موضوعات داغ

تاکید بر اجرای استانداردهای ۸۵گانه

عکس مطلب اول
ايسنا : هفته پیش معاون وزیر صنعت اعلام کرد که این وزارتخانه با سازمان استاندارد توافق کرده و قرار شده در زمینه استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی، در بخش استانداردهای اختیاری، بازنگری شود. این در حالی است که رئیس سازمان ملی استاندارد بر پابرجا ماندن روند استاندارد ۸۵ گانه خودرویی تاکید کرد و گفت: روند اعمال استانداردها همان است فقط برخی معیارها تغییر می‌کند.نیره پیروزبخت اعمال استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی را قطعی دانست و گفت: بارها گفته شده این ماجرا تغییر نخواهد کرد و بازنگری استانداردها حتی اگر طوری که برخی می‌گویند اتفاق بیفتد، در روند کلی تغییری ایجاد نخواهد شد؛ تنها ممکن است در معیارها تغییر ایجاد شود که آن هم براساس معیارهای اتحادیه اروپاست و نمی‌توان آنها را سخت دانست.
وی با اشاره به مقاومت خودروسازان برای پذیرش این استانداردها اظهار کرد: بالاخره آنها هم شرایط سختی را می‌گذرانند، زیرا برای جایگزینی خودروها مشکل دارند و استقبال مردم برایشان مهم است؛ بنابراین باید بتوانند روی قیمت‌ها تعادل ایجاد کنند و مجموع عواملی از این دست سبب شده مقاومت‌هایی داشته باشند.رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین تاکید کرد که موضوع مصوبه شورای سیاستگذاری است و تغییر نخواهد کرد. با تصمیم سازمان ملی استاندارد، استانداردهای ساخت خودرو از ۵۲ به ۸۵ آیتم تغییر خواهد کرد که استانداردهای جدید براساس استانداردهای تولید خودروی اتحادیه اروپاست. پس از قطعی شدن این مصوبه، خودروسازان آن را سختگیرانه دانستند و اعتراضاتی به آن وارد کردند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/13
واقعا حای تعجب داره با اینهمه استاندارد پراید و پژوهای آشغال میاد بیرون.
1396/12/13
مگه فرغون سازا زیر بار حرف زور می رن؟!؟! مثل همیشه بحث استاندرهای اجباری رو می پیچونن، و دوباره براشون تمدید می کنن برای یه 100 سال دیگه!!!