موضوعات داغ

دپوی ۱۰۰۰ خودروی وارداتی غیراستاندارد

عکس مطلب اول
ایسنا : رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از دپوی ۱۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد. نیره پیروزبخت در حاشیه چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران که دیروز در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، در پاسخ به اینکه چه تعداد خودروی وارداتی که با معیارهای سازمان ملی استاندارد ایران انطباق نداشته‌اند مرجوع و دپو شده‌اند؟
اظهار کرد: در حال حاضر در گمرکات ما حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو مجوز ترخیص ندارند و مربوط به خودروهای مختلفی از جمله خودروهای اروپایی یا آسیای دور می‌شوند. تنها در یکی از گمرکات که مربوط به هرمزگان است ۸۰ درصد خودروی غیراستاندارد وجود دارد و در دو گمرک دیگر حدود ۲۰۰ خودرو نیز چنین وضعیتی دارند. وی افزود: این خودروها در حال حاضر در سازمان اموال تملیکی قرار دارند که اجازه ترخیص یا فروش به آنها نداده‌ایم و از ابتدای امر نیز اعلام کردیم که باید مرجوع یا صادر شوند. این خودروها ابتدا در گمرک بودند و سپس به اموال تملیکی رفتند و آنجا نیز نتوانستند تاییدیه‌های لازم را اخذ کنند. رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به اینکه بیشترین مغایرت تطبیق استاندارد این خودروها چه بوده است؟ گفت: این خودروها موفق به اخذ گواهی تاییدیه نو نشدند و نتوانستند ۵۲ استاندارد لازم را کسب کنند. برخی از آنها درخصوص میزان مصرف سوخت تطبیق نداشتند و برخی دیگر با مسائل دیگری روبه‌رو بودند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/1
خودرو های اروپایی و ژاپنی در حد استاندارد های پراید نیستن ما به عنوان مردم ممنونیم که مانع ورود این خودرو ها شدید
1396/9/1
بله خودروهای وارداتی یا چینی استاندارد های 52 دوگانه را پاس نکردرن ولی خودروهای تولید داخل به راحتی پاس میکنن که هنوز تولید میشن !!!


کمی تعامل
1396/9/1
خودروی استاندارد و عالی میخواین؟!
بجای بنز و پورشه و بی ام و و...، فقط از "ویران خودرو" و "سایپا مطمئن" ماشین بخرید!
1396/9/1
man nafahmidam shoma fahmidin
1396/9/1
غیر استاندارد؟!
ببین کیا واسه خودرو استاندارد تعیین میکنن؟
دیگه از خودروهای داخلی خودتون و یه سری چینیهایی که مونتاژ یا وارد میکنید غیر استانداردتر مگه داریم؟
1396/9/1
دیگه از پراید بدتر هم مگه تولید میشه ؟!
هنوز تو سراشیبی باس زیرش سنگ بزارم لامصبُ :)