موضوعات داغ

افت ارزش سهام خودروسازان آمریکایی پس از تغییر تعرفه فولاد و آلومینیوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سهام تعدادی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی به شدت کاهش پیدا کرده است، پس از آن که تایید شد "دونالد ترامپ" رئیس جمهور وقت آمریکا در نظر دارد تا تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
در روزهای گذشته، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تعرفه واردات فولاد به خاک آمریکا با تغییر 25 درصدی همراه خواهد شد، این درحالیست که تعرفه واردات آلومینیوم به میزان 10 درصد افزایش پیدا می‌کند که از اوایل هفته آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
در پاسخ به تغییر تعرفه واردت فولاد و آلومینیوم به خاک آمریکا، ارزش سهام "جنرال موتورز" حدود 4 درصد کاهش پیدا کرده است و علاوه بر این کمپانی بزرگ آمریکایی، شرکت خودروسازی فورد با کاهش 3 درصدی همراه بوده، کمپانی خودروسازی تویوتا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان اتومبیل در خاک آمریکا با کاهش 3 درصدی ارزش سهام خود روبرو شده است، کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر کاهش 2.8 درصدی تجربه کرده و همچنین در پایان کمپانی خودروسازی هوندا به عنوان یکی دیگر از بزرگ‌ترین تولید کنندگان اتومبیل در خاک آمریکا، افت 2.7 درصدی را در ارزش سهام خود تجربه کرده است.
به دنبال کاهش قیمت سهام، کمپانی خودروسازی "جنرال موتورز" و "تویوتا" اعلام کردند که تغییر تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم نباید تاثیر زیادی بر روی ارزش سهام آنان داشته باشد، زیرا فولاد و آلومینیوم مورد نیاز آنان از منابع داخلی آمریکا تامین می‌شود. با این وجود، انجمن بین المللی اتومبیل آمریکا در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم، می‌تواند در آینده منجر به افزایش شدید قیمت خودروها شود!.
در این بیانیه آمده است که هر دو فلزات "فولاد" و "آلومینیوم" برای خودروسازان آمریکایی بسیار مهم خواهد بود و قیمت فروش این وسایل نقلیه به تعیین قیمت آنان بستگی دارد، به طوری که با افزایش قیمت آنان، هزینه تمام شده اتومبیل هم افزایش پیدا خواهد کرد. هرچند این تغییرات در بدترین زمان ممکن اعمال شده است و با کاهش فروش اتومبیل در ماه‌های گذشته، شرکت‌های خودروساز آمریکایی مجبور به افزایش هزینه‌های تولید خود هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد