موضوعات داغ

معرفی رسمی دو نسخه ویژه از لکسوس به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس برند F

عکس مطلب اول
نسخه ویژه دهمین سالگرد از مدل های RC-F و GS-F که قبلا در اکتبر سال 2017 به نمایش گذاشته شدند، بیانگر یک دهه جدیت لکسوس برای ایجاد تصویری اسپرت از برند خود است. تا به امروز لکسوس LFA که از یک موتور 10 سیلندر نیرو می گیرد سلطان مدل های سری F لکسوس است و بعد از آن RC-F و GS-F قرار می گیرند. پایین ترین رده بندی در خودروهای سری F مربوط به مدل های F-Sport است.
مقامات ارشد و مهندسان لکسوس به معرفی یک جانشین برای LFA علاقه نشان دادند ولی هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است. در آینده نزدیک مدل LC-F خودروی برتر بعدی سری F بعد از LFA خواهد بود و گزارشات حاکی از آن است که این خودروی مسافرتی اسپرت و لوکس به یک موتور V8 توئین توربو مجهز خواهد شد.

لکسوس GS-F نسخه دهمین سالگرد

لکسوس GS-F نسخه دهمین سالگرد

مدل های RC-F و GS-F از همان موتور V8 تنفس طبیعی 5.0 لیتری نیرو می گیرند که زیر کاپوت لکسوس LC500 نیز دیده می شود. این موتور در هر دو خودرو 477 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این دو نسخه ویژه نیز از همین موتور بدون تغییر و با همان قدرت خروجی استفاده شده است و هر دو از گیربکس 8 دنده اتوماتیک سود می برند.
این دو نسخه ویژه به رنگ خاکستری مات رنگ آمیزی شده اند و رینگ های آلومینیومی فورج 10 پره BBS با قطر 19 اینچ در آنها نصب شده است. کالیپرهای ترمز به رنگ آبی هستند و مقدار زیادی فیبرکربن در قسمت های مختلف این دو خودرو به کار رفته است. داخل کابین نیز از دسته دنده گرفته تا تودوزی چرم به رنگ آبی هستند که نوعی سازگاری ایجاد کرده است. سیستم اگزوز تیتانیوم این دو مدل نسبت به مدل استاندارد حدود 7.0 کیلوگرم سبکتر است.
این دو نسخه ویژه که منحصر به بازار ژاپن هستند به صورت محدود تولید خواهند شد که شامل 35 دستگاه RC-F و 25 دستگاه GS-F است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد