موضوعات داغ

چهارسیلندر های طوفانی؛ برنامه جذاب هیوندای برای ساخت پیشرانه های جدید سوناتا و i30

عکس مطلب اول
از زمانی که هیوندای آلبرت بیرمن را به کار گرفت در زمینه ایجاد تصویری اسپرت از برند خود موفق عمل کرده است. به دنبال معرفی i30 N و استینگر اکنون وقت معرفی یک موتور 4 سیلندر کاملا جدید با کد Theta III رسیده است.
به گزارش موتورگرف، این موتور 2.5 لیتر حجم دارد و برای دستیابی به حداکثر راندمان و عملکرد از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برد. بخشی از متن که بیشتر از همه اهمیت دارد توضیحات مربوط به دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و نصب این موتور در وسط خودرو است که اشاره ای به این موضوع دارد که از این موتور در یک خودروی اسپرت موتور وسط نیز استفاده خواهد شد.
احتمالا خودروهای مفهومی سری RM هیوندای پیش نمایشی از محصولات آینده این شرکت باشند. نشریه موتورگرف سه نوع مختلف از موتور تتا 3 را ذکر می کند که عبارتند از مدل تنفس طبیعی تزریق مستقیم، مدل توربوشارژ تزریق مستقیم و یک نسخه 2.3 لیتر توربوشارژ تزریق مستقیم برای نصب در وسط یک خودرو.
احتمالا کلاس خودروهای اسپرت که در سلطه پورشه کیمن، آلپاین 110 و آلفارومئو 4C است با رقبای جدید از کره جنوبی روبرو خواهد شد.

هیوندای ولاستر N پرفورمنس

هیوندای ولاستر N پرفورمنس

قدرت موتور 2.5 لیتری برای خودروهای دیفرانسیل جلو تا 280 اسب بخار پیش بینی می شود که در مدل های دیفرانسیل عقب تا 300 اسب بخار هم می رسد. در مورد خودروی اسپرت موتور وسط، حجم این موتور جدید با 200 سی سی کاهش به 2.3 لیتر می رسد ولی قدرت آن تا 350 اسب بخار افزایش می یابد که در حد قدرت تولیدی موتور 2.3 لیتری فورد فوکس RS است.
موتور تتا 3 جانشین موتور 2 لیتری توربوشارژ سانتافه و سورنتو خواهد شد. مطمئنا در دراز مدت، تلفیق این موتور در پیشرانه های هایبرید و پلاگین هایبرید (از جمله نسل بعدی سوناتا) بخشی از اقدامات زیست محیطی هیوندای خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/11
با سلام و احترام حضور همه ماشین دوستای عزیز
دارید میبینید کره چه پیشرفتی کرده، البته ایران خودرو هم یواش یواش داره موتور ۴۰۵ رو بومی سازی میکنه!
1396/12/11
واقعا چی میشه گفت غیر از اینکه کارشون درسته