موضوعات داغ

روح سرعت، اسطوره قدرت؛ کوروت ZR1 با هدف شکست فراری 812 عرضه می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ماه گذشته، کمپانی خودروسازی شورلت به طور رسمی از قوی‌ترین و سریع‌ترین محصول خود رونمایی کرد. شورلت کوروت ZR1، پرچم دار جدید این شرکت خواهد بود که با سود جستن از یک پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر، از حالا به عنوان قدرتمندترین محصول سوپر اسپرت شورلت بشمار خواهد آمد که امکان استفاده از آن در جاده‌های استاندارد شهری هم وجود خواهد داشت.
اما خبرهای مهم این خودرو تمامی ندارد و اخیرا شرکت خودروسازی شورلت اعلام کرده است که اولین نسخه تولید شده از شورلت کوروت ZR1 را با همکاری شرکت "برت جکسون" در تاریخ 20 ژانویه سال جدید میلادی به حراج خواهد گذاشت.
جالب است بدانید که تمامی هزینه‌های بدست آمده از فروش شورلت کوروت ZR1 در حراجی آریزونا، به خانواده آتشنشان فقید "استفان سیلر" تعلق خواهد گرفت که در حادثه 11 سپتامبر جان خود را از دست داد.
علاوه بر این، کارولین و کریگ جکسون به عنوان مدیرعامل شرکت حراجی "برت جکسون" هم خودروی شورلت کوروت خود متعلق به سال 1988 میلادی را به حراج خواهند گذاشت تا هزینه آن صرف حمایت از انجمن قلب آمریکا شود که می‌توانید تصاویر این خودروی سفید رنگ زیبا را در گالری خودروبانک شاهد باشید.
کوروت 1988

کوروت 1988


جهت یادآوری بد نیست بدانید که در طول 64 سال فعالیت این برند، کمپانی خودروسازی شورلت هرگز یک دستگاه کوروت با چنین قدرتی به صورت استاندارد تولید نکرده است.
قدرت 755 اسب بخاری و گشتاور حدودا 970 نیوتن متری که برخواسته از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژر از خانواده موتورهای LT5 بوده و می‌تواند نسبت به خودروی کوروت Z06، چیزی حدود 100 اسب بخار قدرت و 88 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید کند، هرچند نباید فراموش کرد که بر روی پیشرانه هشت سیلندر شورلت کوروت ZR1، از سوپرشارژرهای غول پیکر با 52 درصد حجم بیشتر، سیستم تزریق سوخت دوگانه به همراه سوراخ‌های بیشتر، چهار رادیاتور و همچنین 13 هیتر (گرم کننده) انژکتور استفاده شده است که به عملکرد بهتر پیشرانه کمک می‌کند.

کوروت ZR1 جدید

کوروت ZR1 جدید


همانطور که انتظار دارید قوی‌ترین شورلت کوروت تاریخ، لقب سریع‌ترین کوروت تاریخ را نیز یدک می کشد.
طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده، هدایت نیروی 755 اسب بخاری و گشتاور 970 نیوتن متری اتومبیل به سمت چرخ‌ها باعث شده است زمینه دست یابی به حداکثر سرعت 388 کیلومتر بر ساعت را فراهم می آورد. رقمی که حتی نسبت به خودروهای استون مارتین DB11، جگوار F-Type SVR، فراری 812 سوپرفست و همچنین پورشه 911 GT2 RS نیز برتری دارد و از این رو حالا می توان گفت که کوروت مرزهای عملکردی بسیاری از سوپراسپرت های اروپایی را پشت سر گذاشته است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/14
این ماشین از پس فراری ۴۸۸ بر نمیاد ، فراری f12 که جای خودش داره !
1396/10/14
مگه کسی میگفت دووج شیطان بتونه یه همچین غوغای کنه اینم میتونه
1396/10/14
دوست عزیز
نوشته شده " ferrari 812 superfast " نه "F12"
لطفا با دقت بخوانید .