موضوعات داغ

لکسوس NX نیم میلیاردی شد! موج‌سواری گرانی روی بلاتکلیفی واردات!

عکس مطلب اول
به نظر می‌رسد که بسته بودن ثبت سفارش و عدم توانایی واردکنندگان برای ثبت واردات جدید، دلیلی آسان شده تا قیمت خودروهای وارداتی هر روز سر به فلک بکشد و در چند ماه اخیر شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای وارداتی بوده‌ایم بطوریکه این افزایش قیمتی مدتی است که از حد خود گذشته و به صورت غیرمنطقی در حال ادامه است و به نظر می‌رسد که هیچ نظارتی هم روی این روند نیز وجود ندارد.

لکسوس NX

لکسوس NX

لکسوس NX که در دو مدل هیبریدی و توربو عرضه می‌شود، از آن دست خودروهایی است که در چند هفته اخیر شاهد افزایش قیمتی بی‌منطق در بازار آزاد شده بطوریکه این خودرو توسط ایرتویا در کامل‌ترین مدل با قیمتی 398 میلیون تومان عرضه می‌شود و در 30 روز کاری نیز تحویل داده می‌شود اما اگر به بازار آزاد و قیمت آگهی‌های ثبت شده نگاهی بیندازید، در چند روز اخیر قیمت برخی از آگهی‌ها مرز 500 میلیون تومان را نیز رد کرده است که به نظر می‌رسد حتی با وجود کم‌شدن واردات و تغییر تعرفه‌ها، چنین قیمتی برای یک شاسی‌بلند لوکس ژاپنی کاملاً بی‌معنی باشد و گویا دلالان خودرویی با توجیه بسته بودن ثبت سفارش، به راحتی روی این موج گرانی تفریح می‌کنند! در حقیقت با وجود بسته بودن ثبت سفارش اما کماکان شرکت‌های واردکننده از قبل ثبت‌هایی را در سامانه ثبتارش داشته‌اند و واردات همچنان ادامه دارد و موضوع تغییر تعرفه‌ها و ثبت‌های جدید مربوط به زمستان و خودروهایی است که شاید اصلاً در اواخر سال و یا سال بعدی وارد کشور شوند و روی خودروهای کنونی به صورت قانونی هیچ گونه تغییری نباید وجود داشته باشد.

لکسوس NX

لکسوس NX

حال این وسط شاهد افزایش قیمت‌هایی در رده خودروهای پرطرفدار همانند کیا سورنتو، لکسوس NX و یا رنو کولیوس هستیم و قیمت‌های نجومی این خودروها در بازار تمامی معادلات را به هم زده و امیدواریم دولت هر چه زودتر تعرفه‌های جدید را اعلام و ابلاغ کند تا شرایط بازار به ثبات و قیمت‌ها به سطحی منطقی بازگردند.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/14
فاتحه خودرو در ایران خونده شد!!!
اونا دارن برای زندگی توو مریخ آماده میشن، ما هنوز تو حمایت لگن سازیم!!!
خدا باعث و بانی این وضع خودرو و انحصار خودرو توو ایران رو لعنت کنه!!!
با چندسال تلاش 200تومن یکی جمع میکنه تا یه ماشین درست سوار بشه اونم 1ماهه میشه 300تومن!!!
یا مردم خیلی صبر دارن یا خیلی ترسو هستن که جیکشون درنمیاد، ولی وای بحال روزی که این مردم دیگه طاقتشون تموم بشه!!!

البته هربلایی سرمون بیاد حقمونه، ملتی هستیم که پراید 7تومنی رو 40 میلیون توو پاچمون کردن و با یه اسم وام همه سست شدن!
ببینم وزیر محترم مثل وزیر ارتباطات جرات داره بگه نخرید تا قیمت بیاد پایین؟!

بابا نخرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید!!! چه لگن داخلی که هزار طرح فروش میذارن و چه لگن خارجی!!!

بعد چندسال که یه ماشین چینی 75تومنی داشتیم میخواستیم یدونه کولئوس بخریم که یدفعه 90تومن گرون شد! این 90تومن رو چندسال باید جمع کنی و چندسال بعد هم لابد 500تومن میشه! چه کیفی میکنن دلال ها!!!

منتشر کن عزیزدلم
1396/9/14
یاعث و بانیش که خودمونیم:|
تو کشورای جهان اول هرچیز قدیمی که گرون شه هیچکس نمیخره بدون اینکه هماهنگی لازم باشه.تو ایران هر چیزی گرون میشه بدتر همه هجوم میبرن می خرن که گرون تر نشه یه وقت بعدا بخوان بخرن.:|به موج‌گرونی دامن میزنن.نخری طرف می تونه ببره بذاره سر قبرش کولئوس ۳۰۰ ملیونیش رو.
1396/9/14
چه دل پری داری عزیز جان!!!
گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست
وضع زمانی تغییر میکنه که ما تغییر کنیم
امیدوارم انتخابات بعدی جو نگیرتمون که بریم انتخاب کنیم بین بد و بدتر
همیشه یه گزینه سومی هم هست
آقا رای ندین نه به بده نه به بدتره
مرگ یه بار شیونم یه بار
1396/9/15
بیشترمون مث همیم داداش،بدت نیاد اما خود شما هم اگه پولت بشه 300 میری میخریش.
ما ملتی هستیم ک پشت هم خالی کردن رو صفت بارز خودمون کردیم و از حق دور شدیم و فقط بفکر منافع خودمون بعد دوروبریامونیم ! که این میشه اوضاع جامعه !! چون جامعه فردی نیست! اجتماعی است!و صدها برابرش تاوان میدیم اما دیر میفهمیم.
1396/9/14
واقعا تف تو ای زندگی،مسخر شو دراوردن
1396/9/14
واقعا متاسفم واسه همچین مملکتی.که هیچ قانونی نداره
1396/9/14
نوش جون دلال ها وقتی همه صف میبندن همین میشه همه جای دنیا اینه مردمم که قیمت رو تعیین میکنن
1396/9/14
روحانی موچکریم !...
1396/9/15
خدا لعنت کنه گرونفروش و مهمترین عاملش (خرررررررر)یدارش
نیاز به تایید
#خریدارنباشیم