موضوعات داغ

انتشار اولین عکس های رسمی از نسل جدید هیوندا سانتافه

عکس مطلب اول
بعد از یک کمپین تبلیغاتی طولانی و انبوهی از عکس های جاسوسی، سرانجام نسل چهارم سانتافه معرفی شد و عکس های رسمی کاملا واضح آن منتشر شد. معمولا جذاب ترین ویژگی سانتافه های قبلی قیمت آنها بود و ظاهر آنها زیاد جلب توجه نمی کرد ولی این SUV جدید که هیچ شباهتی با نسل قبلی خود ندارد از یک طراحی جسورانه همراه با نمای جلوی جذاب بهره می برد که شامل چراغ های جلوی باریک تری است که در ارتفاع بالاتری نصب شده اند و از این نظر مشابه مدل عجیب کونا و کراس اوور هیدروژنی نکسو است که به تازگی معرفی شده است. سانتافه جدید از یک طراحی عضلانی برخوردار است که مطمئنا مورد پسند مشتریان با هر نوع جنسیتی خواهد بود.
جلو پنجره مشترک جدید هیوندا با طرح پله پله که اولین بار در i30 جدید مشاهده شد، نمای جلوی سانتافه را احاطه کرده است و هر دو طرف آن چراغ های مربعی شکل نصب شده اند که ظاهر خاصی به این SUV می بخشند و آن را در این بخش از بازار که به شدت رقابتی است متمایز می کنند. در زمان نگارش این مقاله فقط این عکس ها از نمای خارجی این خودرو در دسترس هستند اما حداقل می توان خطوط برجسته طراحی (خط شخصیت) که از جلو تا عقب خودرو امتداد یافته اند را در عکس ها مشاهده کرد. گلگیرهای مربعی شکل نیز نمای جانبی خودرو را خشن جلوه می دهند. در مورد نمای عقب، عکس های رسمی مربوط به طراحی این خودرو که در ماه ژانویه منتشر شد برای زمان حال کفایت می کنند.

نمای عقب سانتافه جدید

نمای عقب سانتافه جدید

نسل چهارم سانتافه از نظر ابعاد نیز بزرگتر شده است. طول این خودرو 477 سانتی متر، عرض آن 189 سانتی متر و فاصله محوری آن نسبت به قبل بیشتر شده است. طبق گفته هیوندا فضای کابین سانتافه جدید بیشتر و دید آن به بیرون بهتر شده است.
با ورود به کابین این خودرو متوجه خواهید شد که نسبت به نسل قبلی سانتافه کاملا از نو طراحی شده است. بعضی قسمت های کنسول وسط آن با هیوندا کونا مشترک است و صفحه نمایش سیستم سرگرمی از قسمت بالای کنسوط وسط بیرون زده است تا راننده بتواند بدون اینکه چشم خود را از مسیر روبرو بردارد به آن نگاه کند. صفحه پشت آمپر به طور کامل در عکس ها مشخص نیست ولی حداقل اینطور به نظر می رسد که صفحه نمایش میانی آن کاملا دیجیتالی است. داخل کابین طوری به نظر می رسد که انگار از نظر لوکس بودن یک پله پیشرفت کرده است.

کابین سانتافه جدید

کابین سانتافه جدید

هیوندا اطلاعات فنی زیادی در مورد این نسخه جدید منتشر نکرده است ولی با استفاده از مترجم گوگل برای ترجمه متن مربوط به اطلاعیه رسمی این خودرو که در کره جنوبی منتشر شده است می توان به این موضوع پی برد که مدل KDM با موتورهای 2.0 و 2.2 لیتر توربودیزل به همراه یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ بنزینی معرفی خواهد شد. فرقی نمی کند کدام موتور را انتخاب کنید زیرا قدرت تمام این موتورها توسط یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک به هر دو محور منتقل می شود. انتظار می رود این خودرو در بازار امریکا با موتورهای پرحجم تر نیز عرضه شود.
این SUV از تمام تجهیزات ایمنی از جمله سیستم اخطار تصادف از جلو، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم پیشگیری تصادف از جلو و سیستم نور بالای تطبیقی برخوردار است. این خودرو همچنین از سیستم Safe Exit Assist نیز بهره می برد که اگر سرنشین خودرو در حال باز کردن یکی از درهای خودرو باشد و در آن لحظه خودروی دیگری به فاصله نزدیک در حال عبور از کنار خودروی شما باشد، به او اخطار می دهد. این سیستم علاوه بر اینکه اخطار می دهد به صورت خودکار در خودرو را قفل می کند تا باز نشود و از تصادف جلوگیری شود. سانتافه جدید به سیستم دیگری به نام سیستم هشدار سرنشین عقب نیز مجهز است که هنگام پیاده شدن به راننده یادآوری می کند که شخصی در صندلی عقب نشسته است.
نسخه نهایی سانتافه جدید را در نمایشگاه خودروی نیویورک تا پایان ماه بعد خواهیم دید.
به محض اینکه این خودرو به صورت کامل معرفی شود خبر آن در خودروبانک منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/18
طراحی بیرونش عالیه ولی داخل کابین اصلا جالب نیست و همخونی خوبی با بیرونش نداره
1396/11/18
الحق که زیباست
نمیدونم تا کی باید خارجی‌ها رو تحسین کنیم
امیدوارم عمرم کفاف بده و پیشرفت خودروسازی خودمونم در حد کلاس جهانی ببینم
1396/11/19
فقط باید بگم عالیه و خوشنحال کسانی که با این تعرفه های نجومی بتونن بخرنش .یه بوقم بدن ما بزنیم :))
1396/11/19
امیر جان اگه عمرت به انداره حضرت نوح باشه شاید بتونی پیشرفت خودروسازی ایران را ببینی😅😅
1396/11/20
ماشین از لحاظ ظاهری و آپشن خیلی خوبه، من طراخی داخلش رو بیشتر از بیرونش دوست دارم، واقعا حسرت می خورم که صنعت خودرو سازی ما داره روز به روز پسرفت میکنه اما اروپا در سطح بالایی هستند.
1396/11/20
400 سانت که یعنی 4 متر چی نوشتین؟ یعنی ماشین 4 متر بزرگتر شده؟ XD
1396/11/24
انصافا هم داخل و هم بیرون ماشین زیباست اما نمیدونم چرا با دیدنش آدم یاد مشینهای دیگه می افته. کپی برداری کاملاً مشخص و واضحه