موضوعات داغ

افزایش قیمت شدید سوناتا هیبرید بعد از تغییر تعرفه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در روز‌های گذشته شرکت پاکرو سبز قشم، به عنوان یکی از نمایندگی‌های رسمی هیوندای موتورز کره جنوبی در کشور که تنها به ارائه محصولات هیبریدی این خودروساز کره‌ای همچون سوناتا هیبریدی می‌پردازد، در جدیدترین اطلاعیه خود اقدام به ارائه شرایط فروش هیوندای سوناتا LF هیبریدی کرده است. اما یک نکته قابل توجه در شرایط فروش این اتومبیل وجود دارد و آن هم افزایش شدید قیمت اتومبیل خواهد بود که ناشی از افزایش نرخ ارز و همچنین تغییر در تعرفه خودروهای هیبریدی بوده است که تاثیر قابل توجهی بر روی محصولات هیبریدی بازار از جمله هیوندای سوناتا هیبریدی گذاشته است.

هیوندای سوناتا هیبرید

هیوندای سوناتا هیبرید


باتوجه به شرایط فروش جدید اعلام شده از سوی شرکت پاکرو سبز قشم، خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی در 3 تیپ GL، تیپ GLS و تیپ GLS+ به مشتریان عرضه می‌شود که به ترتیب برای سوناتا هیبریدی GL قیمت مصوب 243 میلیون و 900 هزار تومان، برای سوناتا هیبریدی GLS قیمت مصوب 257 میلیون و 900 هزار تومان و همچنین در پایان برای سوناتا هیبریدی GLS+ هم قیمت مصوب 269 میلیون و 900 هزار تومان در نظر گرفته شده است، این درحالیست که برخی ازمدل‌های این اتومبیل قبل از تغییر تعرفه واردات اتومبیل‌های هیبریدی، حتی کمتر از 200 میلیون تومان قیمت داشته‌اند.
به عبارتی دقیق‌تر، هیوندای سوناتا هیبریدی در شرایط فروش آذرماه سال جاری، در تیپ GL به قیمت 181 میلیون و 900 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شد، تیپ GLS با قیمت 198 میلیون و 900 هزار تومان فروخته می‌شد و در نهایت نسخه فول آپشن اتومبیل که تحت عنوان GLS+ شناخته می‌شود، با قیمت 208 میلیون و 900 هزار تومانی در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت، اما حالا با تغییر تعرفه‌های اتومبیل و همچنین افزایش نرخ ارز، به ترتیب شاهد جهش قیمت 62 میلیون، 59 میلیون و 51 میلیون تومانی هستیم!!.

هیوندای سوناتا هیبرید

هیوندای سوناتا هیبرید


در ادامه به گزارش خودروبانک، بد نیست بدانید که سیستم محرک هیوندای سوناتا هیبریدی متشکل از یک پیشرانه درون سوز بنزینی 2 لیتری و یک موتور الکتریکی سنکرونیزه با آهنربای دائمی PMSM است که در مجموع قادر به تولید نیروی حدودا 200 اسب بخاری خواهند بود. به صورت جداگانه، پیشرانه 2 لیتری درون سوز را می‌توان یک موتور چهار سیلندر خطی از نوع GDI دانست که مجهز به سیستم زمانبدنی متغییر سوپاپ‌ها در کنار تایپت‌های هیدرولیکی بوده و می‌تواند حداکثر 156 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و همچنین 193 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 تولید کند که توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال می‌شود.
موتور الکتریکی هیوندای سوناتا LF هیبریدی هم طبق اطلاعات بدست آمده، از نوع الکتریکی سنکرونیزه با آهنربای دائمی PMSM است و نیروی مورد نیاز خود را برای گردش از طریق باتری‌های لیتیوم پلیمر LPB با توان خروجی 56 کیلووات تامین می‌کند که باعث شده حداکثر قدرت تولیدی این موتور به عدد 51 اسب بخار و همچنین گشتاور آن هم به عدد قابل توجه 205 نیوتن متر برسد.

شرایط فروش هیوندای سوناتا هیبرید

شرایط فروش هیوندای سوناتا هیبرید

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/18
کورخونده از شنبه باید بکشه پایین
1396/11/19
سلام,خدا کنه واقعا بیاد پایین,من,برج شش,ی دونه ماشین نوشتم,الان زمان تحویله,120روز کاری,
1396/11/18
خلایق هر چه لایق
1396/11/18
آخه چرا دوباره یادم انداختین؟؟؟؟ تازه رفته بودم پیش روان پزشک
1396/11/19
والله باالله کار درستی نیست.....
مصرف سوخت پایین - الودگی هوا بالاخره یه جور باید کنترل کرد که همش ک نباید دنبال سود باشن..... رقیب داخلی هم نداره مگه جز تابوت متحرک هیبریدی به دست دانشمندان مسلمان در ایران خودرو و سایپا ساخته بشه مردمو بفرستن بهشت......

دولت باید وام مخصوص خرید خودرو هیبریدی بده به مردم حداقل یک خدمتی کرده باشن به اینده گان جهنم مال ک تو جهنم میسوزیم ولی ایندگان نسوزن...

با تشکر و ارزوی عدالت
1396/11/19
لطفا عزیزان خودرو بانک یه مصاحبه ای با این نابغه ها ک تو دولت میگن خودرو هیبریدی فرقی با معمولی نداره و باید تعرفه بیشتر بشه بکنند .......
باید فرهنگ خودرو هیبریدی رو اول جا بندازن بعد برن سراغ خودرو برقی......
1396/11/19
حیف پول که بالای ماشین کره ای زپرتی و بزک شده بدی ، ماشین فقط ژاپنی تویوتا ، نیسان ، میتسوبیشی و لکسوس
1396/11/19
سلام
من ساندور اتومات دارم که مصرف سوختش 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتره. اگر فرض رو هم بر این بذاریم که این ها هیبریدی واقعی نیستن-طبق اظهار نظر کارشناسی!!!!!!!!!-. ولی حداقل جدای بحث امکانات رفاهی مصرف سوخت به مراتب پایین تری دارن. این موضوع که کاملا مشهود و واضحه نیاز به کارشناسی نداره فقط کافیه یه نگاه به درجه ها و آمپر ها کرد
1396/11/20
ماکه اگر تعرفه هیبریدی ها صفر هم بشه ندارین بخریم ولی واقعا باید تعرفه هیبریدی ها اونقدر کم بشه و یا دولت کاری کنه مردم بزای خرید این خودروها ترغیب بشن نه اینکه فرار کنن.
باید قبول کنیم که تاثیر این خودرو در کاهش آلودگی هوا خیلی بهتر از تعطیلی مدارس و راهکارای اینچنینی هستش
1397/3/8
شرکت پاکرو دست ما را گذاشت توی حنا
شش ماه پیش یک سوناتا از این شرکت با قیمت 200 میلیون تومان ثبت نام کردم
و نقدا همه پول آنرا پرداخت کردم . دو ماه پیش موقع تحویل بود که تحویل نداند
الان با شماره گذاری 102 میلیون اضافه از ما گرفتند
کسی نیست به داد این ملت برسد