موضوعات داغ

هیوندای نسخه برقی کونا را به بازار عرضه می کند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای قصد دارد تا تعداد خودروهای برقی خودرو در بازار استرالیا تا پایان سال ۲۰۱۸ از یک مدل به دو مدل افزایش دهد. در حال حاضر تنها مدل برقی هیوندای یونیک هاچ بک در بزرگ استرالیا موجود است اما به زودی قرار است نسخه الکتریکی هیوندای کونا نیز به جمع محصولات برقی هیوندای در بازار قاره اقیانوسیه بپیوندد. با اینکه هیوندای به طور رسمی خبر را تایید نکرده است اما منابع داخلی این خودرو ساز گزارش دادند که هیوندای در حال کار بر روی مدل برقی خودروی کراس اوور کونا است. این خودرو در سه ماهه آخر سال و با قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار استرالیا وارد بازار خواهد شد. هیوندای کونا الکتریکی قرار است در بیست و هفتم فوریه در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شود و از اواسط سال ۲۰۱۷ وارد بازار اروپا بشود.
این خودرو در حقیقت دو مشخصه مد نظر خریداران را با خود به همراه دارد نخست این که آلایندگی آن صفر است و دوم این که یک خودروی شاسی بلند است. هیوندای کونا الکتریکی در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد که مدل قدرتمند آن قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار خواهد داشت ضمن اینکه گشتاور بالای موتور های الکتریکی کمک خواهد کرد که این خودرو از نظر حرکتی محصولی بسیار سریع باشد. در خصوص شعاع حرکتی نیز هیوندای ادعا کرده است که این خودرو توانایی حرکت تا برد حدود ۴۷۰ کیلومتر را با هر بار شارژ دارد.

هیوندای کونا

هیوندای کونا

هیوندای کونا الکتریکی در کنار دو مدل بنزینی در بازار استرالیا عرضه خواهد شد که در حال حاضر بالاترین مدل بنزینی این خودرو با پیشرانه توربوشارژر دار و سیستم چهار چرخ محرک با قیمت ۳۶ هزار دلار استرالیا در این کشور به فروش می رسد اما قیمت ۵۰ هزار دلاری هیوندای کونای الکتریکی این خودرو را در برابر خودروهای سطح بالاتری همچون بی ام و X2 و آئودی Q2 قرار خواهد داد. هرچند هر دوی این راه های آلمانی خودروهای بنزینی هستند.
از آنجایی که زمان ورود به بازار این خودرو برای اواخر سال برنامه ریزی شده است باید گفت که هیوندای کمی برای ورود به بازار خودروهای برقی دیر جنبیده است چون با توجه به قوانین زیست محیطی شدید و افزایش آگاهی خریداران و تمایل آنها به خریداری خودروهای بدون آلایندگی هم اکنون تقاضای بسیار زیادی برای خودروهای برقی در بازار آسیا آمریکای شمالی و اروپا وجود دارد.
هیوندای در مورد مدل یونیک نیز دچار تاخیر شده است به طوری که هم اکنون باید تمامی مدل های آن در بازار استرالیا عرضه می شدند اما هیوندای در عرضه این خودرو کمی تاخیر کرده است. هیوندای یونیک در سه نسخه هیبریدی معمولی، هیبریدی پلاگین و تمام الکتریکی در بازار عرضه خواهد شد.

هیوندای یونیک

هیوندای یونیک

نسخه تمام برقی هیوندای یونیک می تواند با هر بار شارژ ۲۸۰ کیلومتر را طی کند و قدرت موتور آن نیز ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۹۵ نیوتون متر است. نیروی مورد نیاز این خودرو از یک باتری لیتیوم یون پلیمر تامین می‌شود که دارای ظرفیت ۲۸ کیلو وات ساعت است.
کره ای ها در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ هستند به طوری که طبق برنامه‌ریزی آنها تا این سال هیوندای ۳۸ خودرو با آلایندگی بسیار پایین را در سبد محصولات خود خواهد داشت که این خودروها شامل اتومبیل های سلول سوختی هیدروژنی نیز می شود. اگر هیوندای بتواند یونیک و کونا های الکتریکی را تا پایان سال وارد بازار کنند به این ترتیب این محصولات رقیبی سرسخت برای نیسان لیف، بی ام و i3 و رنو Zoe خواهد بود.
اصلی ترین برگ برنده هیوندای کونا در بازار را باید شاسی بلند بودن این خودرو دانست که آن را در سطحی کاملا متفاوت با سایر خودروهای برقی قرار می دهد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد