موضوعات داغ

فورد رنجر نیامده رقیب پیدا کرد؛ نیسان ناوارا قدرتمند و چابک می شود

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد به تازگی از مدل اسپرت و قدرتمند رنجر رپتور برای بازر اروپا رونمایی کرده است و همین امر سبب شده تا سایر رقبا نیز به فکر تولید خودروهای پیکاپ مخصوص آفرود کنند. نیسان در خبری که به تازگی در یکی از رسانه های کشور استرالیا منتشر شده است نیز اعلام کرده است به زودی نسخه ای از پیکاپ ناوارا را همراه با تغییراتی روانه بازار خواهد کرد که این خودرو به رقابت با فورد رنجر رپتور در بازار خواهد پرداخت.
بخش استرالیایی نیسان عنوان کرده است که این خودرو نسخه ای قوی از نیسان ناورا استو چراغ سبز برای تولید آن نیز صادر شده است. گرچه تولید این خودرو هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما به احتمال بسیار زیاد این مدل تشابهات زیادی با پیکاپ لوکس مرسدس بنز یعنی ایکس کلاس خواهد داشت. همچنین برخی گمانه زنی ها خبر از احتمال استفاده از موتور 3 لیتری V6 توربودیزل مرسدس بنز در این خودرو می دهند.
مدیر بخش خودروهای تجاری گروه رنو نیسان در این خصوص گفته است که وی در روزهای آتی به دیدار مدیر بخش استرالیایی نیسان خواهد رفت تا با وی در خصوص آغاز تولید مدل ناوارا D23 مذاکره کند، همچنین وی گفت که با ایده ی تولید مدلی قدرتمند از ناوارا موافق است.

نیسان ناورا

نیسان ناورا

برای اطلاع باید بدانید که فورد رنجر دارای یک موتور 2 لیتری توربودیزل است که می تواند 210 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را تولید کند این خودرو همچنین به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و کمک فنرهای فاکس مجهز است. این درحالی است که قوی ترین مدل ناوارا در حال حاضر به یک موتور 2.3 لیتری مجهز است که می تواند 188 اسب بخار قدرت تولید کند. اما موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربودیزل مرسدس کاملا توانایی رقابت با موتور فورد را دارد و به همین خاطر گزینه ی خوبی برای نیسان محسوب می شود.
نیسان همچنین گفته است که از نظر فنی و تکنولوژیکی کاملا توانایی تولید چنین خودرویی را دارد و تنها نیاز است تا مطالعات لازم در خصوص این خودرو انجام شود تا ببینند آیا تولید آن از نظر مالی و تجاری چه شرایطی خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد