موضوعات داغ

قیمت جدید سوخت اعلام شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
دولت یازدهم علیرغم اینکه با مشکلات زیادی مواجه است و کشور در بحران اقتصادی به سر می برد اما عملکرد نسبتا مناسبی داشته است و به وجود تمامی مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور توانست است سالانه به طور متوسط ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کند. گرچه چنین کاری به دلیل زیاد بودن افراد بیکار نتوانسته است نرخ بیکاری را تک رقمی کند اما با توجه مه مشکلات بزرگی که کشور در آنها قرار دارد مناسب است. دولت در حال حاضر برای ایجاد شغل دچار کمبود منابع مالی است و به همین خاطر نیاز است تا از راهکار هایی درآمد زایی کند و کمبود منابع مالی خود را جبران کند. دولت یازدهم بر خلاف دولت های قبلی معتقد است که از طریق پول پاشی و پخش کردن پول نمی توان شغل ایجاد کرد و باید با برنامه ریزی شغل را ایجاد کرد. حال یکی از راه هایی که دولت برای افزایش درآمدهای خود در سال ۹۷ پیش بینی کرده است افزایش قیمت بنزین و گازوییل است.
در حال حاضر اختلاف قیمت زیادی بین قیمت سوخت در ایران و کشورهای اطراف وجود دارد که چنین چیزی نه تنها سبب شده تا درآمد دولت از راه فروش سوخت کم باشد بلکه ارزان بودن سوخت در ایران زمینه ی خوبی را برای قاچاقچیان سوخت فراهم کرده است چون برای مثال در حالی که قیمت هر لیتر گازوییل در ایرن ۳۰۰ تومان است اما در بسیاری از کشورهای همسایه این رقم تا ۶ هزار تومان می رسد که اختلاف فاحشی است.
با این شرایط دولت اعلام کرده است که در لایحه ی بودجه ی سال ۹۷ قیمت هر لیتر گازوییل را ۴۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین را ۱۵۰۰ تومان تعیین کرده است. این اعداد گرچه مصوبه ی نهایی دولت در لایحه ی بودجه ی سال ۹۷ ستند اما تصویب آنها نیاز به تایید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان دارد.

