موضوعات داغ

نگاهی بر وضعیت لوکس‌ترین سری بی ام‌ و در ایران

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
باتوجه به محدودیت واردات خودروهای لوکس به کشور که به دلیل حجم موتور بالا نمی‌توانند مجوزهای لازم را کسب کنند، با آمدن نسل جدید بی ام‌ و سری 7 به بازار شاهد استقبال بی‌نظیر خریداران از این سدان فول سایز لوکس آلمانی بودیم. یکی دیگر از نکاتی که سبب شد این خودرو ظرف مدت کوتاهی آمار فروش چشم‌گیری را بدست آورد، قیمت‌گذاری مناسب و رقابتی از سوی پرشیا خودروست. در حال حاضر بی ام‌ و سری 7 نسل جدید عملا رقیب مستقیمی را در بازار کشور ما ندارد و از آن می‌توان به تنها گزینه قابل انتخاب یاد کرد. مرسدس بنز S کلاس به دلیل محدودیت حجمی موتور قابلیت دریافت پلاک ملی را ندارد و دیگر رقبا نیز به کلی در بازار ایران فعالیت خاصی ندارند و تنها زمزمه‌هایی از حضور آن‌ها شنیده می‌شود که باتوجه به وضعیت فعلی بازار و بسته بودن سامانه ثبتارش، نمی‌توان به این زودی انتظار حضور رقبای سری 7 را در بازار داشت. بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که آسمان هفتم بی ام و در ایران همچنان یکی از یکه‌تازان بازار لوکس باقی بماند.

بی ام و 730i

بی ام و 730i

در حال حاضر شاهد افزایش قیمت این سدان لوکس آلمانی در بازار هستیم که به گفته برخی از نمایشگاه‌ داران شهر تهران، علت بالا رفتن قیمت 730i در بازار ، استقبال و تقاضای بالای خریداران از آن بوده. نکته قابل توجه در خصوص بی ام و سری 7، تنوع در تیپ‌بندی و آپشن‌های ارائه شده از سوی پرشیاخودروست. همین موضوع سبب شده نسل جدید سری 7 بازه قیمتی 590 تا 900 میلیون تومان را تجربه کند. جالب است بدانید که چندی پیش تعداد محدودی بی ام و 730i لوآپشن توسط پرشیاخودرو به بازار عرضه شد که از کمترین امکانات رفاهی برخوردار بودند، قیمت این خودروها در بازار چیزی حدود 480 تا 540 میلیون تومان اعلام شده بود که همین موضوع سبب شد بسیاری از علاقه‌مندان به سدان‌های لوکس آلمانی برای خرید این تعداد محدود اقدام کنند.

بی ام و 730i

بی ام و 730i

اگر بخواهیم از رقبای سری 7 در ایران یادی کنیم، باید از لحاظ قیمتی خودروهای رده پایین‌تر را به مصاف این سدان لوکس بفرستیم. در واقع می توان مرسدس بنز اس کلاس، پورشه پانامرا و مرسدس بنز CLS را اصلی‌ترین رقبای هم‌رده قیمتی دانست. اما یکی از خودروهای صفر کیلومتری که این‌روزها با تعداد محدودی به نمایشگاه‌های تهران راه‌پیدا کرده‌اند، مرسس بنز E200 2017 بوده که با قیمتی حدود 700 میلیون تومان رقیبی برای سری 7 به‌شمار می‌رود.

بی ام و 730i

بی ام و 730i

بی ام و 730i ضعیف‌ترین نمونه سری 7 به‌شمار می‌رود که از یک پیشرانه چهار سیلندر تویین اسکرول توربو به حجم دقیق 1998 سی‌سی که با کد B48B20 خوانده می‌شوند. این موتور در واقع نسخه‌ای از همان موتورهای نسل جدید بی ام و سری 3 و سری 5 است که بی ام و از آن برای نسل جدید سری 7 نیز استفاده می‌کند. این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت 254 اسب‌بخار در حداکثر دور 6500 و 400 نیوتون متر گشتاور در بازه 1550 تا 4400 rpm را دارا است. جعبه‌دنده 8 سرعته ZF نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقبی را دارد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/18
آقا دلیل اختلاف قیمت وحشتناک این مدل با بنز اس کلاس چیه؟؟؟
1396/8/18
من سوار اين ماشين شدم فقط ميتونم بگم فوق العاده و بينظيره.وحشتناك عاشقشم
1396/8/18
به نظر من همون نمونه های لوآپشنش برای ایران خیلی هم خوبه اولا وزن کمتری دارن که برای شتاب بهتر موتور مناسبه بعدشم تو ایران کی راننده داره که بخاد بشینه صندلی عقب از امکانات فرست کلاسش استفاده کنه مگر اینکه واقعا ثروتمند باشه
1396/8/19
"یکی دیگر از نکاتی که سبب شد این خودرو ظرف مدت کوتاهی آمار فروش چشم‌گیری را بدست آورد، قیمت‌گذاری مناسب و رقابتی از سوی پرشیا خودروست."
واقعا گریه آوره. سودی که پرشیا خودرو از غالب کردن ماشینا به مردم بدست میاره حتی بیشتر از کمپانی مادره -BMW- بعدا شما تو مقاله هاتون ازونا دفاع میکنید. واقعا ک متاسفم.