موضوعات داغ

سنت شکنی بزرگ باواریا؛ آیا وانت ب ام و در راه است؟

عکس مطلب اول
در گذشته شرکت بی ام و تعدادی وانت کوچک مفهومی ساخته است که یکی از آنها M3 Pickup مدل 2011 است. با این حال هنوز هم تصورش سخت است که این برند که زمانی محصولاتی مانند M3 E30 و M5 E39 را تولید کرده، یک وانت به جمع مدل های خود اضافه کند. اگر به شرکت بی ام و در استرالیا این اجازه داده شود، احتمال دارد این اتفاق بیفتد!
آقای مارس ورنر رئیس بی ام و در استرالیا در گفتگو با نشریه Caradvice به وضوح به این مسئله اشاره کرد که از نظر او بی ام و باید پاسخی به مرسدس X کلاس بدهد. او گفت:
« ما درباره مسئله تولید وانت خیلی پافشاری کرده ایم و به عقیده ما بی ام و باید این موضوع را بررسی کند. ما این موضوع را با مقامات بی ام و در دفتر مرکزی این شرکت مطرح کردیم و مطمئنا در حال حاضر این موضوع در حال بررسی است، ولی هنوز برای صحبت درباره نتایج این تحلیل و بررسی خیلی زود است. اگر وانتی در کار بود قطعا آن را انتخاب می کردیم. »

وانت مفهومی بر اساس بی ام و M3

وانت مفهومی بر اساس بی ام و M3

طبق گفته او اگر مشتریان بی ام و خواهان یک وانت باشند، این خودروساز آلمانی باید نیاز آنها را برآورده کند. آقای ورنر گفت:
« در هر صورت ما باید نیاز مشتریان و مصرف کنندگان را برآورده سازیم و پس از آن این سوال مطرح می شود که آیا یک وانت با ماهیت و شعار برند بی ام و سازگاری دارد؟ یا اینکه با تولید یک وانت بیش از حد این برند را گسترش می دهیم؟ این یک سوال کلیدی است که باید به آن پاسخ داده شود. »
بنابراین آیا واقعا بی ام و یک وانت تولید می کند؟

وانت مفهومی بر اساس بی ام و M3

وانت مفهومی بر اساس بی ام و M3

« از دیدگاه مهندسی محض هر چیزی امکان پذیر است. ولی سوال اصلی این است که این برند نماد چیست و تا چه حد می توانید آن را گسترش دهید؟ »
بیست سال پیش تولید وانت توسط بی ام و یک تصور اغراق آمیز بود. اما بعد از معرفی موفقیت آمیز X5 در سال 1999 و تولید کراس اوور X1 با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو و اینکه این شرکت تقریبا تمام شکاف های ممکن در بازار را پر کرد، می توان گفت احتمالا این خودروساز آلمانی از آزمودن برخی ایده های متفاوت استقبال بیشتری خواهد کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/11
حتا اگه زیر ۴۰هزار دلار قیمتش باشه و موتورشم کوچیک بخاطر اینکه رقیب پراید وانت میشه بهش اجازه واردات نمیدن
1396/12/11
حتی تصورش ازار دهندس که شرکت لوکس بی ام دبلیو وانت تولید کند
اگر این کار را بکند پرستیژ کلاس سایر خودرو های خود را پایین میبرد
مرسدس با تولید وانت شکستهای پی در پی خود را ادامه داده
مدلهای اخیر مرسدس در حد کلاس مرسدس نیستند و در طراحی افت شدیدی کرده و ابهت قدیم رو نداره