نظرات کاربران

36 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/28
هرچه زودتر باید رفت.از بالا تا پایین همشون دزدن
1396/9/28
هفتصد هزار تا که چیزی نیست.
هشتاد میلیون رو گذاشتن سرکار...!
خداروشکر شما هم تمام قد دفاع کنید ازشون فقط.
1396/9/28
اره جون ننت عملكردش خوب بوده فقط بنزين از بقيه كشورها اروزون بود اونم
1396/9/28
خوب براى حل مشكلات مالى مملكت آب رو گرون ميكردن كه بهتر بود
1396/9/28
حقن حرکت خوبیه،ولی فک میکنم به اندازه کافی گرون نشده.امیدوارم این گرونی باعث بشه مردم بیشتر به فکر محیط زیست باشن.خواهش میکنم بیشتر از فک کردن به جیبتون و شتاب و حجم موتور و تعداد سیلندرماشینتون به فکر سلامت خودتون و خانوادتون باشین.
1396/9/28
عملکرد نسبتا مناسب دولت ؟ کدوم حرفتونو باورکنیم ؟ سر قضیه ثبت سفارش میتوپین به دولت ، اما سر قضیه گرون شدن بنزین مینویسین عملکرد مناسب ؟ دولت شغ ایجاد کرده ؟ کل مملکت شده پر از دلال ، الان همه دارن میرن سمت شغل آزاد ! فقط مینوشتین بنزین گرون شد، دیگه بقیه اش مزخذفات ذهت نویسنده اس! عذر میخوام ولی دیگه کفر آدمو در آوردین !
1396/9/29
اينا آي كيو شون بالاست پس ذهنشونم خلاق فقط اين آي كيو رو بجاي اينكه صرف حل مشكلات كشور كنن صرف اختلاس ميكنن البته اختلاس قانوني!
1396/9/28
برادر شما که بالای منبری درآمد همین کشورهای همسایه رو به دلال محاسبه کن وتعرفیه خودرو ، بعد فرمایش کن
1396/9/28
ازت انتظار نداشتم خودروبانک اگه دولت یکم مواظب وزیر وزراش باشه کمتر بدزدن مشکل کمبود بودجه نداره چرا مردم متحمل بشن چرا مسئولین یکم به خودشون فشار نیارن ؟
1396/9/28
قرار نیست دولت هر وقت کم آورد دستش رو تا آرنج بکنه تو جیب گشاد مردم.دولت میتونه اوراق قرضه ارزی صادر کنه.سرمایه گذاری خارجی جذب کنه.زمینه رو برای فعالیت بخش خصوصی باز کنه تا مردم خودشون کشورشون رو بسازند.از راه جذب توریست ده ها میلیارد دلار وارد کشور کنه تا لنگ ارز دو میلیارد دلاری برای واردات خودرو نباشه.متاسفانه دولتها در ایران همیشه راحت ترین راه ممکن رو انتخاب میکنند یعنی غارت مردم.بعد میگن چرا دزدی تو جامعه زیاد شده.
1396/9/28
خب دولت فقط قیمت بنزینای کشورهای حوزه خلیج رو نبینه،درآمد امکانات رفاه عمومی و ... رو هم ببینن اگه واقعا میخان مساوی کنن!
1396/9/28
ناامیدانه منتظر مجلس هستم
1396/9/28
سلام
آقای نویسنده شما خودت یا با این کار مخالف هستی یاکه اینکه اونقدر وضع مالیت خوبه که
مشکل ماها رو درک نمی کنی
شما که تفاوت قیمت سوخت با حاشیه خلیج فارس رو می نویسی تفاوت قیمت خودرو های داخل و خارج رو هم بنویس
اشکالی نداره قیمت بنزین و البته خود ماشین رو هم بکنید همون چیزی در کشور های همسایه هست
ماکه از خدامونه
1396/9/28
چی میشه گفت آخه؟؟؟؟؟؟؟

(قیمت هر لیتر گازوییل در ایرن ۳۰۰ تومان است اما در بسیاری از کشورهای همسایه این رقم تا ۶ هزار تومان می رسد که اختلاف فاحشی است)

