موضوعات داغ

تبدیل شاخه لوکس هوندا به وانت؛ خلاقیت چینی ها برای ساخت وانت آکورا

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
هوندا محصولات متنوعی دارد از خودروهای وانت گرفته تا محصولات لوکس آکورا. با این وجود هوندا هیچ وانتی را با برند آکورا تولید نمی کند اما اخیرا چینی ها اینکار را به جای هوندا انجام داده اند.
خودرویی که در تصاویر مشاهده می کنید را نباید نسخه ای پیکاپ از خودروی آکورا MDX داسنت بلکه این خودرو ی اتومبیل چینی با نام Gold Cup S70 است. این پیکاپ دوکابین از نوع چهار درساخت کشور چین است و یک پیکاپ به شمار می رود که نمای جلویی آن کاملا مشابه محصولات آکورا است. البته باید گفت طراحی جلوی این خودرو تا سال ها توسط آکورا مورد استفاده قرار گرفته است اما از امسال آکورا این سبک طراحی را رها کرده است و به سراغ طرح جدیدی رفته است .
داخل کابین این وانت نیز به محصولات آکورا شباهت زیادی دارد که در این بین باید به تودوزی، غربیلک فرمان چندمنظوره و صفحه نمایش بزرگ سیستم مالتی مدیا اشاره کرد.

Gold Cup S70

Gold Cup S70

در خصوص بخش فنی این وانت باید اشاره کنیم که نیروی مورد نیاز آن از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو تامین می شود که می تواند 154 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را تولید کند که از طریق یک گیربکس دستی به چرخ ها انتقال پیدا می کند.
قدرت این خودرو از یک آکورا MDX و یا یک هوندا Ridgeline کمتر است چون هر دوی خودروهای نام برده دارای موتورهای 6 سیلندری هستند که 3.5 لیتر حجم داشته و می تواند بین 280 تا 290 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور تولیدی هر دوی این مدل ها نیز بیش از 350 نیوتن متر است. اما مشکل اینجاست که نه MDX به صورت وانت در بازار موجود است و نه Ridgeline با برند آکورا در بازار عرضه می شود.

Gold Cup S70

Gold Cup S70

در این بین باید اشاره کنیم که خودروسازان لوکس زیادی هستند که به تولید وانت نیز اقدام کرده اند که در این بین می توان به مرسدس بنز X کلاس، کادیلاک اسکالید EXT، لینکلن بلکوود و مارک LT اشاره کرد.
اما با توجه به اینکه هیچ یک از برندهای لوکس ژاپنی همانند لکسوس و اینفینیتی اقدام به تولید وانت نکرده اند بعید است که آکورا دست به چنین اقدامی بزند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد