موضوعات داغ

جیلی SL؛ سدانی کوچک و مدرن با شانس حضور در بازار ایران

عکس مطلب اول
یک خودروی زیبای دیگر از جیلی! جیلی SL با اینکه اسمی مشابه رودستر معروف مرسدس بنز دارد ولی چیزی جز یک سدان کوچک نیست که در نیمه دوم امسال در بازار خودروی چین معرفی خواهد شد. جایگاه این خودرو بین مدل های Emgrand GL و Borui است. قیمت این خودرو از حدود 100 هزار یوان آغاز خواهد شد. برای این خودرو دو موتور در نظر گرفته شده است: یک موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 136 اسب بخار و یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتر توربوشارژ با قدرت 133 اسب بخار. بله شاید عجیب باشد ولی موتور اول با اینکه تعداد سیلندر و حجم آن کمتر است قدرت آن 3 اسب بخار بیشتر است. البته گشتار موتور 1.4 لیتری 215 نیوتن متر است که 35 نیوتن متر بیشتر از نمونه 1.0 لیتری است.
طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4680، 1785 و 1460 میلی متر است و فاصله محوری آن نیز 2670 میلی متر است. در مقایسه با امگرند GL 48 میلی متر درازتر، 4 میلی متر باریک تر و 10 میلی متر کوتاه تر بوده و فاصله محوری آن 20 میلی متر بیشتر است.
در نمای جلوی این خودرو جلوپنجره شاخص جیلی با طراحی موج کوچک آب خودنمایی می کند. دو طرف جلوپنجره توسط چراغ های زاویه دار جلو احاطه شده است و در بخش پایین سپر دریچه های بزرگ ورودی هوا به چشم می خورند.

نمای عقب جیلی SL

نمای عقب جیلی SL

به نظر می رسد جیلی از نظر طراحی مسیر درستی را در پیش گرفته است ولی از نظر سیستم های سرگرمی و اطلاع رسانی و فناوری تولید خودروهای الکتریکی از دیگران عقب است. جیلی باید سریع خودش را به قافله برساند وگرنه با خطر از دست دادن سهم فروش خود در بازار روبرو است، البته شاید بیش از حد سرگرم خریدن شرکت های خودروسازی دیگر است که وقتی برای این کارها ندارد!
گفتنی است که با توجه به فعال شدن مجدد برند جیلی در بازار کشورمان، خودروهایی نظیر SL نیز از شانس قابل توجهی برای عرض اندام در جاده های ایران زمین برخوردارند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/7
کم کم داریم به اوج تکنولوژی خودروهای چین میرسیم که تا 5سال دیگه باید واسه خودرو چین بالای 150م هزینه کرد اما اون موقع کیفیتش با کره ای ها یکیه
1396/12/7
سلام مرسی از خبر هاتون...... ولی یه انتقاد کنم بابا یه چند تا ماشین تست و بررسی کنید فقط اون چنتا بود اونم بعد کلی غیبت....الانم که جدیدا هیچی....من به شخصه به خاطر علاقه دیوانه واری که به ماشین دارم همه سایت ها رو سر میزنم روزی چند بار ولی از قدیم خودرو بانک بوده و با تست و بررسی هاش.....ما خودرو بانک و خیلی دوست داریم ولی خدایش چند وقته یه فیلم نذاشتین...ببخشید اگه اینجور انتقاد کردم....
1396/12/8
طرح جلو کپی ولوو و طرح عقب بی ام دبلیو و طرح جانبی هم کاملا داغون
1396/12/8
این چه حرفیه میزنی ؟ بیخیال نمیشید انقدر میگید کپیه فلان ماشینه ؟ ماشین به این خوشگلی طراحی کرده ! بسه دیگه
1396/12/8
هادی عزیز اولا الان بخشی از ولوو برای جیلی هستش پس حق دارند از تکنولوژی ولوو استفاده کنن . ضمنا به نظر من این ماشین نه شباهتی به ب ام و داره نه به ولوو .
دوما چینی ها دیگه به تکنولوژی جهانی حداقل در صنعت خودرو سازی رسیدن اما بعضی ها مثل شما هم چنان در حال بد گویی درباره این ماشین ها هستند و باعث می شن که وقتی میخواهیم یک خودروی چینی رو بفروشیم کلی ضرر کنیم
1397/3/28
نمیشه شماها دهنتونو ببندین هی کپی کپی خودتون چی تولید میکنید که به اینا میگین کپی مونتاژ ماشینای 40سال پیش فرانسه ها فقط میخوایین یه چیز بگین