگ شدگی است که همین موضوع از قیمت آن کاسته است. همچنین رنگ نقره‌آبی آن نیز به دلیل استقبال کم خریداران موجب می‌شود تا قیمت کمتری در بازار کارکرده پیدا کند. مدل های 2012 این خودرو در مدل کم کارکرد و بدون رنگ در بازار آزاد تا 86 میلیون تومان نیز قیمت دارد و همچنین می توان مدل های 2010 را نیز با قیمتی در مرز 60 میلیون تومان خریداری کرد.
هیوندای i30 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1975 سی‌سی با توان تولید 141 اسب‌بخار است که به خوبی از پس جثه 1400 کیلوگرمی آن برمی‌آید.

شرایط هیوندای i30 در بازار

شرایط هیوندای i30 در بازار

همانطور که گفته شد تعداد انگشت‌شماری از نسل جدید این خودرو به کشور راه پیدا کرده است که با قیمتی حدود 110 تا 120 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند. نکته قابل تامل در مورد نسل جدید i30، عدم حضور رسمی در بازار ایران بوده که باتوجه به مشخصات فنی که دارد، می‌تواند با کیا ریو هاچ‌بک رقابت نزدیکی داشته باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/11
خیلی ماشین با کیفیت و خوبیه البته کلا ماشین های هیوندای هموشون خوبن