موضوعات داغ

انقلاب بزرگ ایلان ماسک؛ آمار تولیدات تسلا از مرز 300 هزار دستگاه گذشت

عکس مطلب اول
تسلا در پایان سال 2017 بیش از 286 هزار دستگاه خودروی الکتریکی تولید کرد و با وجود مشکلاتی که در تولید تسلا مدل 3 به وجود آمد، با 29.870 دستگاه رکورد سه ماهه تولید خودرو را شکست. با اینکه آمار تولید خودرو در شرکت تسلا به صورت فصلی اعلام می شود و آمار تولید بهار 2018 هنوز اعلام نشده است، طبق گزارش نشریه Electrek، تسلا در بیانیه ای به سهامداران تایید کرد که از مرز تولید 300 هزار دستگاه خودرو عبور کرده است.
طبق گزارشات، ایلان ماسک تمام الزامات را برآورده کرده است به جز یک مورد و آن دستیابی به سود 30 درصد طی 4 فصل متوالی است. یکی از اهداف برنامه جبران خسارت قدیمی او رسیدن به مرز تولید 300 هزار دستگاه خودرو بوده است. ماسک امیدوار است که تسلا بتواند تنها با فروش کامیون های خود تا سال 2023 به آمار فروش سالیانه 6 رقمی دست یابد که این شرکت را به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری تبدیل می کند.

خط تولید تسلا

خط تولید تسلا

فقط نیسان در تولید خودروی الکتریکی از تسلا پیشی گرفته است و در اوایل ژانویه فروش نیسان لیف از مرز 300 هزار دستگاه عبور کرده است، گرچه برتری سه ساله نیسان لیف در تولید انبوه خودروهای الکتریکی نسبت به تسلا، باعث می شود حتی با وجود به روز رسانی لیف برای امسال، جهش تسلا در سال 2018 ممکن به نظر برسد. نقطه ضعف لیف در برابر تسلا این است که یک هاچبک کوچک است زیرا در بازار فعلی تمایل خرید به سوی SUVها و کراس اوورهایی مانند تسلا مدل X و Y است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد