موضوعات داغ

زیان 35 میلیارد تومانی وارد کنندگان خودرو/ از وزارت صنعت شکایت کردیم

عکس مطلب اول
ایلنا: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در در خصوص توقف سه ماهه ثبت سفارش خودرو برای واردات و ضرر و زیان‌هایی که متوجه اعضای این انجمن شده گفت: سه مدل زیان به اعضای ما وارد شده است. اول زیان توقف خودروها در گمرکات کشور که باعث شده هزینه انبارداری را به قیمت نهایی اضافه کنند. دوم هزینه استهلاک خودروها در این مدت از جمله لاستیک، رنگ و باطری خودروها که به دلیل توقف طولانی‌مدت در انبار دچار استهلاک شدیدی شده‌اند و حتی برخی از همکاران ما تعمیرکار به گمرک اعزام کردند. علاوه بر اینها هزینه‌های دیرکردی که وارد کننده باید به سفارش دهنده بدهد نیز رقم بزرگی است.

مهدی دادفر ادامه داد:‌ اما مهم‌ترین آسیب در این حوزه توافقاتی است که وارد کننده با شرکت مادر داشته است و خط اعتباری که بعد از سال‌ها فعالیت برای آن باز شد، اکنون دیگر متوقف شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی با احتساب سفارش ما و با توجه به سابقه همکاری که داشته‌ایم خط تولید خود را تنظیم می‌کنند. به طور مثال روز گذشته یکی از همکاران به ما اعلام کرد که خط اعتباری شش میلیون یورویی خود را با یکی از تولیدکنندگان خودرو از دست داده است.

دادفر گفت: با بررسی‌های ابتدایی که انجام دادیم اعضای انجمن ما نزدیک به 35 میلیارد تومان زیان کرده‌اند و بر همین اساس انجمن پرونده‌ای را در مراجع قضایی باز کرده و از وزارت صنعت و سازمان مسئول شکایت کرده است تا تکلیف این ضرر و زیان‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: بحث ما شخصی نیست. همان طور که مردم موظف به اجرای قانون هستند مسئولین نیز باید به قانون احترام بگذارند و آن را اجرا کنند. این که فقط فلان مسئول بداند قرار است سایت ثبت سفارش، ظرف روزهای آینده بسته شود و در این میان فقط یک برند بتواند واردات خودرو انجام دهد باعث می‌شود حرف و حدیث زیادی به وجود بیاید.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/16
ایرانه دیگه عزیزم
تحمل بفرمایید
1396/7/16
اینم یه خبر مرتبط با جانبداری و حمایت همه جانبه از لگن سازهای داخلی و خارج کردن بازار از حالت رقابتی ( فروش ۹ هزار میلیاردی سایپا در ۶ ماه اول سال 96 ) واقعا خدا جواب هر کس رو که به مردم خیانت میکنه رو بده
1396/7/16
اگه ملت برای خریدن لگن های داخلی صف نبندن اینقدر برای حمایت از داخلی ها به واردکنندگان ضرر تحمیل نمیشه و هر روز به بهانه های الکی جلوی واردات رو بگیرن
1396/7/16
خیلی کم چهره جالبی در سطح جهانی داریم با این اتفاقا روز به روز وخیم ترم میشه.
توقع داریم بیان تو ایران موقعیت شغلی هم ایجاد کنن....
1396/7/16
اون یک برندی که می تونسته واردات انجام بده چی بوده؟
1396/7/16
این وسط کسی به قانون کاری نداره , هرکی ژنش خوبتر باشه ؛ برندست ....
1396/7/16
امیدوارم به زمین گرم بخورین
1396/7/17
با این همه گرون فروشی و دولا پهنا حساب کردن بازم ضرر کردن؟