موضوعات داغ

محبوب ترین SUVها و کراس اوورهای سال 2018 – بخش دوم

عکس مطلب اول
شکی وجود ندارد که خریداران علاقه فراوانی به SUVها و کراس اوورها دارند و محبوبیت این خودروها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. یک SUV خوب باید مزیت های یک خودروی خانوادگی خوب یعنی ایمنی و راحتی را داشته باشد و در عین حال فضای بیشتر و جنبه های کاربردی وسیع تری را ارائه دهد. در SUVها دید بهتری رو به جلو دارید و هنگامی که خارج از منزل پارک شده باشند نمای بهتری دارند. جالب اینجاست که بهترین SUVهای سال 2018 خودروهای بسیار کم مصرفی هستند و بعضی از آنها گنجایش 7 سرنشین و تمام آنها فضای حمل بار بزرگی دارند.
با اینکه بعضی از این SUVها مهارت های آفرودی قابل توجهی دارند، تعداد قابل توجهی از آنها مخصوص رانندگی در مسیرهای غیرآفرودی ساخته شده اند و خریداران آنها را بیشتر به خاطر جذابیتی که دارند انتخاب می کنند تا جنبه های کاربردی. به همین دلیل بسیاری از آنها با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می شوند تا مصرف سوخت و آلایندگی آنها کاهش یابد و هزینه های نگهداری آنها نسبت به خودروهای دو دیفرانسیل در حد قابل توجهی پایینتر باشد.

در قسمت اول این مقاله با 5 شاسی بلند محبوب آشنا شدید. در این بخش 5 مدل محبوب دیگر را معرفی می کنیم.

6 – رنو کولئوس SUV
رنو کولئوس SUV

رنو کولئوس SUV

رنو کولئوس ارتباط نزدیکی با نیسان ایکس تریل دارد. کولئوس یک SUV بزرگ است که به صورت 7 نفره عرضه نمی شود ولی فضای بار 565 لیتری آن با خواباندن صندلی های عقب تا حدود 1800 لیتر قابل گسترش است. این خودرو با تعدادی موتور دیزل و یک موتور بنزینی 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی که مشترک با ایکس تریل است عرضه می شود. موتورهای دیزلی کولئوس مصرف بسیار پایین و گشتاور بالایی دارند و سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک تنها با موتور 2.0 لیتری دیزل به صورت استاندارد ارائه می شود. برای افرادی که فقط به ارتفاع بلند و کابین جادار یک SUV نیاز دارند، هزینه نگهداری مدل های تک دیفرانسیل کولئوس نسبت به مدل های دو دیفرانسیل پایینتر است.

7 – لندروور دیسکاوری SUV
لندروور دیسکاوری SUV

لندروور دیسکاوری SUV

نسل اول دیسکاوری خودرویی بود که به تولید SUVها رونق بخشید و به همین دلیل جدیدترین مدل آن یکی از بهترین ها در کلاس خودش است. دیسکاوری جدید جادار، کاربردی و لوکس تر از همیشه است ولی قابلیت های آفرودی آن افت نکرده است. به لطف سیستم پیشرفته Terrain Response می توان تنها با چرخاندن یک دکمه این خودرو را برای عبور از مسیرهای مختلف مانند گل، شن و برف تنظیم کرد. حتی اگر از دیسکاوری استفاده آفرودی ندارید باز هم یک خودروی خانوادگی 7 نفره و راحت است که رانندگی در جاده و اطراف شهر با آن بسیار لذت بخش است. دیسکاوری یک خودروی همه فن حریف است و برای افرادی که در حومه شهر زندگی می کنند کاملا ایده آل است.

8 – آئودی Q5 SUV
آئودی Q5 SUV

آئودی Q5 SUV

هدف از تولید این خودرو متمایز کردن خریدارانی است که به کیفیت خودرو به اندازه قابلیت ها و جنبه های کاربردی آن اهمیت می دهند. آئودی Q5 یک خودروی بسیار خوش ساخت است که با رقبایی مانند بی ام و X3 و ولوو XC60 رقابت می کند. Q5 یکی از بهترین کابین ها در کلاس خودش را دارد که از مواد با کیفیت ساخته شده و طراحی مدرنی دارد. این خودرو نیز مانند دیگر مدل های آئودی با انتخاب وسیعی از موتورها عرضه می شود که تمام آنها تعادل خوبی بین عملکرد و مصرف سوخت برقرار می کنند. تمام مدل های Q5 از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک عالی آئودی یعنی کوآترو بهره می برند که این SUV لوکس را به یک خودروی توانمند تبدیل می کند.

9 – فولکس واگن تیگوان
فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان

خودروی SUV متوسط فولکس واگن یک خودروی خانوادگی همه جانبه است که موفقیت نسل قبلی خود را ادامه می دهد. تیگوان تلفیقی از جاداری، راحتی و جنبه های کاربردی همراه با سیستم چهار چرخ محرک 4Motion است که می توان این سیستم را با اکثر موتورها سفارش داد. خریدارانی که دنبال کاهش هزینه ها هستند می توانند مدل های دیفرانسیل جلو با موتورهای پایه 1.4 لیتری بنزینی یا 2.0 لیتری دیزلی را انتخاب کنند. قویترین مدل این خودرو از موتور 2 لیتری دیزل با دو عدد توربوشارژر نیرو می گیرد که 237 اسب بخار قدرت دارد و این SUV را در عرض 6.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رساند! فضای مناسب برای 5 نفر، گنجایش حمل بار 615 لیتر، راحتی و کیفیت ساخت عالی از عواملی هستند که تیگوان را به یک گزینه ایده آل تبدیل می کنند.

10 – جگوار E-Pace
جگوار E-Pace

جگوار E-Pace

به دنبال موفقیت مدل بزرگتر F-Pace، جگوار با مدل E-Pace وارد کلاس SUVهای کوچک شد. این خودرو با وجود شباهت ظاهری به F-Pace بیشتر خصوصیات آن مشابه رنجروور ایووک است. این خودرو هندلینگ چابکی دارد و انحراف عرضی بدنه آن کم است و به همین دلیل یکی از بهترین تجربه های رانندگی در کلاس خودش را ارائه می دهد. این خودرو با دو موتور بنزینی و سه موتور دیزلی عرضه می شود که سیستم 4 چرخ محرک بنابر سفارش در مدل های پایه نصب می شود. با توجه به رابطه نزدیکی که بین جگوار و لندروور وجود دارد می توان با اطمینان پیش بینی کرد که E-Pace در مسیرهای آفرودی در برابر رقبایی مانند بی ام و X1 و آئودی Q3 سربلند بیرون می آید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد