موضوعات داغ

آینده تیونینگ خودروها، چاپ سه بعدی در قلب تیونینگ + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
جنبه‌های مختلف زندگی روزمره در طول زمان تغییر می‌کند و در 10 سال گذشته، شما بدون شک تغییر قابل ملاحظه‌ای در روال زندگی روزمره خود داشته‌اید و در آینده هم چنین چیزی خواهد بود.
در حال حاضر، وسایل نقلیه تمام الکتریکی و همچنین سیستم رانندگی خودکار، جزو موضوعات داغ این روزهای صنعت خودروسازی هستند، به این دلیل که رسانه‌های بزرگ بین المللی تبلیغات گسترده‌ای بر روی این موضوع دارند و فیلم‌های سینمایی آینده نگر و علمی تخیلی نیز چنین چیزی را به تصویر می‌کشند، حال مخاطب انتظار دارد که چنین شرایطی را در زندگی واقعی خود تجربه کند و شرکت‌های بزرگ جهان برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

یکی دیگر از آرزوهای بشر که می‌توان گفت تقریبا به حقیقت پیوسته است، چاپگرهای 3 بعدی خواهد بود که امروزه مدل‌های مختلف آن ساخته شده است، از چاپگرهای 3 بعدی پلاستیک گرفته تا چاپگرهای 3 بعدی فلزی که می‌توان انواع و اقسام وسایل را طراحی و تولید کرد، همچون مجسمه‌های صورت، ابزار آلات موسیقی و یا حتی طراحی و تولید اسلحه واقعی که می‌تواند به وسیله چاپگرهای 3 بعدی چنین کاری انجام داد. حال اخیرا یکی از کاربردهای جالب این چابگرهای 3 بعدی در صنعت خودروسازی و بیشتر از همه، در بین شرکت‌های تیونینگ بباشد که به راحتی می‌توانند قسمت‌های مختلف اتومبیل را طراحی کرده و یا قسمت‌های اختصاصی به آنان اضافه کنند.

در تصاویر جدیدی که از یک خودروی "فولکس واگن کدی" منتشر شده است، می‌توان شاهد اصلاحاتی فنی در زیر کاپوت اتومبیل بود که عملا پیشرانه محرک آن حذف شده است، اما در مقابل شاهد طراحی و ساخت یک شاسی جدید با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی فلز هستیم که باتوجه به سوراخ‌های ایجاد شده بر روی آن، به نظر می‌رسد که امکان نصب پیشرانه و دیگر سیستم‌های اتومبیل وجود داشته باشد. به طور کلی، این پروژه توسط شرکت معروف AP Works دنبال شده است که پیش از این، طراحی و ساخت وسایل دیگر و یا حتی یک موتورسیلکت کامل را با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی در کارنامه خود دارد، هرچند نباید همکاری کمپانی "ایرباس" در توسعه چاپگرهای 3 بعدی فلزی و مشارکت در اجرای پروژه‌های AP Works را نادیده گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد