موضوعات داغ

نگاهی به بازار مینی‌ کوپر در ایران؛ جذاب و پرحاشیه

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چند وقتی است که صحبت‌هایی مبنی بر ورود برند مینی به ایران در محافل خودرویی به گوش می‌رسد. بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که مالکیت برند مینی به شرکت پرشیا خودرو اختصاص دارد.
از همین رو تعدادی مینی که شامل مدل‌های کوپر، کانتریمن و کلابمن می‌شود، توسط این شرکت به کشور وارد شده که نمونه‌های فول آپشن برای به نمایش درآوردن در شوروم هستند. اما نکته قابل توجه حضور تعداد انگشت‌شماری مینی کوپر و مینی جان‌کوپر در بازار آزاد بوده که طی سال‌های گذشته به‌صورت شخصی وارد کشور شده‌‌اند.
این خودروها که به دلیل عدم سرویس‌دهی مناسب و خدمات پس از فروش در کشور متقاضی زیادی نداشته و به عنوان خودروهایی خاص در برخی از نمایشگاه‌های تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران دیده می‌شوند.

مینی ‌کوپر S

مینی ‌کوپر S

بر همین اساس می‌توان به یکی از مینی ‌کوپرهای S موجود در کشور اشاره کرد که با قیمتی حدود 270 تا 290 میلیون تومان در نمایشگاه‌های تهران ارزش‌گذاری شده است.
این مدل یکی از نمونه‌های نایاب در کشور به‌شمار می‌رود که باتوجه به میزان کارکرد کمتر از 10 هزار کیلومتر و مدل 2013، قیمتی بالا داشته که کمتر کسی اقدام به خرید آن می‌کند.
از ویژگی ای این خودرو می توان به سقف کروک اشاره کرد که باعث شده ظاهری خاص و منحصر بفرد داشته باشد. همچنین پیشرانه دو لیتری مجهز به سیستم تویین پاور توربو، یکی دیگر از نکات قابل توجه در این خودرو بوده که توسط کمپانی ب‌ام‌و طراحی شده است.
نکته قابل توجه در این خصوص، عرضه مینی توسط پرشیاخودرو با قیمتی حدود 300 میلیون تومان است که همین موضوع می‌تواند بازار مینی‌های موجود در کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.
از طرفی ارائه خدمات پس از فروش مناسب می‌تواند به فروش مینی‌های کارکرده نیز کمک کند. حال باید منتظر ماند تا باتوجه به قوانین جدید واردات و شرایط حاکم بر بازار خودروی کشور، تکلیف این برند جذاب و پر طرفدار چه خواهد شد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/24
٣٠٠ ميليون!!! يا ما خيلي بدبختيم كه اين رقما واسمون روياست يا بعضيا خوب اختلاس ميكنن كه براشون عددي نيست.
1396/10/24
ظاهری کلاسیک اما مدرن چه فایده ک لوازم مصرفیش گیر نمیاد خدمات نداره اینم مثل ائودی محکوم ب شکست خودرویی هست ک همه رو ب خودش مجذوب میکنه
1396/10/24
قيمت نسبت به ماشين بالاست.ساندرو بهتره
1396/10/28
خودروی اسپرت باارگونومی تخم مرغی وبیضی شکل باکنسول دایره ای شکل خیلی طرفدارداره وجذابه ولی حیف قیمتش نجومی هست البته فقط درایران آفت زده!؟!!
1396/11/10
نه دوست عزیز این ماشین همه جای دنیا گرونه