چطور توی پایه حقوق های دریافتی اختلافی نمیبینن
1396/9/28
سلام
لطفا دفاع بی خود از دولت نکنید
از این 700 هزار شغل فقط 100 عددش را نام ببرید
1396/9/28
از بیکاری، افزایش بودجه و مسایل دیگه، انگار همه مشکلات به گردن ارزان بودن بنزین است...مساله خنده دار است و سفسطه گرا....با گرونی بیشتر بنزین بنا به نگارنده
1، شغل بیشتر ایجاد می شود
2، وضعیت مردم بهتر می شود
3، حتما خودرو به قیمت واقعی و یک سوم فعلی می رسد
4، خودروهای به روزتر میارن و بنزین غیر آلوده میشه و دو سه روزه آلودگی برطرف میشه
و يه مشت داستان دیگر برای شعار
هر روز بدتر از دیروز
1396/9/29
داداش فكر ميكني از پول گروني بنزين شغل ايجاد ميشه نه همش ميره تو حساب امثال حسين فريدون
1396/9/28
اینها که خیلی به دنبال جهانی شدن قیمت بنزین هستند اگه راست میگن دنبال بنزین قیمت خودرو هم جهانی بکنند
1396/9/28
قبول . بشه 2000 تومن . بنزین به قیمت جهانی اما خودرو هم به قیمت و کیفیت جهانی . یک خودروی معمولی کم مصرف تویوتا با همون قیمت دبی نه با قیمت خون باباتون
1396/9/29
با سلام.من این صحبت رو چند بار دیگه هم گفته بودم اما متاسفانه تا وقتی که یک نفر هم فکر کنه بنزین تو ایران ارزون تر از کشور های دیگست مجبورم باز هم بگم.اصلا من نمیدونم آیا کسانی که این فکر رو میکنند و این مقایسه ها رو انجام میدن چه فکری میکنند؟آیا این که شما فقط بیای قیمت بنزین رو با کشور های های دیگه مقایسه کنی بدون عوامل دیگه ای که بهش وابستن کار درستیه؟
دوست عزیز این آماریه که تو تلویزیون به مردم میدن اما از گفتن بقیش پرهیز میکنن.شما به جز این بقیه آمار ها رو هم مطالعه کن بعد قضاوت کن.شاید ایران نسبت به سایر کشور ها بنزین ارزون تری داشته باشه ولی به شرطی میشه مقایسه کرد که بقیه شاخص ها رو هم مقایسه کنی.بقیه کشور هایی که بنزین گرون تر دارن یا واردات ماشین هاشون ازاده که ماشین هایی وارد میکنن که این افزایش قیمت رو جبران میکنه و شما مقایسه میکنی میبینی تازه پوله بنزین کمتری هم میدن، یا درآمند فورش بنزین رو تو اجتماع و سلامت و غیره و غیره سرمایه گذاری میکنن یا مثل ما خودشون تولید کننده نفت نیستن.در ضمن آلودگی هوا هم مثل کمبود آب اونجوری که بیان شده قسمت اعظمش تقصیر مردم نیست.اگر آلودگی هوا اولویت بود اول در کارخونه ای رو میبستن که ماشین هاش هر 100 کیلومتر 13 لیتر میبلعه و چندبرابر استاندارد دی اکسید کربن پس میده.الان نروژ که گرونترین بنزین دنیارو داره اتومبیل هیبریدی میاره قیمت بنزینش میشه 14750 تومن به ازای صد کیلومتر توی ایران با اتومبیلی با کیفیت یک دهم و همون قیمت به ازای هر صد کیلومتر پولش میشه 13000تومن.باز هم خدمت دوستانی که نگران محیط زیست هستند میگم.اگر نگرانی واقعی محیط زیست بود فکری به حال بهینه تر کردن اتومبیل ها میشد.مصرف نکردن فقط پاک کردن صورت مساله است.
1396/9/29
"در حال حاضر اختلاف قیمت زیادی بین قیمت سوخت در ایران و کشورهای اطراف وجود دارد "
این حرفه احمقانه از بیسوادترین افراد کشور هم شنیده نمی شود قیمت بنزین در کشورهای همسایه تا سه برابر وگازوییل تا 6 برابره، خوب درست!! قیمت خودرو در کشورهای همسایه چقدر هست؟!!! خودرو با قیمت واقعی عرضه بشه ،گازوییل وبنزین گرون بشه.
1396/9/29
احتراما باستحضار حضرتعالی میرساند که شما آنقدر ملت ایران را گاو فرض میکنید که در صحبتهای اخیر خود فرموده اید بهای بنزین نسبت به کشورهای حوزه خلیج فارس 1200 تومان ارزانتر است یعنی مبلغ بنزین مصرفی در کشورهای عربی 2200 تومان است لازم به ذکر است بدانی که برادر عزیز و فرهیخته و رییس جمهور دانا و کاردان که خود را عقل کل و بقیه ملت ایران را گاو حساب میکنی قیمت یک دستگاه سانتافه فول آپشن در کشور های حوزه خلیج فارس 60 میلیون تومان است و در کشور عزیز ما از مرز 300میلیون تومان گذشته .حقوق یک کارگر ساده 6 ملیون تومن است ولی در کشور عزیز ما 900 هزارتومن..
پس برادر عزیر شما هم ماشین خوب و درامد6 ملیونی اختیار مردم قرار بده بنزین را 3000تومان کن...
1396/9/29
خوب معلومه که اسمی از قیمت جهانی خودرو نمیارن. چون پول تعرفه واردات خودرو و اسقاط خودرو و ... هم دوبله از جیب مردم داره میره تو جیب دولت.
1396/9/29
ای بابا . اگه بنزین بشه 6000 تومن باز مردم میخرن و استفاده میکنن . ولی مشکل از اونجا شروع میشه که این افزایش قیمت باعث میشه تمام اقلامی که با ماشین حمل و نقل میشن گرون بشه . از آب تا هر چیزه دیگه که فکرشو بکنی . اگه قراره مانند کشورهای دیگه قیمت سوخت باشه دولت زحمت بکشه حقوق مردم هم مانند کشورهای دیگه بالا ببره بی زحمت نه با حقوق کارمندی 18000 بنزین و گرون کنه اون کسی که داره خرج زندگیشو با تاکسی پراید قدیمی میگذرونه باید چیکار کنه یا اون کارگر بد بخت که با حقوق 900 نا بگو 1000 تومنی مگذرونه باید چطور سبزی بخره یا گرجه و پیاز که کوچکترین اقلام خونه هست ........... دلم خیلی پوره ولی چی بگم که فایده نداره گفتنش .........
1396/9/29
آقا ماشینو به قیمت جهانی بدن بنزینو بکنن 3هزار تومن.......فک کنید تویوتایه 200 میلیونی رو بخریم 70 میلیون بعد تا آخر عمرمونم که بخوایم بنزینه 3 تومنی بزنیم 20 ملیونم نمیشه.........آقا من که راضیم......تازه اون 20 تومنه بنزینو تو تول چند سال میدیم اصلانم احساس نمیشه....
1396/9/29
طول
1396/9/29
چطوریه که وقت صحبت گرون کردن و « هزینه » میاد با کشورهای اروپایی و دبی و امارات و کویت و استرالیا مقایسه میشیم ؟!

وقتی صحبت حقوق و مزایا و پاداش و قیمت خودرو میاد ، از سوریه و جنگ و یمن میگید که خداروشکر کنید اینجا تروریست نیومده و یه سقفی بالا سرتون هست !

به واالله اگر قیامتی هم در کار باشه شما اوضاعتون بد خرابه
شما دلال ها شما که خون مردم رو تو شیشه کردید
1396/9/29
سلام
بررسی قیمت سوخت به ریال و مقایسه آن با دیگر کشورها کار درست و منطقی نیست.پول دیگر کشورها که ریال ایران نیست.شما مقایسه بهای سوخت را به دلار یا یورو انجام و نتیجه را اعلام بفرمائید.قاچاق سوخت از ایران دلیل اصلی اش پایین آمدن ارزش ریال در برابر ارز می‌باشد.
1396/9/29
مگه قیمت بنزین به 1000تومن رسید چه گلی به سرمون زدن که بخوان دوباره گرونش کنن؟ هیچی تغییر نمیکنه اگه 6 تومنشم کنن وضعیتمون همینه که هست.... کار از ریشه خرابه
1396/9/29
🚨جناب آقای روحانی...

سلام علیکم
احتراما باستحضار حضرتعالی میرساند که شما آنقدر ملت ایران را گاو فرض میکنید که در صحبتهای اخیر خود فرموده اید بهای بنزین نسبت به کشورهای حوزه خلیج فارس 1200تومان ارزانتر است یعنی مبلغ بنزین مصرفی در کشورهای عربی 2200تومان است لازم به ذکر است بدانی که برادر عزیز و فرهیخته و رییس جمهور دانا و کاردان که خود را عقل کل و بقیه ملت ایران را گاو حساب میکنی قیمت یک دستگاه سانتافه فول آپشن در کشورهای حوزه خلیج فارس 34میلیون تومان است و در کشور عزیز ما 280میلیون تومان .حقوق یک کارگر ساده 6 ملیون تومن است ولی در کشور عزیز ما 900 هزارتومن..
پس برادر عزیر شما هم ماشین خوب و درامد6 ملیونی اختیار مردم قرار بده بنزین را 3000تومان کن...
جمعی از گاوهای ایران زمین :-/
باتشکر .🙏


ميخوام انقدر فوروارد كنين برسه به دست خود جناب روحانی!
1396/10/4
سلام عزيز اين مطلب كه فرموديد مردم ايران را گاو فرض كرده اند مطلب جالبي نيست مردم فرهيخته ايران همه ي اين مشكلات را ميدانند فقط كاري از دستشان بر نمي آيد يا بايد انقلابي ديگر بپا كنند كه امكانش نيست يا بايد با نخريدن اعتراض نمايند كه اين هم امكانش نيست همين شمايي كه راي داديد آيا مقصر اصلي نيستيد مگر زورتان كرده بودند كه بريد به ايشان راي بديد اين كه ديگه دست خودتان بوده فرقي نميكند اگر كسي را نمي شناسيد چرا راي ميدهيد؟ از ماست كه برماست مشكل مي تراشيم اعتراض ميكنيم.
1396/9/29
نگرلانی از بابت قیمت بنزین نیست. هر چند که نسبت مقدار افزایش (50%) کمی دور از مروت است. اما نگرانی اصلی این است که قبل از گران شدن سوخت قیمت همه اجناس و خدمات بطور مهار نشدنی سر به آسمان خواهند گذاشت و همین کارشناسان باز هم نوحه سرایی میکنند که مثلا قیمت آب لیتری 2000 تومان شده و ما بنزین را لیتری 1500 میفروشیم.
ضمنا، قیمت بنزین را با قیمت دبی و امارات مقایسه می کنید و ملت را بخدا میسپارید. کمی انصاف.... درآمد این اسیران خاک، یعنی ساکنین ایران را هم با آسمانی های دبی و امارات و هلند و سوییس و ......مقایسه کنید
1396/9/29
شما دیگه نمک رو زخم نپاش کشور های دیگه که قیمت بنزین بالا تره به همون نسبت هم درآمد مردم بالاست، قدرت خرید مردم زیاده و خدمات حمل و نقل عمومی هم در سطح درجه یکه
1396/9/29
اقای احسان. لطفا از این حرفای کوچه بازاری که میگن نگین. اخه چرا حرف کذب میگید قیمت سانتافه ۳۱ هزار دلاره که با دلار الان قیمت خام خودرو تقریبا ۱۲۵ میلیون تومان است .اخه این قیمت ۳۴ میلیون را از م
کجا میگین.۴ تا حرف که تو کوچه بازار میزنن را شما تکرار کنید
1396/10/1
دوست عزیز.دوستمون فرمودند که نمیشه دلار به ریال تقسیم کنی بعد با ریال ما مقایسه کنی.هر یه دلار تو اون کشور ارزشی رو داره که هزار تومن و ایران همون ارزش داره.پس 34 هزار دلار برای اونا مثل 34 میلیون برای ما میمیونه.
1396/10/4
خودروبانک متعصبانه طرف دولت رو میگیره--اینجا واسمون کلاس اقتصاد نزار با تئوری های مسخره--مردم رفاه رو باید حس کنند--این حرف های پوچ و بیهوده که این دولت میخاد این کار رو بکنه اون کار رو بکنه--یه حرف واسلام--دغدغه دولت دغدغه مردم نیست همین.هر کاری هم میکنن میخان گند هاشونو جمع بکنن--همین الانش رو حساب کن--بنزین بود 400 با یارانه 45000. بنزین رو کرد 1000 یارانه همون موند--این مابقی پول کجا میره؟ تازه بازم گرون میکنه که این پولا کجا بره؟ بحث فقط بنزین نیست و موضوعات اقتصادی هم اونچیزی نیست که در ظاهر میبینیم... خلاصه یه روزی گند این کارا درمیاد ما مردم بدبخت هستیم هیچی بارمون نیست...هدف از این کارها هم خیلی سطحش بالاتر از گرون شدن و ایناست..که نمیشه بازش کرد چون احتمالا تایید نشه نظرم--تا الانشم شک دارم تایید بشه