موضوعات داغ

ملاقات با جگوار F-Pace در ایران

عکس مطلب اول
کمپانی جگوار همیشه به ساخت خودروهای اسپرت و لوکس مشغول بوده است و برنامه‌ای برای ساخت خودروهای شاسی بلند نداشت تا اینکه سال گذشته یعنی در سال ۲۰۱۶ این کمپانی با سابقه انگلیسی اقدام به معرفی اولین خودروی شاسی بلند خود کرد که این خودرو توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان این برند انگلیسی را به خود جذب کند. جگوار اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از این خودرو رونمایی کرد و نام آن را F-Pace گذاشت جگوار F-Pace یک خودروی کراس اوور سایز متوسط است که باید به رقابت با خودروهای همچون پورشه ماکان و لکسوس rx۳۵۰ و بی ام و x۴ بپردازد.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace

در بخش طراحی این خودرو باید گفت که می توان تمامی مشخصه‌های یک جگوار را این بار در قامت یک شاسی‌بلند در این خودرو مشاهده کرد. نمای جلوی این خودرو در بخش جلو پنجره و چراغ ها شباهت بسیار زیادی به سایر محصولات جگوار دارد و تنها طرح سپر کمی متفاوت است. نمای جانبی نیز پویا و اسپرت است و نکته خاصی ندارد و بیشتر نمایی لوکس را به خودرو می دهد. در نمای عقبی شاهد یک پنجره کوچک در کنار چراغ های باریک و کشیده هستیم که جذابیت بالایی را ایجاد کرده‌اند. در خصوص ابعاد این خودرو باید به طول ۴۷۳۱ میلیمتری عرض ۱۹۳۶ میلیمتری و ارتفاع ۱۶۶۷ میلیمتر اشاره کنیم ضمن اینکه فاصله محوری این خودرو نیز ۲۸۷۴ میلیمتر است.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace

درون کابین جگوار F-Pace شاهد استفاده از فناوری های جدید و طراحی مدرنی هستیم به طوری که صفحه نشان دهنده های پشت آمپر با یک نمایشگر تمام دیجیتال عوض شده اند و یک مانیتور بزرگ لمسی نیز در کنسول مرکزی قرار گرفته است. ضمن اینکه در این خودرو اثری از طرح اهرم تعویض دنده وجود ندارد و تنها یک جوی استیک چرخان در کنسول مرکزی جای گرفته است.
فرمان خودرو نیز که با چرم با کیفیتی روکش شده است دارای طراحی اسپرتی است و برای تزیین آن از قطعات کروم استفاده شده است، همچنین دیدن نشان پلنگ مانند جگوار نیز بر روی فرمان می تواند جذابیت رانندگی با این خودرو را دو چندان کند.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace

فضای داخلی این خودرو نیز مناسب است و می توان آن را بهتر از پورشه ماکان ارزیابی کرد اما کیفیت مواد به کار رفته به پای پورشه نمی رسد. از نظر امکانات رفاهی نیز نسخه که تصاویر آن را مشاهده می کنید در سطح پایین تری در مقایسه با رقبای آلمانی خود قرار دارد. در داخل کابین جگوار F-Pace امکاناتی همچون سقف پانوراما، صندلی‌های جلوی برقی، درب صندوق عقب برقی، ترمز پارک برقی، تهویه خودکار دوگانه، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، خروجی های برق ۱۲ و ۵ ولتی برای شارژ دستگاه های الکترونیکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، بلوتوث، کروز کنترل، گرمکن فرمان، سیستم لانچ کنترل، سیستم استاپ استارت و قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی به چشم می خورد.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace

یکی از نکات این خودرو مثبت این خودرو را باید استفاده از پوشش چرم بر روی داشبورد دانست که حس یک خودروی گران قیمت را به سرنشینان القا می‌کند. در خصوص قوای فنی مورد استفادهدر جگوار F-Pace باید بگوییم که این خودرو در بازار جهانی با ۴ نوع موتور دیزلی و ۲ موتوره بنزینی عرضه می شود که ما در اینجا به معرفی مدل های بنزینی این خودرو خواهیم پرداخت. ضعیف ترین مدل این خودرو به یک موتور ۲ لیتری از نوع ۴ سیلندر خطی مجهز است. این موتور به سیستم تویین توربو و تزریق مستقیم سوخت مجهز شده است. این موتور توانایی تولید ۲۴۹ اسب بخار قدرت را در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۱۲۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه دارد. نیروی این موتور با استفاده از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند و این جگوار ۱۸۳۲ کیلوگرمی را می‌تواند در عرض ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و میانگین مصرف سوخت آن تنها ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این مدل را به نوعی هم رده با بی ام و های X4 و پورشه ماکان های ۲ لیتری موجود در بازار ایران می توان دانست.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace

مدل بعدی به یک موتور ۶ سیلندر وی شکل با حجم ۳ لیتر مجهز است که این موتور نیز به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مشخص شده و می تواند ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این مدل دارای شتاب صفر تا صد ۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. نیروی موتور نیز در تمامی مدل های F-Pace با استفاده از یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان به هر چهار چرخ انتقال پیدا می کند. البته ضعیف ترین نسخه دیزلی این خودرو را که به موتور ۲ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری مجهز است را می توان با یک گیربکس ۶ دنده دستی نیز خریداری کرد.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace

در ادامه می‌توانید تصاویر تهیه شده از این خودرو را در گالری تصاویر مشاهده کنید.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/5
فقط همینقدر؟ فک کنم صاحبش نذاشته باهاش دور بزنید :))))
1396/10/5
چقد دندش جالبه.....
1396/10/5
همیشه عاشق برندهای انگلیسی بودم مخصوصا جگوار ک ب نظر شخصی من طراحی چشم نوازی داره
1396/10/6
به نظرم جگوار در اولین تلاشش برای ورود به بازار کراس اوور ها موفق بوده و نتبجه تلاششون یه کراس اوور جذابه که میتونه توجه خیلی ها رو به خودش جلب کنه
یه نکته دیگه این که ورود جگوار،مازراتی،بنتلی و ...... که سابقه چندانی در تولید این کلاس از خودرو ها ندارن باعث شده بازار شاسی بلند ها و کراس اوور ها یه تکونی بخوره و جذاب تر از قبل بشه
1396/10/6
سال 1367 که من و پسر عموم چهارم و پنجم ابتدایی بودیم به ادرسی که از کارخونه جگوار از یک مجله دیگه داشتیم نامه فرستادیم و درخواست مجله و کاتالوگ کردیم . بعد سه ماه برامون فرستادن .به دست خط کج و معوج و پر از غلط پسر عموم ارزش قایل شده بودن حالا خودتون مقایسه کنید با کارخونه های وطنی . گریه داره گریه
1396/10/6
من چندین بار تو اهواز پشت فرمونش نشستم و واقعا در مقایسه با پورشه کاین راحتی خیلی خوبی داره و تو مناطق ازاد ارزش خریدن رو داره اما حیف کسی زیاد نمیاره من خودم شخصا علاقع خاصی نسبت به مدل اف تایپ و بعد اف پیس دارم واقعا جگوار کارش عالیه ای کاش قبل این تعرفه های جدید مسخره گمرک یه نما یندگی میزد و اف پیس و....... رو به طور رسمی وارد میکرد
1398/4/26
چه دوست داشتنیه .. به شرطی که سفید نباشه !