موضوعات داغ

معرفی نسل جدید ب ام و X4؛ جدید ترین کراس اوور اسپرت با احتمال عرضه در بازار ایران

عکس مطلب اول
در نگاه اول تفاوت زیادی بین بی ام و X4 جدید که اخیرا رونمایی شده است و نسل فعلی این کراس اوور زیبا به چشم نمی خورد. با اینکه طراحی خارجی آن تغییر قابل توجهی نکرده است ولی این خودروساز آلمانی برای اینکه توانایی رقابت در این سگمنت رقابتی را حفظ کند نسل جدید این خودرو را ارتقا داده است. این خودرو در جولای 2018 وارد بازار امریکا می شود.
X4 جدید از یک جلوپنجره بزرگتر برخوردار شده است ولی از جهات دیگر شبیه نسل قبلی خود است. با وجود شباهت ظاهری، طول X4 جدید 76.2 میلی متر، فاصله محوری آن 53.3 میلی متر و عرض آن 35.6 میلی متر افزایش یافته ولی ارتفاع آن 2.54 میلی متر کاهش یافته است. فضای پای سرنشینان عقب نیز 25.4 میلی بیشتر شده است. با وجودی که X4 جدید از نسل قبلی خود بزرگتر است ولی ضریب آیرودینامیک آن 10 درصد بهبود یافته است.

بی ام و X4 جدید

بی ام و X4 جدید

بی ام و طیف وسیعی از امکانات استاندارد از جمله چراغ های جلوی LED را برای X4 جدید تدارک دیده است. تمام مدل های X4 جدید از صفحه نمایش 10.25 اینچی سیستم سرگرمی همراه با سیستم ناوبری در بالای کنسول وسط برخوردار خواهند شد. از سیستم های ایمنی این خودرو می توان به سیستم اخطار تصادف از جلو، سیستم کاهش تصادفات شهری و سیستم شناسایی عابرین پیاده اشاره کرد. مونروف پانورامیک و سیستم تهویه مطبوع 3 کاناله جزو امکانات لوکس X4 جدید هستند.
تزئینات چوب بلوط به رنگ تیره و کروم با جلای مروارید جلوه لوکس کابین را افزایش می دهند.
مدل پایه X4 جدید xDrive30i است که با یک موتور 4 سیلندر خطی 2.0 لیتری توربوشارژ با 248 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور عرضه می شود. تنها گیربکس موجود برای این خودرو 8 دنده اتوماتیک است که قدرت موتور را به هر 4 چرخ منتقل می کند. شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر این مدل 6.0 ثانیه است و قیمت آن از 50.450 دلار آغاز می شود.

داشبورد X4 جدید

داشبورد X4 جدید

خریدارانی که طالب عملکرد سریعتر هستند می توانند مدل M40i را انتخاب کنند که موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری آن که مجهز به توربوشارژر است 355 اسب بخار قدرت و 495 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این مدل نیز مجهز به گیربکس 8 دنده اتوماتیک و سیستم 4 چرخ محرک است ولی شتاب صفر تا 96.5 کیلومتر آن تنها 4.6 ثانیه است. M40i از امکاناتی برای بهبود عملکرد مانند دیسک ترمزهای بزرگتر و سیستم تعلیق با ضربه گیرهای تطبیقی نیز بهره مند می شود. قیمت رده های تجهیزاتی بالای این مدل از 60.450 دلار شروع می شود.
بی ام و تمام جزئیات مربوط به X4 را فاش نکرده است ولی این خودرو از امکانات فراوانی برخوردار است. خریداران می توانند با انتخاب امکاناتی از قبیل کروز کنترل تطبیقی، سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم شتابگیری و ترمزگیری خودکار در ترافیک و دوربین پارک با دید 360 درجه خودروی خود را مجهز به فناوری های پیشرفته تر کنند.
در نهایت ذکر این نکته واجب است که با توجه به ممنوعیت ورود خودروهایی با قیمت پایه بیش از 40 هزار دلار به بازار ایران، ورود یا عدم ورود نسل جدید ب ام و ایکس 4 در هاله ای از ابهام قرار دارد و باید در این خصوص منتظر ماند و دید که نتیجه چه خواهد شد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/26
واقعا فوق العادس.امیدوارم بتونه وارد بازار ایران بشه.
1396/11/26
متاسفانه استاندارد های ایرانو نمیتونه پاس کنه ،باید تلاش بیشتری کنه.
1396/11/26
"در نهایت ذکر این نکته واجب است که با توجه به ممنوعیت ورود خودروهایی با قیمت پایه بیش از 40 هزار دلار به بازار ایران، ورود یا عدم ورود نسل جدید ب ام و ایکس 4 در هاله از ابهام قرار دارد و باید در این خصوص منتظر ماند و دید که نتیجه چه خواهد شد"
کجاش ابهام داره دقیقا...قیمت این خودرو ۵۰هزار دلاره حداقل مصوبه هیات دولت هم بالای ۴۰ هزار دلار را ممنوع کرده دیوان عدالت اداری هم حداقل بد هرچی مخالف باشه با این بخش از مصوبه مشکلی نداره ...واقعا کجای این موضوع برای نویسنده محترم مبهم بوده ؟
1396/11/26
اول تشکر میکنم از نویسنده محترم بابت ارائه مطالب خوب و به روز ولی انتقادی هم دارم چون این مورد چند بار در خودروبانک تکرار شده...اینی که نوشتین احتمال حضور در بازار ایران دقیقا چه طور میخواد بیاد؟اینکه هم ساخت آمریکا هست و هم قیمتش بالای 40 هزار دلاره و همین نسل اولش هم الان حدود یکساله وارد نمیشه پس لطفا چیزی بگین که امکانش باشه
1396/11/26
فرقی ک به حال ما نمیکنه.بالاترین خودرویی ک میتونیم سوار شیم انواع پرایدها در مدل های مختلف از 111 تا 2344 ایناس !! خخ