موضوعات داغ

احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو در سال آینده

عکس مطلب اول
ايسنا : معاون سازمان ملی استاندارد اعلام کرد براساس مصوبه افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد، به احتمال بسیار زیاد خط تولید ۱۰ مدل خودروی دیگر نیز از ابتدای تیرماه سال آینده متوقف می‌شود.
اسفند سال گذشته سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد براساس تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است. بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته باید تا ابتدای دی‌ماه امسال ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی و پس از آن تا ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۷ دو مورد به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه شود و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی‌ماه سال آینده (۱۳۹۷)، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد. طبق این تصمیم اعلام شد که اگر خودرویی نتواند تا ابتدای دی‌ماه امسال ۶۱ مورد استاندارد تعیین شده را رعایت کند، در اولین مرحله از اجرای مصوبه مربوطه با توقف خط تولید روبه‌رو می‌شود.
همچنین قرار شد دو مورد استاندارد خودرویی دیگر به این ۶۱ مورد از ابتدای تیر ماه سال آینده اضافه شود که در غیر‌ این صورت خودروهای مربوطه در صورت عدم رعایت ۶۳ مورد استاندارد مربوطه با توقف خط تولید در آن مقطع زمانی روبه‌رو می‌شوند. جهانبخش سنجابی شیرازی – معاون کیفیت ارزیابی سازمان ملی استاندارد- در ارتباط با توقف خط تولید خودروهایی که تا ابتدای تیرماه سال آینده نتوانند ۶۳ مورد استاندارد اجباری را رعایت کنند، اعلام کرد: در مرحله اول اجرای مصوبه افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد، تولید ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌ای متوقف شد و به احتمال بسیار زیاد محصولات هشت گروه خودرویی دیگر به دلیل عدم رعایت استانداردها با توقف خط تولید مواجه خواهند شد. وی ادامه داد: در مرحله دوم اجرای مصوبه افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد باید تعداد استانداردهای مورد نظر تا ابتدای تیرماه سال آینده از ۶۱ به ۶۳ مورد افزایش یابد و خودروسازانی که نتوانند الزامات این مصوبه را برای ارتقای استانداردهای اجباری لحاظ کنند با توقف خط تولید مواجه خواهند شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/24
این احتمال زیر صفره قطعاً باز پای منافع ملی و اشتغال زایی و هزار توجیه دیگه رو وسط میکشن تا جیب یه عده همچنان پرتر بشه و هر روز شاهد از دست دادن عزیزانمون با این تابوتها باشیم .
1396/10/24
یه ویروسی هست که خیلی بده و مردم به اب و اتیش می زنن که به این ویروس مبتلا نشوند و این ویروس رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هست و بسیار کشنده به طوری که کمتر 24 ساعت فرد مبتلا رو می کشه و ملت میلیون ها راه برای جلوگیری از این بیماری بلد هستند.
علت تصادف عدم رعایت قوانین هست تو قانون رو رعایت کن با گاری هم تصادف نمی کنی چه برسه به تابوت
نتیجه : نه خودرو ساز مقصره نه دولت بلکه مردم با عدم رعایت قوانین راهنمایی قصر هستن و لیاقت خودروی با کیفیت ندارن چون حاضر می شن به خاطر یه فرصت .... غیرت و همه چیز و مردانگی و ... شون رو بفروشن.
مردم خودشون اشتباه می کنن و به خاطر اشتباهشون خودرو ساز و دولت رو مقصر می دونن در صورتی که دولت و خودرو ساز وقتی می بینن مردم با کله اون حماسه اصل خرید که تاریخی هم شد درست کردن می گن مشکلی نیست همین جوری جلو بریم.
اول: مردم قوانین رو رعایت نکنن ماشین با کیفیت و بی کیفیت فایده نداره.
دوم: وقتی مردم به این ویروس مبتلا شدند نوبت مقاومت هست که ویروس رو می شه یه کاریش کرد ولی این فکر کنم غیر ممکن باشه با توجه به حماسه تاریخی اصل خرید.
سوم: اول و دوم که بشه سوم هم اجرا می شه و اونم خودروی با کیفیت در صورت رعایت قوانین و مقاومت مردم تا خودروی با کیفیت و مناسب.
اولی رو ملت رد می شن دومی و سومی که پیشکش
1396/10/24
همینجام اعلام شد پیش فروش محصولات ایرانخودرو
خودروهاییکه سالها پیش میبایست از رده خارج میشدن رو برای نیمه دوم سال بعد پیش فروش میکنن بعد چطور از رده خارج میشه؟!
اینا نه دغدغه آلودگی هوا دارن نه جان و مال مردم نه حتا صنعت خودروسازی فقط تا بتونن ملت رو میدوشن
1396/10/24
دقیقا 40 ساله اخرای سال این جملات گفته میشه
نخوند مارو
هیچ کس بفکر ملت یست
1396/10/24
من حاضرم سوار خودروی دست دوم اروپایی بشم ، ولی سراغ ماشین صفر داخلی نروم چون رفع مشکلاتشان بیشتر زمان می برد
نمی دانم چرا میشه سوار هواپیمای دست دوم با ۲۰ سال فعالیت شد
ولی نمیشه خودرو روز دنیا را با یکسال کارکرد را وارد کرد؟!!!
1396/10/24
سلام خدمت مردم فهیم ایران
از قدیم گفتن سنار بده آش به همین خیال باش اینا از پراید نگذشتن بیان از پژو پارس بگذرن؟!!!
1396/10/24
خواننده مشهور ما ناهید میفرمایند: صد دینار بده آش به همین خیال باش که دلم واست غش بره کلاه سر سادش بره شب رو باهات صبح ولی صبح رو باهات شب کنه .خوب بید ؟