موضوعات داغ

پورشه تولید مدل های دیزلی را متوقف می کند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
پورشه اعلام کرده که تولید مدل های دارای موتور دیزلی را متوقف کرده است. به گزارش اتوکار این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که این کمپانی از تولید مدل جدید کاین دیزلی صرف نظر کرد. در ادامه همین تصمیم پورشه اعلام کرد که تولید ماکان دیزلی و پانامرای دیزلی را نیز متوقف خواهد کرد.
در حالی که بسیاری از کارشناسان حدس می زنند که دلیلی از دلایل چنین تصمیمی به رسوایی خودروهای دیزلی گروه فولکس‌واگن برمی‌گردند اما سخنگوی پورشه این تصمیم را یک تحول در راستای تولید خودروهای دوستدار محیط زیست عنوان کرده است و گفته است پورشه تمرکز خود را روی خودروهای سبزتری همانند پانامرای پلاگین هیبریدی و مدل آینده Mission E معطوف خواهد کرد.

پورشه پانامرا

پورشه پانامرا

همچنین برخی کارشناسان معتقدند که پورشه با این تصمیم قصد دارد تا خود را با مقررات جدید اروپا وفق دهد دهد. از دیگر دلایل توقف تولید خودروهای دیزلی پورشه فروش کم و محبوبیت پایین این مدل‌ها است. برای مثال مدل دیزلی ماکان اس دارای فروش بسیار جزئی در مقایسه با سایر مدل های این خودرو است و پانامرا 4S دیزلی نیز تنها 15 درصد از کل فروش پانامرا را به خود اختصاص داده است.

پورشه پانامرا

پورشه پانامرا

گرچه یکی از منابع داخلی کمپانی پورشه گفته است که این تصمیم چندان لازم الاجرا نبود اما مدیر اجرایی پورشه اولیور بلوم گفته است که خودروهای دیزلی چندان برای پورشه اهمیتی ندارند چراکه این خودروها به زحمت 15 درصد از کل فروش جهانی پورشه را تشکیل می‌دهند. مدیر اجرایی پروژه همچنین به این نکته اشاره کرد که خودروهای دیزلی محبوبیت خوبی در اروپا دارند و پورشه موتورهای دیزلی خود را از سایر کمپانی ها نظیر آئودی تامین می کرد. گرچه تصمیم پورشه در مورد خودروهای دیزلی بسیار بدبینانه به نظر می رسد اما مدیر اجرایی پورشه به این نکته نیز اشاره کرد که کاین دیزلی برای مشتریان اروپایی از اهمیت بالایی برخوردار است اما با این وجود پورشه موتورهای دیزلی را رها و به سراغ مدل‌های کم‌تر آلاینده همانند نسخه‌های پلاگین هیبریدی خواهد رفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد