موضوعات داغ

روش متفاوت تویوتا برای توسعه تکنولوژی خودران

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در چند سال اخیر، سیستم رانندگی خودکار اتومبیل توجه بسیاری از شرکت‌های خودروسازی را به خود جلب کرده و تحقیقات گسترده خود را برای دستیابی به این سیستم ارزشمند آغاز کرده‌اند که آخرین مورد آن به شرکت خودروسازی هیوندای و همکاری آن با شرکت Aurora برمی‌گردد که روزهای گذشته در رابطه با آن صحبت کردیم و قرار است که تا سال 2021 میلادی به اولین سیستم رانندگی مستقل خود در سطح 4 برسد. حال اخیرا باتوجه به گزارش "موتورترند"، کمپانی خودروسازی تویوتا آخرین دستاورد خود را در حوزه سیستم‌های مستقل رانندگی معرفی کرده است که در ادامه می‌توانید جزییات این پروژه و تصاویر آن را در خودروبانک شاهد باشید.

پروژه خودران تویوتا

پروژه خودران تویوتا

اولین چیزی که در پروژه جدید تویوتا جلب توجه می‌کند، استفاده از محصولات "لکسوس" و مدل LS 600hL برای توسعه و آزمایشات اولیه این طرح خواهد بود و دومین چیزی که می‌تواند جلب توجه کند، استفاده از سیستم نظارت 360 درجه اتومبیل خواهد بود که از اسکنرهای مختلف بر روی اتومبیل استفاده شده و تا حداکثر محدوده 200 متر را تحت پوشش قرار خواهد داد. کمپانی خودروسازی تویوتا عنوان می‌کند که پروژه آنان پیشرفت‌های چشمگیری داشته و از 4 اسکن قدرتمند LIDAR استفاده می‌کند تا بتواند اشیاء تاریک و یا آن‌هایی که به سختی دیده می‌شوند را شناسایی کند. علاوه بر این، تشخیص اجسام کوچک در نزدیکی اتومبیل هم توسط سنسورهای پایین بدنه انجام خواهد شد که 2 عدد بر روی سپر جلو و عقب اتومبیل نصب شده و همچنین شاهد 2 مورد دیگر بر روی جفت گلگیرهای جلو اتومبیل هستیم.
مانند برخی از خودروهای مستقل دیگر، پروژه جدید تویوتا نیز به یک سنسور بزرگ بر روی سقف خود مجهز شده است که در مرکز تحقیقات و طراحی CALTY واقع در میشیگان توسعه پیدا کرده و بر روی اتومبیل نصب شده است. این پنل برخلاف نسخه‌های قبلی، دارای طراحی آیرودینامیکی بوده و می‌تواند به جریان بهتر هوا کمک کند، هرچند هنوز دارای ابعاد و اندازه نسبتا بزرگی است که قطعا در آینده شرایط بهتری خواهد داشت.
اما عجیب آنکه در حالی که هیچ کدام از سنسور ها و رادارهای خودروهای خودران تسلا بر روی بدنه قابل دید نیستند، تویوتا از چنین روشی برای توسعه تکنولوژی خودران خود استفاده کرده است که کمی عجیب و غریب به نظر می رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد