موضوعات داغ

جنسیس سدان، گزینه‌ای لوکس در بازار کارکرده

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
کمپانی هیوندای در سال 2007 با رونمایی از کانسپت جدید خود در نمایشگاه خودرو نیویورک، ورود خود به عرصه تولید سدان‌های لوکس را به همه اعلام کرد. کانسپت جنسیس که توانست در آن نمایشگاه توجه بسیاری را به خود تبدیل کند، یکسال بعد به تولید انبوه رسید و راهی خیابان‌ها شد. این خودرو از اواخر سال 2010 توانست مجوز ورود به کشور را دریافت کند و به وسیله شرکت آسان‌موتور به بازار ایران عرضه شود. هیوندای جنسیس به دلیل ظاهر زیبا و لوکس و امکانات رفاهی فراوانی که داشت، توانست ظرف مدت کوتاهی به موفقیت قابل قبولی در بازار ایران دست پیدا کند. در آن زمان جنسیس سدان از لحاظ قیمتی در بازه‌ای نزدیک به سدان‌های آلمانی قرار می‌گرفت که به همین خاطر عده‌ای آن را با ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس مقایسه می کردند که شاید چندان منصفانه هم به‌نظر نمی‌رسید، زیرا جنسیس رقیب مستقیمی در بازار ایران نداشت.

جنسیس سدان

جنسیس سدان

جنسیس سدان توانست در بین سال‌های 2010 تا 2013 فروش نسبتا خوبی را در بازار ایران تجربه کند، اما پس از آن به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی‌ به بالا، دیگر شاهد عرضه این خودرو به کشور نبودیم. با این حال این سدان لوکس کره‌ای هنوز هم پس از گذشت چندسال، متقاضیانی در بازار خودروهای کارکرده دارد. اما از آن‌جایی که هزینه‌های نگهداری این خودرو به مراتب بالاتر از سدان‌های رده پایین‌تر کره‌ای است، بسیاری از خریداران از خرید نمونه‌های کارکرده آن امتناع می‌کنند. در حال حاضر هیوندای جنسیس سدان در بازار قیمتی حدود 135 تا 295 میلیون تومان دارد که دلیل این اختلاف قیمت به میزان کارکرد، سال تولید و سلامت خودرو بستگی دارد. به عنوان مثال جنسیس مدل 2010 با کارکردی بیش از 150 هزار کیلومتر و دارای چند لکه رنگ شدگی، ارزشی حدود 135 تا 140 میلیون تومان دارد. اما جنسیس مدل 2013 با کارکردی کمتر از 50 هزار کیلومتر، و بدون تصادف و رنگ شدگی، قیمتی حدود 280 تا 295 میلیون تومان دارد.

جنسیس سدان

جنسیس سدان

در حال حاضر اگر قصد خرید یک سدان نسبتا لوکس با امکانات رفاهی فراوان را دارید، جنسیس سدان می‌تواند گزینه‌ای مناسب برایتان باشد، اما اگر یک خودروی کم خرج و صفر کیلومتر را می‌خواهید خریداری کنید، باید به سراغ سدان‌های کره‌ای نظیر کیا اپتیما و هیوندای سوناتا بروید. زیرا در حال حاضر باتوجه به افزایش تعرفه واردات خودرو و افزایش قیمت خودروهای وارداتی، در بازه قیمتی زیر 300 میلیون تومان گزینه‌های موجود به خودروهای کر‌ای تبدیل شده‌‌اند و دیگر خبری از اروپایی‌های باکیفیت در این رده نیست. البته فولکس‌واگن پاسات تنها گزینه‌ اروپایی است که به تازگی با قیمتی کمتر از 300 میلیون تومان به بازار معرفی شده است. اما پیش بینی می‌شود به محض ورود این خودرو به خیابان‌ها شاهد افزاش قیمت آن در بازار آزاد باشیم.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/4

باسلام خدمت مردم بزرگوار ایران
باتوجه به تصمیم اشتباه وزیرصنعت جدید مبنی بربالابردن تعرفه اونم به بهانه جلوگیری خروج ارز از کشور و حمایت تولید ملی,واینکه ما باید خودروهای ۱۰۵میلیون تومانی را(تازه محاسبه بادلار۴۵۰۰) به مبلغ۳۳۰میلیون بخریم. و ازانجایی که مسولین فکر اسایش و رفاه مردم نیستن و کاری از دست مردم برنمیاید پیشنهاد میشود مردم ماشین های صفرکیلومتر چه داخلی و چه وارداتی خرید نکنن و بجاش از ماشین های کارکرده استفاده و خرید کنن تاحداقل گوشزدی به مسولین بشود.باوربفرمایید هیچ قدرتی از هماهنگی و هم دلی و هم صدایی مردم عزیز نمیتواند طاقت بیاورد.به امید فرداهای بهتر
1396/11/4
خب عزیزم اگه همه بخان کارکرده بخرن یه سونامی دیگه اینبار تو بازار دست دوم راه میفته و قیمتا چند برابر میشه
1396/11/4
پاسات تنها گزینه اروپایی نیست رنو تلیسمان هم هست هست
1396/11/5
هیچ خودروی کارکرده ای جای خودروی صفر رو نمیده!
1396/11/5
دوستان جهت اطلاع بنده دوست دارم جنسیس بگیرم بخاطر همین تحقیقاتی انجام دادم فکر کنم به درد شما بخوره
1- مدل 2012 با 2009 تا2011 فرق در فیس لیفت که برای این ماشین شده موتور ماشین از ام پی آی به جی دی آی تبدیل شده و قدرت موتور از 290 اسب به 330 اسب افزایش یافته به طبع کمپرس داخل سیلندر افزایش و به بنزین حساستر!
2- فرم چراغ جلو تغییر داشته
3- کمک فنر آلمانی به جای کره ای نصب شده با خرابی کمتر و با قیمت ناقابل 12 میلیون تومان!
4- ترمز ماشین تغییر آنچنانی نکرده 100 تا 0 در 42 متر هستش درحالی که آلمان و ژاپن 30 تا 35 متر هستند
5- مزیت هاش : فول سایز آپشن فراوان و نرمی و القائ حس لوکس
در آخر نصیحت بنده سلامت فنی رو به رنگ دار بودن ارجحیت بدهید!
1396/11/5
دوست عزیز یه جایی اشتباه کردید و اون اینکه موتور جی دی ای از 286 به حدود 300 تغیر میکنه و 330 نداریم