موضوعات داغ

دست یابی جیلی به مدرن ترین تکنولوژی خودروهای برقی؛ ولوو XC40 تمام الکتریکی در راه است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از تایید اولین پیشرانه 3 سیلندر ولوو برای XC40، حال این خودروساز سوئدی تایید کرده است که یک سیستم محرک تمام الکتریکی برای ولوو XC40 در راه خواهد بود.
طبق ادعای منابع خبری، شرکت خودروسازی ولوو زیر چتر حمایت "جیلی" به عنوان کمپانی خودروسازی مادر، در نظر دارد تا یک سیستم محرک تمام الکتریکی برای XC40 عرضه کند که در برنامه ریزی‌های اولیه این شرکت، متشکل از 2 موتور الکتریکی بر روی چرخ جلو و چرخ عقب بوده و همچنین مجموعه باتری‌های آن با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، می‌توانند تا حداکثر 500 کیلومتر محدوده حرکتی داشته باشد که انتظار می‌رود توسعه آن تا پایان سال 2019 میلادی تمام شده و به مشتریان عرضه شود.

ولوو XC40

ولوو XC40


شاید ولوو XC40 یک سیستم محرک تمام الکتریکی دریافت کند، اما پیش از این شرکت خودروسازی ولوو تایید کرده بود که اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت، یک محصول "هاچ بک" سایز بزرگ و یا "کراس اوور" خواهد بود که برمبنای طرح کانسپت 40.2 توسعه پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که این طرح کانسپت به همراه خودروی سدان 40.1 در نمایشگاه اتومبیل پاریس 2016 معرفی شد، اما حالا کمپانی خودروسازی ولوو در نظر دارد تا با استفاده از پلتفرم CMA و همچنین ویژگی‌های ظاهری این اتومبیل کانسپت، اولین محصول تمام الکتریکی خود را تا سال 2019 میلادی راه اندازی کند.

ولوو XC40

ولوو XC40


در فرم مفهومی، شرکت خودروسازی ولوو ادعا کرده بود که خودروی 40.2 می‌تواند محدوده حرکت 350 کیلومتر داشته باشد، اما اخیرا رئیس بخش تحقیق و توسعه ولوو در مصاحبه خود با وبسایت "اتوکار"، اعلام کرده است که سیستم‌های محرک الکتریکی این شرکت در صورت استفاده بر روی خودروها، می‌تواند محدوده حرکت بیش از 480 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد که به طور مستقیم، رقابت با تسلا مدل 3 را هدف قرار داده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/5
شرکت خودروسازی ولوو زیر چتر حمایت "جیلی" به عنوان کمپانی خودروسازی مادر؟!؟!؟!؟!؟!؟!
بابا بس کن خودرو بانک. بس کن این گول زدن خلق ا... و
حالا دیگه وولو زیر حمایت جیلیه؟