موضوعات داغ

تیز و فرز؛ بهترین خودروهای شهری جهان در سال 2018

عکس مطلب اول
در گذشته رانندگی با خودروهای کوچک مجهز به گیربکس اتوماتیک عذاب آور بود، زیرا این خودروها موتورهای ضعیفی داشتند و اضافه کردن گیربکس اتوماتیک به آنها باعث می شد حتی از قبل هم کندتر شوند زیرا گیربکس اتوماتیک اتلاف نیروی بیشتری نسبت به گیربکس دنده ای دارد. علاوه بر این عملکرد و واکنش کند گیربکس اتوماتیک تجربه رانندگی تلخی را با خودروهای کوچک رقم می زد.
با این حال خودروهای اتوماتیک کوچک برای نوع خاصی از افراد مناسب هستند. افرادی که تازه در امتحان رانندگی قبول شده اند ولی هنوز اطمینان کافی برای نشستن پشت فرمان خودرو را ندارند، می توانند به جای رانندگی با خودروهای دنده دستی خودروهای اتوماتیک کوچک را انتخاب کنند تا بتوانند تمرکز خود را صرف افزایش اطمینان خود در رانندگی کنند. این روزها رانندگی با این نوع خودروها سختی های گذشته را ندارد و اگر رانندگی با آنها را تجربه کنید شاید دیگر هیچ وقت سراغ خودروهای دنده دستی نروید.
نسل جدید خودروهای اتوماتیک کوچک قدرت کافی برای عقب نماندن از ترافیک را دارند و بعضی از آنها مجهز به گیربکس های دو کلاجه اتوماتیک هستند که تعویض دنده سریع و نرمی دارد و باعث می شود تجربه رانندگی با این خودروها ناخوشایند نباشد.
از دیگر مزیت های این خودروها سایز کوچک آنهاست که رانندگی در شهر و پارک کردن با آنها را آسانتر می کند.
با پیدایش گیربکس CVT خودروهای کوچک اتوماتیک بیشتری وارد بازار شدند زیرا هزینه تولید این گیربکس پایینتر بود و فضای کمتری اشغال می کرد. شرکت هلندی داف جزو اولین خودروسازانی بود که از گیربکس CVT در مدل 600 استفاده کرد. موتور داف 600 دو سیلندر 600 سی سی بود و تنها 19 اسب بخار قدرت داشت ولی مجهز به گیربکس CVT بود که داف آن را Variomatic می نامید و نیازی به تعویض دنده نداشت. با اینکه این خودروها کند و پر سر و صدا بودند ولی عده زیادی را به مقصد می رسانند. علت اینکه قبل از پیدایش گیربکس CVT تعداد خودروهای اتوماتیک کوچک در بازار کمتر بود هزینه بیشتر تولید و مشکل کمبود فضا برای نصب گیربکس های اتوماتیک معمولی مجهز به مبدل گشتاور در خودروهای کوچک بود.
بنابراین گیربکس CVT باعث شد خودروهای اتوماتیک کوچک با قیمت ارزان تری در دسترس عموم قرار گیرند ولی تجربه رانندگی خوشایندی را ایجاد نمی کردند. قطعا گیربکس های اتوماتیک دو کلاجه نحوه رانندگی با خودروهای کوچک را بسیار بهبود دادند و ضمنا افزایش مصرف سوخت خودروهای کوچک با گیربکس های دو کلاجه مانند دیگر گیربکس های اتوماتیک بالا نیست.
هر نوع گیربکس اتوماتیکی را انتخاب کنید قاعده رانندگی یکسانی دارد: فقط کافیست خودرو را روشن کنید، گیربکس را از حالت پارک خارج کرده و روی حالت Drive قرار دهید و حرکت کنید. در بیشتر گیربکس های اتوماتیک قابلیت انتخاب دنده ها به صورت دستی وجود دارد که می توانید با تغییر موقعیت اهرم تعویض دنده به قسمتی که با علامت مثبت و منفی مشخص شده است این کار را انجام دهید یا در بعضی خودروهای اسپرت از شیفترهای پشت فرمان برای سبک یا سنگین کردن دنده ها استفاده کنید.

در ادامه با فهرست 10 خودروی کوچک اتوماتیک برتر در بازار انگلستان در سال 2018 آشنا خواهید شد:

1 – اشکودا فابیا DSG
اشکودا فابیا DSG

اشکودا فابیا DSG



2 – فولکس واگن پولو DSG
فولکس واگن پولو DSG

فولکس واگن پولو DSG



3 – هیوندای i10 اتوماتیک
هیوندای i10 اتوماتیک

هیوندای i10 اتوماتیک



4 – مینی کوپر اتوماتیک
مینی کوپر اتوماتیک

مینی کوپر اتوماتیک



5 – فورد فیستا پاورشیفت
فورد فیستا پاورشیفت

فورد فیستا پاورشیفت



6 – سیتروئن C3 EAT6
سیتروئن C3 EAT6

سیتروئن C3 EAT6



7 – رنو کلیو EDC
رنو کلیو EDC

رنو کلیو EDC



8 – مزدا 2 اتوماتیک
مزدا 2 اتوماتیک

مزدا 2 اتوماتیک



9 – کیا ریو اتوماتیک
کیا ریو اتوماتیک

کیا ریو اتوماتیک



10 – آئودی A1 S-Tronic
آئودی A1 S-Tronic

آئودی A1 S-Tronic

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/2
سلام
مدیریت محترم سایت خودرو بانک
لطفا در تایید نظرات ثبت شده در سایت دقت کامل گردد.

نظر کاربر ( ایران آزاد ) در تضاد با قوانین مربوط به فضای مجازی میباشد .

با تشکر