موضوعات داغ

برنامه ریزی پژو برای رسیدن به جاده‌های آفرودی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کار اصلی خودروسازان فرانسوی در این چند سال اخیر، تولید وسایل نقلیه مقرون به صرفه و تولید انبوه بوده است، اما اخیرا کمپانی خودروسازی پژو از مسیر اصلی خود خارج شده و همزمان با رونمایی رسمی از نسل جدید "پژو ریفتر"، یک نسخه ویژه از آن مخصوص برای آفرود رونمایی کرده است، هرچند این خودرو یک طرح کانسپت بوده و نباید به این زودی نسبت به تولید آن امیدوار بود.

پژو Rifter 4×4 Concept

پژو Rifter 4×4 Concept


پروژه آفرود شرکت خودروسازی پژو تحت عنوان "Rifter 4×4 Concept"، با ویژگی‌های منحصربه فرد رونمایی شده است، از جمله لاستیک‌های آفرود BF گودریج، یک ردیف چراغ LED بر روی سقف اتومبیل با قدرت 300 وات، نقاشی متفاوت بدنه، استفاده از روکش‌های چرمی آلکانتارا بر روی تجهیزات داخل کابین و یا حتی استفاده از یک دوچرخه الکتریکی در پشت اتومبیل که می‌تواند به رفع خستگی سرنشینان اتومبیل هنگام پیاده روی کمک کند، اما این خودرو یک ویژگی منحصر به فرد دیگر هم دارد که بر روی سقف آن نصب شده است.
چادر قابل حمل Overland، بدون شک ویژگی منحصربه فرد پژو Rifter آفرودی خواهد بود که به کاربران خود اجازه می‌دهد شب را در امنیت کامل نسبت به هجوم خزندگان و یا جانوران درنده بر روی سقف اتومبیل سپری کنند. برای رسیدن به این چادر کوچک، یک پله فلزی طراحی شده است که علاوه بر وظیفه اصلی خود، می‌تواند یک تکیه گاه فلزی برای چادر باشد که در تصاویر می‌توانید به جزییات آن دقت کند.

پژو Rifter 4×4 Concept

پژو Rifter 4×4 Concept


باوجود اینکه پروژه آفرودی پژو یک طرح کانسپت است، اما پژو از نسخه‌های استاندارد Rifter استفاده کرده و برای پروژه آفرود خود یک پیشرانه دیزلی با حجم سیلندر 1.5 لیتری پیش بینی کرده است که برای ارسال نیروی 129 اسب بخاری و گشتاور 300 نیوتن متری خود به سمت تمامی چرخ‌های اتومبیل، تنها از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده می‌کند.
در پایان شرکت خودروسازی پژو تایید کرده است که به همراه نسخه‌های استاندارد Rifter، از تاریخ 6 مارس سال جاری پروژه آفرودی خود را به نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس می‌آورد تا در معرض دید عموم قرار دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/16
واقعا عالیه این طراحیه پژو عالیه مثل بقیه طراحی هاش تو چند سال اخیر.....خصوصا این چادر که روی سقف ماشین هستش خیلی باحاله....